27 april 2024, 19:15:56

een paar vraagjes betreft tam maken

Gestart door Patries1304, 23 augustus 2010, 17:26:46

« vorige - volgende »

Patries1304

hoi hoi,

hoewel ik al een valkje tam gemaakt heb zit ik nu,enige jaren later,toch met een paar vraagjes.. ::)
waar doe je goed aan he?
Snowy stapt al wel redelijk op in de kooi en komt dan er "gemakkelijk" mee uit. ook mocht ik hem de eerste dagen gewoon uit de kooi pakken met 2 handen. en van mijn handen in de kooi is hij niet bang..
alleen echt bij me blijven zitten wilt hij (nog) niet en dat geeft ook nix. ik probeer hem te kroelen en praat de gehele dag tegen hem als ik thuis ben. na een tijdje wilt hij de salon tafel op en gaat dan op het speeltoestel zitten of gewoon op tafel. of hij gaat op de leuning van de bank zitten. of wilt van tafel af en loopt wat rond.

daarnet weer ff geprobeerd op mijn schouder te zetten maar daar was hij niet blij mee. dus heb hem in zijn schone kooitje gezet  ;D
nu is mijn vraag,hoe vaak moet ik hem eruit halen? hoelang vasthouden (heb al wel enige beten gehad haha) en hoelang uit de kooi houden. is er een bepaald tijdstip wat beter is om te "trainen"..  en wat kan ik eigenlijk nog meer doen dan veel tegen hem praten en proberen vast te houden en te kroelen en te krabbelen?

hij eet en drinkt goed,poepjes zien er normaal uit en wast zich en knarst regelmatig. dus denk wel dat hij op zijn gemak is.
ik kijk ook naar Kuifje.. als die slaapt en Snowy slaapt ook dan ben ik gerust. :-\  haha jonge valkjes slapen ook meer maar wat is meer?

alvast bedankt ;)

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Dobske

je zou kunnen proberen hem met trost gierst te lokken. qua tijd weet ik het niet, maar ik weet wel dat veel valkjes het gedrag van de andere valkjes overnemen. En dat zie ik bij Speedy ook gebeuren (morgen 2 weken bij ons). Spickey vliegt naar ons, en dan komt speedy erachteraan. Alleen in het begin deed die dat ook niet, is echt iets van de laatste dagen.

Ik denk dat het vanzelf wel komt. Snowy moet wennen aan jullie en de omgeving maar ook nog eens aan Kuifje. Ik merk dat mijn eerste valkje makkelijker wende omdat deze naar ons toetrok omdat het geen ander maatje had. En Speedy die heeft echt een week moeten wennen en herhaald nu Spickey. Alleen wel nog steeds wat minder tam, maar ik denk dat dat gewoon tijd nodig heeft. Dan komt Snowy en in mijn geval Speedy ook wel los :)

Patries1304

tja.. daar eet hij dus haast niet meer van. ligt ook in de kooi... en vind het niet erg hem zelf er uit te halen hoor,of te pakken... ik kan hem ook (nog?! haha) makkelijk terug zetten. daar doet Kuifje ook niet moeilijk over GELUKKIG!  :D

maar vliegen kunnen ze hier niet. ze zijn beide wat geknipt. de langste pennen zijn gekort.
en heb heus wel geduld qua tam maken (ahum hahaha nee ff serieus,ik weet dat dit wel ff duurt)  maar zou toch op die vragen antwoord hebben ;)

thnx voor je reactie hoor!


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..