22 mei 2024, 17:11:13

Valkenverhaaltjes....

Gestart door Patries1304, 21 augustus 2010, 22:49:15

« vorige - volgende »

Patries1304

21 augustus 2010, 22:49:15 Last Edit: 22 augustus 2010, 12:35:25 by Patries1304
Hoi hallo,

heb besloten om te gaan proberen een dagboek bij te houden. mocht dit niet lukken kan het altijd nog verplaatst worden naar een andere afdeling heb ik begrepen  ;)

ten eerst zal ik me voorstellen;
ik ben Patricia,37 jaar en kom uit Brabant. ben getrouwd met Stefan,40 jaar en heb een zoon Maurice die 12 jaar is. ben van beroep kapster,mama en huisvrouw. heb een eigen salon waar ik mijn dagen en tijd zelf indeel. erg handig met een schoolgaand kind.

hoe is het begonnen?
nou.. toen ik nog thuis woonde hebben we vele grasjes gehad,later ook een lutino valk die Koko heette. moeders valkje toentertijd was een opvanger. van een tante van me. was zot op mannen,blies naar vrouwen maar verder kon je er weinig mee. toen ik al getrouwd was wilde een nicht van me haar valk kwijt. die wilde ik wel.. noemde hem Koko (joh haha) en die was wel tam. was als ik thuis was ook altijd eruit en vloog de hele kamer rond.
op een dag kwam ik thuis en lag Koko met gespreide vleugels op de grond van z'n kooi. beestje was toen jaar of 10 denk ik..
dit was half/eind  oktober 2006.
diezelfde middag ben ik gaan zoeken en heb gevonden! wilde gewoon graag een nieuwe valk. het was zoooo stil in huis.


kwam bij een hobbykweker van het dorp uit. had nog 2 valkjes zitten die meteen weg mochten. ik koos Kuifje uit en mijn moeder nam Koko. Kuifje had oranjere wangen dan Koko en ik wist dat dit op mannelijkheid wees. ze waren niet handtam maar met heel veel geduld en liefde is Kuifje een tamme vogel geworden. hij praat,fluit,is heel aanwezig en echte man. een macho...