16 juni 2024, 03:06:47

Valkenverhaaltjes....

Gestart door Patries1304, 21 augustus 2010, 22:49:15

« vorige - volgende »

Patries1304

ow,daar word ik dus nog nix wijzer van dan Caroline hahahaha... maar zoals ik al zei;maakt me op zich niet uit wat hij/zij is. alleen voor het fluiten en gedrag zou ik graag een mannetje hebben maar een mannelijk vrouwtje is ook goed   ;)
nee hoor ben gewoon erg blij met Snowy! man of pop  ;D

jij ook nog een fijne zondag!

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Dobske

hoi hoi,

heel leuk dat je een dagboekje bent begonnen. Had nog geen tijd gehad om te lezen, maar vandaag is het dan toch zover ;).

Blij dat snowy zijn plekje aan het vinden is bij jullie en dat het zo goed gaat. Daarnaast ben ik blij dat jullie hem zo snel hebben gevonden.

In iedergeval heel veel plezier en ik zal hier regelmatig meelezen;)

groetjes en nog een fijn weekend
Debbie

Patries1304

Dank je wel Debbie,wij zijn er ook heel blij mee ;D

nog een fijne zondagavond!

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

22 augustus 2010, 22:02:47 #18 Last Edit: 23 augustus 2010, 20:32:02 by Patries1304
22-8-'10

hoi,hoi,

vandaag overdag is Snowy niet veel eruit geweest zat te zitten in de kooi,wat te eten,te wassen....

vanavond werd ik gebeld door de kweker. Snowy was er net uit... mijn man had hem er bovenlangs uitgehaald. toen vloog hij op de grond en liep de boel weer te verkennen. liep ondertussen naar de volière. hij was blij te horen dat Snowy goed eet en drinkt,zich wast en zo op zijn gemakkie is. ik moest alleen het kroelen en vastpakken goed blijven doen en eventueel forceren. dus heb Snowy gepakt en tijdje mee zitten kroelen en aaien. eerst voel je dat hartje heel hard bonzen en toen werd hij rustig,met oogjes toe zat hij te genieten van het gestreel. zoooo lief  :D
daarna ging hij op de bank zitten slapen. net liep hij richting de kooi en heb hem er maar weer in gezet. ging meteen eten  :)
net kwam hij ook ff in de opening zitten maar toen ik mijn hand ervoor hield kroop hij snel terug haha.

heb vandaag ook veel gelezen in Smiley's dagboek. ben bijna bij ... zo leuk om dat alles te lezen!
maar.......nu vraag ik me af of Karel toch geen Carla was....  :o
Karel ging n.l ook kippetje zitten. en maakte dan een raar geluidje erbij.. Kuifje en Koko doen heel anders als ze zitten te kieskassen  ;)
maar Karel floot wel en zei ook een paar woordjes?!? niet dat het wat uitmaakt hoor maar de vraag kwam wel bij me op.

tja verder weinig nieuws.. Kuifje heeft het nog steeds niet op Snowy,hoop dat dat wel komt!

fijne avond nog en slaap lekker alvast ;)

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

smiley

Hallo Patries

Ik ben ook eens even in jouw boekje gedoken en ik heb een flinke brok in mijn keel door het verhaal van Karel :'( :'(
Meid wat zal dit zwaar zijn geweest voor jou en je gezin .
Kan ook wel begrijpen dat je gelijk een nieuw valkje erbij hebt gehaald.
Het is beter dat je weer afleiding heb gekregen door de komst van Snowy .
Het is een mooi lutino valkje met een erg lief kopje en ik hoop dat je veel plezier met hem/haar zal hebben .

En over de vraag of Karel wel een Karel was ??
Karel was een gepareld wildkleur man geen twijfel mogelijk ...

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Netjes dat je even werd gebeld door de kweken.  :)

En Kareltje was een Kareltje, zijn uiterlijk is veel mannelijk om een een Carla te zijn geweest.

Groetjes en veel plezier met Snowy.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

hey Conny,

wat leuk! en tja... blijft naar he.. maar ik hoef gelukkig nu niet meer te huilen om Karel. alleen als ik nare dingen lees op het forum ;) dan komt het wel terug. en zoals je zegt; Snowy maakt veel goed,flink wat afleiding..

oke,dan was het toch een soort homo'tje haha.. hij was ook dol op mannen  ::) ;) ;D

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

Citaat van: Caroline op 22 augustus 2010, 22:20:41
Netjes dat je even werd gebeld door de kweken.  :)

En Kareltje was een Kareltje, zijn uiterlijk is veel mannelijk om een een Carla te zijn geweest.

Groetjes en veel plezier met Snowy.


ja Caroline,ik vond het ook erg netjes en leuk! had hem ook al 2 mailtjes gestuurd hoor met een update-je hoe het ging met Snowy en dat vond hij ook erg fijn. mag hem ook altijd bellen of mailen als er iets is of als ik vragen heb.

en ja dat zei Conny ook al... maar thnx voor je reactie! vind het zo leuk die reacties hier!

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Caroline

Ja ik zag het al ..... Con en ik typte tegelijk.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

maakt nix uit! zoals ik al zei; alleen maar ERG LEUK!

:-*


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

23 augustus 2010, 20:25:46 #25 Last Edit: 23 augustus 2010, 20:32:57 by Patries1304
23-8-'10

ondanks dat ik niet zo heel veel te melden heb doe ik het toch!  ;)

vanmiddag hebben we Karel opgehaald,toen we daar waren deed het me niet veel maar toen we eenmaal de bamboekoker met de naam Karel erop zagen staan moest ik toch ff slikken hoor! maar hij staat nu nog ff in de kamer. straks gaat hij op de kamer van Maurice staan met een mooie foto van Karel.

vanmiddag Snowy schone kooi gegeven en al het eten enzo in verschillende bakjes gedaan. dit lag voorheen gewoon overal op de grond.. ook heb ik nu beuken-snippers op de grond gelegd. daar zit Snowy aan te knabbelen. kan toch geen kwaad?!?!
hij heeft het eten gevonden en ik had ook een gekookt boontje in de kooi gelegd. hij deed net of het een slang was hahaha. ik lag echt ff dubbel. hij pikte erin en "gooide" het een eindje weg en keek ernaar van; wat is dit nu?  ;D
ook hebben we aan een kettinkje een wc-rolletje gedaan. hij gaat er mooi onderdoor en weer terug en net zat hij er ff mee te spelen.. was me aangeraden niet te veel speelgoed erin te doen. maar vond het zo zielig dat er helemaal nix in zat.



vanmiddag ook ff gekroeld en hij heeft me nu al 2x tot bloedens toe gepikt.. want ik noem dit geen bijten hoor. hij doet het niet bewust maar wil zich gewoon vasthouden/bijten denk ik... en het zijn maar speldenprikjes bloed.  ::)

hij zit nu ff te zitten/dutten,heeft net gegeten maar ga hem straks nog ff eruit halen en lekker krabbelen.. :D

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

26-8-'10

tja er valt nu eigenlijk nog maar weinig te vertellen... Ik haal er Snowy zo veel mogelijk uit en praat heel veel tegen hem.

we zeiden gister tegen elkaar (mijn man en ik) dat Snowy sinds gister meer op zijn gemak is.. beweegt heel veel in de kooi,klautert van boven naar beneden en terug,speelt met het kettinkje (niet het wc rolletje wat de bedoeling was :D ) en laat zo af en toe een geluidje horen.
als hij eruit is zit hij heeeeeel ff bij mij maar zit dan toch liever op de bank. en gaat daar dan zitten wassen of slapen haha.

wat me opvalt is,zodra ik beneden ben en de rolluiken opdoe dat Snowy gaat eten. en dat hij toch wel heel nieuwsgierig is... als er een geluidje is kijkt hij meteen op  :D
en ik zie hem maaggrit eten... dat had ik nooit gekocht voor ik Snowy had. kreeg dat van de kweker dat dat wel moest. iedere keer ligt dat bakje om,ik zet het recht maar nu zag ik hem net eten en dan doet hij dat zelf met z'n pootje. leuk te zien haha..

nou vroeg ik me wel af,Snowy woog toen ik hem voor de eerste keer woog 107 gr en dat was 's avonds. gister woog hij er 105 gr maar dat 's middags... en ik denk dat hij toen niet net gegeten had... maar wordt onze Snowy nog zwaarder dan rond de 105/107 gr? is toch al een aardig gewicht? ::) of blijft hij dit wegen?

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Caroline

Hoi hoi!!

Grit en maagkiezel hebben ze inderdaad dagelijks tot hun beschikking nodig. Grit halen ze bijv. hun kalk uit en de maagkiezel blijft in hun spiermaag zitten en hiermee vermalen ze de zaadjes die ze eten zodat ze verteerd kunnen worden. Zijn de maagkiezels in de spiermaag te klein worden ze automatisch uitgepoepd en zullen ze weer nieuwe tot zich nemen, ze eten ze dus niet dagelijks.

's avonds 107 en 's middags 105 gram is logisch, eind van de middag gaan ze weer eten, dus komen ze nog aan.

Een jong valkje kan zeker nog aankomen de komende periode. Met een jaar of 2 vind ik ze persoonlijk zijn ze helemaal uitgegroeid en hebben ze hun volledig uitgegroeide verenkostuum.

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

hey Caroline,

nee ik zie het hem ook niet dagelijks eten hoor.. maar hij gooit wel elke dag dat bakje om. zag hem vandaag pas voor het eerst daarvan eten terwijl het al een aantal dagen erin staat.

oke,dat wordt voor mij dan helemaal een zwaargewicht ;)
Kuifje weegt zo maar net rond de 90 gram haha.. maar dat is nooit een vette geweest (tegenover zijn broertjes).

thnx!


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

27-8-'10

kleine update van gister nog...

gistermiddag sprong Kuifje richting de kooi van Snowy en liep naar de opening.. Snowy kwam omhoog en blies wat. Kuifje had het toch niet op Snowy  :) maar ging toen Snowy naar boven ging toch de kooi in. Kuifje onderin,wat eten jatten en Snowy keek ernaar  ;) vond het wel positief dat ze niet naar elkaar bleven blazen en eventueel gingen "vechten"..

gisteravond was Snowy er weer uit en wilde naar de salontafel. klom meteen op het speeltoestel (maakt niet uit waarlangs,het trapje,het vaste laddertje of de drie spijltjes) en begon te spelen met het rode balletje aan dat ijzerdraadje wat erop zit. zo leuk te zien!  ;D met dat pootje ook steeds willen pakken. ja Snowy is echt heel anders... ook in de kooi speelt ze graag met dat kettinkje.
geluid komt er nog niet veel uit,af en toe een fiepje  :-\
wanneer begint een mannetje eigenlijk flink te fluiten?

ook wordt hij mooier. zijn kopje lijkt al goed dicht te groeien met veertjes (was beetje geplukt door papa of mama) en ook in zijn kuif zie ik 3 nieuwe pinnetjes erdoor steken. zo fijn! :D
ik neem ff aan dat dit nog zijn baby-veertjes zijn. wanneer zijn die er helemaal uit? want hij ruit verschrikkelijk en stoft ook  ::)
zou ik nu al kunnen sproeien met een plantenspuit? want wil hem niet afschrikken..

zo dat was het weer voor vandaag :)

liefs Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..