6 mei 2025, 23:49:51

wel of niet? wanneer? en wat?

Gestart door Patries1304, 18 augustus 2010, 13:55:31

« vorige - volgende »

Patries1304

hoewel ik zojuist het vreselijk nieuws gehoord heb dat mijn lieve Karel is overleden  :'( moet ik toch aan Kuifje denken.
het beestje is al dagen van slag. het waren dan wel geen echte maatjes maar wel broertjes en leefden samen in 1 kooi. ik kan nergens heen,hij raakt bijna in paniek als hij alleen blijft of niemand in het zicht is.

dus nu is mijn vraag... zal ik er dan toch maar weer een bij nemen? zoja wat? man of pop? (wil geen baby-valkjes hoor!) en dan een jonkie? of eentje van een herplaatsing?

bedankt alvast..

grtjes  :'( Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

patty_dordtse valkjes

Heel veel sterkte met het verlies van Kareltje

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Patries1304

patty_dordtse valkjes

als je sectie laat doen zou ik toch even wachten met een vriendje stel dat er wat uitkomt snap je...

iedergeval sterkte en hopelijk hoor je het nu wat sneller  :-[

dikke knuffie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Patries1304

ja oke.... daar heb je een punt. zou dat lang duren? eer je antwoord hebt? als je sectie laat doen...

dank je,hoop het ook!!!

:-*

Peggel

volgens mij duurt dat max 10 dagen bij Gendika, maar is zou na een dag of 5 toch alvast gaan bellen met de kliniek, je weet maar nooit;)

sterkte.

Patries1304

oke.. ja vraag het wel aan de kliniek als ik gebeld word. weet niet of Bastiaanse het nodig vind. dank je!!!

Dobske

ten eerste heel veel sterkte met het verlies. :( had zo gehoopt op beter nieuws. Maar dat hadden we allemaal denk ik.

Maar ik zou er persoonlijk wel voor kiezen een nieuwe te nemen. aangezien Kuifje gewend is om met twee te zijn.
in iedergeval sterkte ook voor je zoontje aangezien het ook zijn vriendje was.

Paula

Aan het gedrag van Kuifje kun je merken dat hij Karel toch mist, hoewel ze niet echt vriendjes waren. Ik zou er dus wel een bij nemen.
Dit zou ik wel pas doen als je de uitslag van Karel binnen hebt, zodat je zeker weet dat Karel niets besmettelijks had.
Daar je geen jongen wilt, zou ik voor een man gaan.
Een jong valkje is misschien makkelijker dan een herplaatsings valkje die meestal wat ouder zijn. De jonge valkjes passen zich wat makkelijker aan, denk ik.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Patries1304

hey Paula,

ik heb besloten om geen sectie te laten verrichten.  als Kuifje ziek wordt,wordt hij dat toch wel... hij is nu nog gewoon zichzelf met die dingen die Karel niet meer deed. en hou hem goed in de gaten. maar vraag het morgen nog wel ff voor de zekerheid als ik bel. en dan gaat Karel naar het crematorium.. dat wil Maurice graag.

ja maar met een jong weet je dat niet altijd he?! we willen wel een handtam jong en een lutino,een heel andere look dan Karel! en had ook eigenlijk al besloten dus om voor een jong te gaan  ;)

hey Debbie,

dank je... en ja dat hadden we zeker! helaas.....
en daar gaan we ook zeker voor. nu nog eentje vinden haha. liefst zo snel mogelijk,nu heb ik nog ruim 2 weken vakantie en Maurice ook, dan kan het beestje goed aan ons wennen. vooral aan Maurice want het "moet' zijn vogeltje weer worden,het liefst dan.

:-*

Peggel

ik had net in een ander topic gereageerd ::)

ik heb hier wel jongen, niet tam, maar wel ouders die getest zijn op PBFD, Polyoma en Chlamydia.

succes met de zoektocht, ik weet zeker dat je snel zal slagen, ;)

Patries1304

haha ja ik heb daar net op gereageerd  ::)

waar is hier? en wat heb je voor jongen dan?
ik heb begrepen dat jongen die binnen "opgevoed" worden tammer zijn dan in een volière?

dank je,zal zeker wel lukken.  :)

Peggel

je heb mail, was alleen vergeten te melden dat ik in capelle a/d IJssel woont ;)

Dobske

Is inderdaad fijn dat jullie nog ieder een tijdje vakantie hebben. Dat is ook de rede dat ik Speedy nu gehaald heb. Omdat je nu in vakantieperiode meer tijd hebt voor tammaken en lekker te laten wennen.

In ieder geval succes met de zoektocht!

Patries1304

dank je Debbie! ja dat is ook zeker mijn reden. maar ook voor Kuifje.. je ziet gewoon dat hij uit zijn doen is...

dank je.. kijk al rond op MP en heb hier ook al gekeken maar hier staat niet zo veel,wat ik zoek dan  :-\