9 mei 2025, 18:01:13

Wie kan mij helpen

Gestart door Nancy18, 16 augustus 2010, 14:10:05

« vorige - volgende »

Nancy18

16 augustus 2010, 14:10:05 Last Edit: 16 augustus 2010, 19:42:34 by Nancy18
Hallo allemaal,

Ik weet niet precies hoe ik moet beginnen. Ik probeer het goed uit te leggen.

Ik ben al 2 jaar bezig met me vogels. Elke keer zijn ze ziek en dan ga ik naar de VA in Nijmegen. Dan is het resultaat gisten of mega bacteriën of gewoon een bacterie. Soms ook nog gisten en mega bacteriën in een keer. Daar krijg ik baytril en fungizone voor. Ik heb het idee dat het niet altijd goed aanslaat. Vaak moet ik ook terug voor een herhaling recept. Om nog eens 4 weken door te behandelen. Dan het weer een paar maanden goed. En dan begint het weer helemaal over nieuw! Ik wou graag weten of iemand ervaring heeft met de VA in Nijmegen? ( mijn gevoel zeg dat het niet elke keer aanslaat ) En zit erg over na te denken om naar een ander te gaan! Ben nu namelijk al 4 weken bezig met baytril en mega bacteriën. Ze vallen niet af. Wel zit er troep in. Stink niet. Eerst wel.

Zelf ik heb veel gelezen op het forum dat VA Feld een goede arts is. Kan de VA Feld meteen de uitslag geven of met het opgestuurd worden?  En hebben ze ook meteen de medicatie die ze nodig hebben? of moet het dan besteld worden? Ik moet namelijk 1 uur rijden.

IK hoor graag de ervaringen! Die iedereen heeft.

Nancy18

Hallo allemaal.

Ik heb toch even VA Feld gebeld.. En heb een afspraak op zaterdag ochtend. Laat ze toch even onderzoeken. En meteen even 2 ziekte onderzoeken! Papegaaien ziekte en bek en veren rot. Omdat ze vaak ziek zijn. Kijken wat daar uit komt.

Paula

Ik ben ook ooit met een vogel in Nijmegen bij de VA geweest.
De vogel was een beetje kaal rond het oog en het jeukte. Verder had de vogel nergens last van. Hij at en dronk goed, was actief. Ontlasting was van goede kleur.
De VA heeft de vogel helemaal onderzocht: hart, longen geluisterd, veren nagekeken, ontlasting onderzocht. Er werd niets afwijkends gevonden. Puur alleen op de kaalheid rond het oog, was zijn diagnose papegaaienziekte.  ???
Hij zei er wel bij dat hij dit niet met 100% zekerheid kon zeggen, omdat er dure tests voor nodig waren om dit te bevestigen.
Ik heb medicijnen meegekregen, oogzalf en baytrill. Dit heb ik een aantal weken moeten toedienen. Met het oogje is het helemaal goed gekomen.
Bij deze vogel zat ook nog een andere vogel in de kooi. Die heeft nergens last van gehad. Na deze periode heeft de vogel ook nog 2 nestjes jongen gehad en ook hier is alles goed mee gegaan.
Ik betwijfel dus sterk dat de diagnose die de VA gemaakt heeft goed was.

Wat jouw situatie betreft, Nancy: het kan natuurlijk nooit kwaad om eens een andere VA te vragen eens te kijken.
Het is wel verstandig om ook de kooi en de omgeving van de kooi goed te ontsmetten. De kooi ontsmetten kun je met Halamid doen.
Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Nancy18

Ik gebruik F10 die heb ik toen mee gekregen om alles schoon te maken.

http://www.avianhealthcare.com/index.php?op=viewpage&page=9&mod_op=show_content&from=0&order=content_rank&how=ASC&category_id=3

Hier kan je eventueel kijken.

Verder ga ik toch even voor de zekerheid naar een andere VA. Je weet nooit. Misschien ziet hij wat anders dan de andere VA! Kijken wat daar uit komt. Misschien zeggen ze het zelfde. dan ga ik gewoon weer naar Nijmegen. Maar ik wil het gewoon voor de zekerheid! ;)

Dankje  voor je het berichtje! :-*

Paula

Dat F10 heb ik toendertijd ook meegekregen en er ook de kooi en alles wat erin zat mee schoongemaakt.
Ik heb nog steeds een restje staan en dat heb ik al een paar keer gebruikt om de nestkast mee schoon te maken.  ;)
Het werkt prima en laat geen vreemde luchtjes na.

Maar met de omgeving schoonmaken bedoel ik niet zozeer de kooi e.d. Bijvoorbeeld: bij mij staan de vogels voor het raam en de verwarming. Ik heb toen ook de hele verwarming schoongemaakt (met stoomreiniger), de gordijnen en ramen gewassen, zodat de héle omgeving schoon was.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Sanna

Ik ga altijd naar Driebergen, dierenkliniek de Hoofdstraat. Hier zitten zowiezo 2 vogelartsen: dr. Verstappen (maar die is er bijna nooit, is veel het land in) en een jongere vrouw van Spaanse afkomst (die krijg ik altijd, zeer kundig). Ik ben vroeger bij Feld geweest, maar daar had ik op een gegeven moment geen goed gevoel meer bij. Ik weet niet hoe het nu is, omdat Feld zelf niet meer in de praktijk zit. Die andere dierenartsen daar heb ik geen ervaring mee.

Groetjes, Sanna

♪ Marlies

Ik weet niet waar je porecies woont, maar Bastiaanse in Prinsenbeek is ook een hele goede vogelarts.