28 april 2024, 12:13:10

anders dan anders

Gestart door carco, 18 januari 2004, 14:26:50

« vorige - volgende »

carco

Sinds mijn valk zo'n 2 weken geleden een hormooninjektie heeft gehad vind ik haar heel anders dan normaal.
Ze is heel erg rustig en erg dik geworden.
Wie heeft hier ervaring mee en weet of dit door de ''pil'' kan komen?
Ze maakt verder geen zieke indruk.
Groetjes: Carco.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Carco,

Ik heb er geen ervaring mee maar denk dat je het kan vergelijken met de veranderingen die ook tijdens broeden vaak optreden.
Hormonen kunnen echt veel veranderen aan mens of dier dus ik denk dat het wel normaal is.
Je valkje is natuurlijk al wat drukker geweest de laatste tijd omdat ze steeds eitjes had en daar vallen ze ook vaak erg van af.
Misschien is ie nu eindelijk wat aan het bijkomen en op haar normale gewicht aan het komen.
Wel in de gaten houden dat ze niet te dik word ik weet niet of je een weegschaaltje hebt maar ze mag zeker nooit boven de 120 gram uitkomen.
Als je het niet vertrouwd gewoon even de dierenarts bellen die moet zeker de bijverschijnselen kennen.

Groetjes, Paul

Liek

Ik denk dat de veranderingen inderdaad te maken hebben met de hormoon injectie.
Mensen hebben soms ook last van hun hormonen, waardoor ze ander gedrag vertonen. (bv. depresief)
Door de 'pil' komen sommige vrouwen ook een paar kilo aan.
Voor een vogel is het ongeveer hetzelfde princiepe.

Groetjes Liek

carco

                    Hoi

Ik heb getracht om Charlie op de keukenweegschaal te zetten en voor zover deze betrouwbaar is en ze bleef zitten(omdat het bakje steeds van de weegschaal afviel) gaf deze toch tegen de 140 gram aan.
Ik heb de DA even gebeld, maar de assistente wist het niet en ik word dus vandaag nog teruggebeld.
Gisterenavond was ze eindelijk weer druk in de kooi aan het scharrelen.
Misschien is ze inderdaad moe van het broeden en doet ze nu weer nieuwe energie op.
Ik hou jullie wel op de hoogte van wat de DA zei.