ziek? braken-veel slapen-en meer..

Gestart door Patries1304, 14 augustus 2010, 09:41:36

« vorige - volgende »

Patries1304

pffffffff :'(

hoi Caroline,ja hij kan gegeten hebben. om 23.30 heeft hij gegeten. en er staat eten en  er ligt trosgierst in de kooi waar hij in zit.

en heb al gebeld. zoals je hierboven kunt lezen ;)

en bedankt voor de uitleg wat stress betreft. nu begrijp ik het beter.

ik heb hem nu net gewogen en hij weegt nu 71 gram. dusja? is dat positief? ???

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Kaatje

Hoi Patries,

71 gram is inderdaad wel het minimale en goed dat je toch gebeld hebt. Wat Caroline ook schrijft, wat moet dat moet want nog meer afvallen is echt uit den boze nu.

Schrijf even alles wat je kwijt wilt op papier.

Zoals dat geforceerde geluid bij het ademhalen en het doodop zijn o.a.

Houd er maar rekening mee dat Karel mogelijk een paar daagjes bij Bastiaanse moet bljven, dan valt het je niet zo zwaar. Bahhh vind het echt super sneu voor jullie, mar ik denk dat Kareltje toch iets zieker is dan dat hij zich voordeed.

Bastiaanse is een kei van een arts en zal ten alle tijden de voorkeur geven aan zelf aansterken in de vertrouwde omgeving, maar dat had hij eigenlijk al aangegeven. Pas als blijkt dat het niet beter is gegaan na zijn eerste behandeling, zal hij denk ik andere maatregelen nemen.

Heel veel sterkte meid, wij denken aan je !!

:-* Karin

Caroline

Nee, 71 gram is niet positief maar betekend wel dat hij vannacht/vanmorgen nog heeft gegeten want anders had hij vanmorgen geen 73 gram gewogen.  ;)

Mijn advies voor nu tot en met dat je weg moet rijden:

Laat Karel de hele dag in zijn kooi omringd met eten en drinken en haal hem er niet uit en vertel ook je zoontje dat het voor Karel nu beter is dat hij hem niet uit de kooi haalt.

Rust is voor zijn genezing nu het allerallerbeste.  :)

Sterkte met wachten en succes vanmiddag bij Bastiaanse.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

hey Kaatje en Caroline,

heb een briefje gemaakt met alle dingetjes. ook heb ik zoonlief verteld dat Karel waarschijnlijk daar moet blijven. valt het idd niet zo tegen als dat moet. en als dat beter is voor Karel dan moet het maar.
het lijkt me alleen verschrikkelijk ALS Karel mocht overlijden dat het niet thuis is. raar he?!  :'(

en het wachten valt me tegen! ben nu helemaal klaar met alles wat ik moest doen. zit nu dus echt mijn tijd uit te zitten tot half 4.  :-\
en als een havik hou ik hem in de gaten.........

jullie lezen me later wel weer.

:-*

Hermien

Ik snap je helemaal hoor. Zou zo wel met je mee willen. Herken het gevoel zo goed. Met Silvo was ik zelfs niet eens in staat om  nog iets in huis te doen. Zat alleen maar de ene sigaret met de andere op te steken.......wel in de keuken waar Silvo er dus geen last van had. En maar wachten, wachten, wachten op de ambulance, die ook nog eens veel te laat kwam.....
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen en daar ga ik met Karel ook nog wel vanuit. Als hij dwangvoeding mocht gaan krijgen heeft het lichaam tenminste weer iets om energie uit te halen en dat is weer heel hard nodig voor het herstel.
Maar wachten duurt altijd een eeuwigheid. Kun je niet gewoon al vast vertrekken? Wie weet is het niet druk bij de va en mag je misschien toch eerder naar binnen? Niet geschoten is altijd mis, zeg ik maar.
Heel veel sterkte meissie!

Patries1304

Ja Hermien,

de minuten gaan nu echt heeeeeel traaaaaaaaaaag....
ik heb alles al klaargezet (reiskoffertje,wat eten erin en bakje drinken voor geval dat) ramen van de auto alvast ff open gezet en ga inderdaad maar alvast weg...

word er onderhand zelf ziek van. tot laters.

Patries1304

ben ik weer............

had vandaag dus pas Dr Bastiaanse.  ::)
maar goed,kwam binnen en heb verhaal verteld. ook dat hij toch weer afgevallen was (woog net 69/70 gram) en dat hij met koppie schudde en dat hij zo raar ademt. dat hoorde hij ook.. daarna heeft hij Karel bevoeld ;) en bekeken. ondertussen had hij gepoept en ook dat bekeek hij goed. heeft een keel-swab gemaakt en er zaten erg veel bacteriën in zijn keeltje. kwam meteen terug met een potje met (bij)voeding en dat deed hij met zo'n kropnaald. ik kon kiezen; of hem daar laten of meenemen en dan morgenvroeg terugkomen. ik zei dat het mij nix uit maakte,wat het beste was voor Karel. dan had hij liever dat Karel bleef. dan kreeg hij vanavond nog een keer die voeding. ik las op het beeldscherm dat hij dan in totaal 4 voedingen bij kreeg?

ik mag morgenvroeg om 9 uur bellen hoe het dan met Karel gaat.

tja meer kunnen we nu dus niet doen. ja,heb een kaars aan voor hem en we duimen nog maar ff door.

maar wat een lieve en rustige man! ik weet wel dat ik nergens anders meer heen ga.
er was voor mij nog een pop-valkje dat diarree had maar die was aan de betere hand. en een baby papegaaitje.. dat waren Belgen. kun je nagaan... dat papegaaitje moest ook blijven. hij nam Karel mee in dat reiskoffertje en zou hem in een kooi doen zei hij..

nou iedereen... tot laters maar weer.

Paula

Ik duim met jou mee voor Karel!
Hopelijk knapt hij bij Bastiaanse snel weer op en mag hij snel, gezond (of in ieder geval aan de beterende hand) mee terug naar huis.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Patries1304

dank je wel Paula.... dat hoop ik ook!!!!

Dobske

Heel veel sterkte ermee, je weet iig wel dat hij in goede handen is! 
groetjes,
Debbie

Patries1304

dank je Debbie,ja dat weet ik  :D

Kaatje

16 augustus 2010, 18:44:47 #71 Last Edit: 16 augustus 2010, 18:47:29 by Kaatje
Hoi Patries,

Ach Gossie, arm Kareltje! Wel ben ik zo ontzettend blij dat ik je Bastiaanse heb geadviseerd gisteren, het is ook echt een kenner in de behandeling van vogels en daar zijn er maar weinig van, hoewel het er gelukkig wel steeds meer worden.

Toen ik maart 2008 bij Dr F. Verstappen kwam, werd mij verteld dat er in Nederland maar 5 officieel geregistreerde vogelartsen zaten. Waarvan 2 in Utrecht, één in Driebergen ( Verstappen zelf ) en nog 2, maar waar die zaten weet ik niet meer.

Maar Bastiaanse heeft ook alle kennis in huis, dus heel belangrijk voor Karel, ik weet dus niet wat voor een dierenarts in Roosendaal zelf zit, maar ben echt blij voor je dat hij nu bij Bastiaanse in goede handen is.

Ook is het beter dat je hem daar gelaten hebt. Nu heeft hij in ieder geval de 'stress' ook niet van het heen en weer rijden en kan hij al zijn energie steken in het beter worden. Ook fijn dat er een swab is genomen, dan kan er ook gerichter behandeld gaan worden tegen die bacteriën die gevonden zijn.

Karel knapt echt wel weer op en ik denk dat jullie echt van geluk mogen spreken dat jullie weer op de weg terug naar huis waren en daarom langs Bastiaanse konden.

Want probeer een spaanse arts maar eens wijs te maken wat een vogel mankeert, in het buitenland weet je het maar nooit natuurlijk !

Ik hoop ook dat hij heel snel opknapt, ik zal zeker een kaarsje voor hem laten branden, nu en vannacht. ( op batterijen )

Karin    :-*

Hermien

Wat ben ik blij dat je Karel bij Bastiaanse hebt gelaten. Hoe dat gaat aflopen zal de tijd leren, maar voor het beestje èn voor jou is dit echt het beste, hoor. Ook al zijn de zorgen voor jou nog niet weg, je zult nu toch wellicht wel even opgelucht kunnen ademhalen. Even niet meer voortdurend op Karel letten en je weet dat hij in hele goede handen is! Mocht het toch zover komen dat Karel het niet gaat redden, dan mag jij weten dat je er echt alles aan hebt gedaan! Maar natuurlijk blijf ik voor beterschap duimen.

Ben ook blij dat ik deze va bij je aanbevolen heb, terwijl ik hem nog nooit heb ontmoet. Met Silvo was er alleen telefonisch contact en dat vond ik al heel wat!

Probeer je nu maar even te ontspannen meid, want daar ben je nog niet echt aan toegekomen. Je weet nu dat er heel veel forumleden aan jou en Kareltje denken. Koester je maar even in onze warme aandacht voor je! En ook vanavond ben ik de hele avond thuis. Mijn nr. heb je nu.

Knuf van mij en mijn vier donderstenen!
vlnr: Gabber Beau, Silvo, Goofy en Binky

:-*   :-*   :-*   :-*

Patries1304

hey Kaatje,

ja ik ben ook erg blij met je advies. met Kuifje ben ik naar Roosendaal geweest,toen hij 1 jaar was. die op deze site ook staat. niet dat ik daar niet tevreden over was of zo maar ik weet het niet waarom ik naar je geluisterd heb ;)
en weet ook dat hij idd beter daar af is..

dank je,erg lief van je!

Patries1304

hey Hermien,

ja,ik ook! ik weet nu dat ik er echt alles aan gedaan heb mocht het toch fout aflopen.

het is zo herkenbaar wat je zegt. ik voelde me gewoon een beetje opgelucht toen ik thuis kwam. vreemd gevoel. weet dat er nog nix zeker is wat hem betreft maar toch.

vannacht was het half 3 eer ik goed sliep en daarna heb ik constant gedroomd over Karel en valkjes.. half 7 al weer wakker en kon niet meer slapen. geen rust in mijn lijf. heb net een flinke dut gedaan op de bank. maar heb nog wel hoofdpijn. maar dat is ook de stress van alles.

ja die warmte van jullie allemaal heeft me echt verbaasd!!! doet een mens echt goed! ja heb je nr en dat gebruik ik als ik het echt nodig heb. ga vandaag maar bijtijds naar bed. ;) des te eerder is het morgen 9 uur haha.

toch nog een vraagje.
ondanks dat Karel en Kuifje broertjes zijn en al 3 jaar samen wonen zijn het niet echt vriendjes. sinds ik deze grote kooi heb gaat het goed in 1 kooi zonder tussenschot. anders joeg Kuif Karel door de kooi. (heb alles geprobeerd hoor)
maar zou Kuifje Karel nu missen?

fijne avond iedereen..