ziek? braken-veel slapen-en meer..

Gestart door Patries1304, 14 augustus 2010, 09:41:36

« vorige - volgende »

Patries1304

hey Karin,

inderdaad zo doe ik het haha.. :D en ja,dat kunnen ze!

ja dat is wel zo maar hij heeft nog nix gegeten voor zover ik weet  :( gedronken misschien wel maarja,dat heb ik niet gezien. zo meteen,hij zit nu ff bij zoonlief (zijn maatje) te zitten en dan maar druppeltje water met medicijn geven.

morgen bel ik zekers Bastiaanse! om te vragen hoe en wat met eten en inderdaad hoe hij er aan toe is en vragen hoe hij er aan toe moet zijn... heb gewoon geen geduld :-\

grtjes Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

ff een kleine update,

zoonlief had Karel uit de zieke-kooi gehaald en hij ging bij hem zitten. hij lijkt levendiger.. maar misschien willen wij dit wel zien? hij wilde zelf koppie-krauw en zelfs ik mocht dat. dat is op zich een slecht teken want ik mag dat never nooit! geprobeerd een druppeltje water te geven en toen nam ik hem mee. maar wilde dus NIET bij mij zitten. goed teken...

heb hem net maar terug in z'n kooitje gezet. op de grond bij z'n eten en een bakje met water. ook trosgierst en vers stukje brood erbij gelegd. daar zit hij nu nog........ zucht.......

Dobske

kan me goed voorstellen het zenuwslopend is, maar denk dat hij ook moe is, zijn lichaampje heeft nu veel energie nodig om te kunnen herstellen.

in iedergeval heel veel sterkte ermee! hoop dat het snel beter gaat.

Caroline

Had je Kareltje nog gewogen, Patries??

Weet je al of hij aan is gekomen of af is gevallen??

75 gram eerder vandaag is niet veel ....

Hij gaat op dit moment in ieder geval niet achteruit, laten we daar positief over zijn.

Hoe is zijn ademhaling nu??

Kusje voor Karel, knuffel voor jou, je kunt er wel eentje gebruiken geloof ik.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

hoi Dobske,

thnx voor je lieve berichtje!

grtjs Patries

Patries1304

hey Caroline,

nee wilde ik net gaan doen maar hoorde leven in z'n kooi.  :D dus laat hem maar ff....

en dat is niet veel nee (als ik bij anderen lees) maar kan toch niet zeggen dat mijn valkjes mager zijn. al voel ik zijn borstbeen beter als van Kuifje.

en zijn ademhaling lijkt voor ons ook minder geforceerd. ook het klikkende is minder/weg. al hoor je soms een soort van snotterig geluidje maar niet echt constant.

ow wacht...zoonlief heeft hem er toch nog ff uit gehaald.

hij weegt nu 73 gram. is dus wel afgevallen  :( maar dat had ik wel verwacht want hij heeft nix gegeten vandaag.

ja dank je... Karel is al geknuffeld en gekust daarnet en ik heb vandaag al menig traantje gelaten. dat je van zo'n klein beestje zoveel kunt houden (ook al is hij niet "mijn maatje",das Kuifje)....

tjee blijf bezig met veranderen  ;) hij kroop van zoonlief z'n been naar beneden en wilde op de salontafel. at 2 hapjes en stopte weer. ikke blij maar niet voor lang dus...  ::) hij zit weer te dutten.

wat zal ik blij zijn als het volgende week is!

:-*

Caroline

Hè bah, balen .... 73 gram.  :-\

Hopelijk eet hij vanavond nog iets.

Ik zou het zeker aangeven morgen bij de dierenarts dat hij afvalt. Dit is niet goed, hierdoor verminderd zijn weerstand nog meer.

Hij heeft dus waarschijnlijk bijvoeding nodig en als hij dit niet gewend is zal het dwangvoeding moeten worden en als jullie dit niet gewend zijn zal de dierenarts dit mogelijk op zich gaan nemen d.m.v. voeren met kropnaald.

Hopelijk is dit allemaal niet nodig en gaat Karel morgen wel eten. Dan voelt hij zich misschien weer wat beter.

Ik duim heel hard.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

ja Caroline,

ik baalde ook al had ik het al wel verwacht... hij zit nu bij het etensbakje en hou hem in de gaten als een havik  ;)

ik ga morgenvroeg zekers Dr Bastiaanse bellen en zeggen dat hij afgevallen is. en dan wacht ik wel af wat ik voor antwoord krijg. ook al is dat misschien stressvol (zo bijvoeden) als dat nodig is moet dat maar... alles beter dan geen Karel meer hebben. :'(

dank je,hoop zo dat al dat geduim helpt  :-*

Patries1304

kleine update

goeiemorgen lady's,

gisteravond nadat ik laptop uit gezet had ging Karel wat eten. ik had hem uit de kooi gehaald om te wegen. beetje trosgierst en beetje voer. liep zelf naar de grote kooi over de tafel en ik zette hem op het touw. toen kroop hij er zelf in op de grond. na tijdje gezeten te hebben klauterde hij omhoog en later nog hoger. maar dan is hij doodop,dat zie je. dan ademt hij weer geforceerd.
net voor we naar bed gingen nogmaals gewogen en toen woog hij 74 gram.

vanmorgen gewogen en woog weer 73 gram.  :-\ verder nog weinig te melden.. hij zit nog steeds op zn stokje..

Patries1304

net Bastiaanse gesproken...

moet nog ff de ochtend afwachten. als hij vanmorgen zelf niet eet moet ik terugbellen en dan moet ik vanmiddag met Karel komen. hopelijk eet hij wel want anders is het stressvol voor hem om weer te komen zei hij... dus afwachten................... :-\

Hermien

Ach gossie, dat is weer een tegenvaller, hè? Hoop ook echt voor je dat Karel weer gaat eten, hoor. En wat die stress betreft: soms valt dat best mee als ze ziek zijn en wat moet, dat moet, nietwaar? Je kunt niet heel lang op deze manier doortobben. Mijn ervaring met een ziek valkje is, dat de stress van het reizen nog best mee valt. Ze zijn dan gewoon te ziek om heel erg gestressed te raken. Maar toch hoop ik dat er vanaf nu toch wat verbetering gaat komen!

Patries1304

Ja Hermien,

dat had ik ook al bedacht. beter een beetje stress (al is dat met Karel nu niet hoor... hij is zo mak als een lammetje) dan geen Kareltje meer. heb al beetje geprobeerd met eten voor hem te zetten en trosgierst maar hij probeert maar eet nix.  :-[
daarnet begon hij ineens te fladderen in zijn kooitje. heb hem eruit gehaald en dan haalt hij weer zo slijmerig ( zo noem ik het maar ff) adem. ik ga ff wat dingetjes doen en als hij tegen de middag nog nix op heeft bel ik al voor 12 uur! door-tobben heeft ook geen zin nee...

hij schut ook af en toe met z'n kopje? net als toen hij braakte maar er komt nix uit..?  ???

:-*

Hermien

Als dat zo is, dat-ie met zijn  koppie schudt, zou ik toch maar weer meteen Bastiaanse bellen voor een afspraak. Dat-ie uiteindelijk niet overgeeft is logisch, want hij heeft nog niet gegeten. Dit gaat echt niet goed zo. Zoals Carolien al schreef, vrees ik er toch voor dat Karel even dwangvoeding nodig heeft. Met een lege maag wordt niemand beter!

Sterkte meid. Ik vind dit zó rot voor je.  :'(

Caroline

Het klinkt nog allemaal niet positief maar misschien kan ik een klein beetje positief nieuws brengen ....

Even alles op een rijtje ....

* Als ik zo lees was Karel voor het naar bed gaan 74 gram.

* Vanmorgen toen je hem woogm was hij 73 gram.

* Dat betekend 1 gram afgevallen.

* Als ik een valkje van 5 weken wat nog niet zelf kan eten 's avonds om 22.00 uur weeg NA de pap (10 ml.) en de volgende ochtend VOOR de pap is deze makkelijk 8-10 gram afgevallen. Hij kan dan ook helemaal NIET zelf eten.

Mijn optelsommetje ....

Als Karel maar 1 gram is afgevallen in de nacht, heeft hij waarschijnlijk al gegeten voor je hem ging wegen.

Kan dat?? Kan hij al gegeten hebben??

Dit verklaard ook dat hij nu niet wil eten, hij heeft geen honger meer.  ;)

Dit neemt niet weg dat ik Bastiaanse zou bellen hoor want verder vind ik het allemaal nog niet positief klinken. Er is nog weiig tot geen vooruitgang.

Wat de stress betreft .... Bastiaanse bedoeld niet dat valkjes gestress zijn maar dat het bezoek voor stress zorgt, valkjes zijn net als papegaai-achtige heel gevoelig voor dit soort dingen, denk aan kooiverwisselingen, bezoekjes, verhuizing, meenemen op vakantie, schrikken van een nieuwe bel of tefefoon, vreemd bezoek e.d. door de stress die dit met zich mee brengt verminderd de weerstand. Bij een valkje die al een mindere weerstand heeft, denk aan de rui, na de kweek of door bijv. een achterstand, kan deze weerstandvermindering door de stress ervoor zorgen dat hij ziek wordt. Bacteriën waaronder ook lichaamseigenbacteriën kunnen de overhand krijgen en voor een infectie zorgen.

Ik hoef natuurlijk niet uitleggen dat ze bij een ziek beestje nog voorzichtiger zijn omdat het niet goed is als de weerstand nog meer zou dalen.

Maar wat moet dat moet ....

Als je valkje, Karel in dit geval, niet vooruit gaat of erger achteruit en moet gevoerd worden onder dwang, heb je geen keuze.  ;)

Daarom ben ik ook erg blij dat ik in een noodsituatie geleerd heb om te voeren met kropnaald, hierdoor kan ik zelf vaak al een hoop doen.  :)

Weeg hem in ieder geval voor je gaat bellen nog even, als hij helemaal niet gegeten heeft sinds gisterenavond met hij onder de 70 gram zijn nu.

Sterkte meid.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

hey Hermien,

ik heb inderdaad net maar gebeld. 15;50 mag ik komen. nog wel heel de dag maar ja.................. :-\