2 augustus 2025, 20:36:10

Welkom Beatle...

Gestart door breezer, 18 januari 2004, 01:36:03

« vorige - volgende »

breezer

Hallo allemaal,

Hier is tie dan onze nieuwe aanwinst onze Beatle, volgens die man waar we hem gekocht hebben is het dus een mannetje, hij is wit gepareld, nu 5 maanden oud en heeft nog wat parels op zijn rug, hij is al wel erg tam en zelfs een beetje brutaal.
Maar hij is ook erg lief en super mooi, vind ik.
Met welke leeftijd is hij eigenlijk geslachtsrijp?
Dan weet ik ongeveer wanneer ik mijn popjes in de gaten moet gaan houden......

Groetjes Ramona

breezer

Hier nog even een foto met z'n drieeen, want ik weet namelijk niet hoe ik meerdere foto's in 1 berichtje krijg...

Paul

Hoi Ramona,

Een erg mooi valkje is het wat je gehaald hebt en hij heeft ook een lief kopje :-)
Ik heb hier wel eens mannetjes van 4 maanden die al proberen te paren :-)
Maar echt geslachtsrijp zijn ze met 9 maanden oneveer.
En als ze zelf niks doen kan je beter even wachten tot ie een jaar is voor je echt gaat kweken.
Als ze zelf al eerder aan de gang gaan houd je het toch niet tegen natuurlijk.
Vaak als ze te jong zijn dan zijn ze nog te speels en gaan niet serieus broeden en het popje moet dan veel meer alleen doen.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hallo,
wat een mooi valkje zeg :o
Gefeliciteerd hoor, hij is echt heel mooi, wat leuk dat hij ook al tam is he.
Groetjes

breezer

Bedankt voor de leuke reakties, ik ben ook echt heel blij met hem, vanacht had ik gedroomd dat het een vrouwtje was en we nu dus met drie vrouwtjes zitten te kijken, dus ik hoop dat hij gauw door zijn rui heen komt, of aan zijn gedrag laat zien dat hij een echte man is.
Volgens die man waar we hem gekocht hadden is het toch echt een man, want hij vertelde over dat botje.
Hij is trouwens een kruising tussen een lutino en een geparelde...

Nes

He Breezer,

wauw! Das een mooie  :o valk  :)
Gefeliciteerd.

Groetjes Nes.

Lique

18 januari 2004, 21:24:48 #6 Last Edit: 27 januari 2004, 15:49:42 by Angelique
CitaatHij is trouwens een kruising tussen een lutino en een geparelde...

Hoi Breezer,

Gefeliciteerd met Beatle.
Het is een mooi valkje.
Alleen is het een cinnamon bont geparelde.
En volgens mij is het een man, maar dat kan ik niet met alle zekerheid zeggen
De parels zal hij als hij een man is, vrijwel allemaal verliezen.

groetjes Lique

Paul

18 januari 2004, 23:16:19 #7 Last Edit: 18 januari 2004, 23:17:39 by Paul
Hoi Ramona,

Als je jongen krijgt zullen de mannetjes allemaal wildkleur worden zoals het popje.
Alle popjes zouden dan gepareld worden dus dan weet je wel makkelijk wat de mannen en popjes zijn normaal gesproken.
Dat bont is inderdaad ook wel heel mooi wat ie er in heeft zitten dus het is niet een gewoon valkje hij is wat minder voorkomend.
Als het een mannetje is en hij verliest de parels houd ie in elk geval het bonte want dat verdwijnt niet.
Dus dan heb je alsnog twee verschillende valkjes van kleur.
Wat die botjes betreft waar die man het aan voelt is dat niet echt betrouwbaar want bij popjes staan die soms net zo dicht bij elkaar alleen als ze een ei leggen gaan die wat wijder uit elkaar staan.

Groetjes, Paul