kan je een stamvormen met valkparkieten ?

Gestart door Jeroenw, 15 augustus 2010, 17:05:54

« vorige - volgende »

Jeroenw

hallo ik heb een vraag kan je een stamvormen met valkparkieten?
inkruisen met familie niet dat ik het van plan ben .

Larissa

euhhh het kan zijn dat ik die vraag niet snap

Maar bedoel je nou zoiets van een stamboom ?
Het kruisen van familie lijkt me zo bie zo geen strak plan

groetjes

Gerda

Wat je bedoelt neem ik aan is mutatiekweek.
Dat gebeurt heel vaak, vooral in het begin bij een nieuwe mutatie. De enige manier om dan een mutatie in te kweken is door vader tegen dochter te zetten en moeder tegen zoon.

Met het inkweken van mutaties, krijg je natuurlijk ook eventuele zwakheden die je meekweekt.
Zo was het gedrag van de eerste geelwangen bij broeden een probleem. Vaak verlieten ze het nest voordat de broedperiode afgelopen was, of ze voerden hun jongen niet, of niet voor de volle periode.

Het is echt iets voor gevorderde kwekers, die de gevolgen kunnen overzien. Verder moet dit in ideale omstandigheden gebeuren met gezonde vogels, zonder lichamelijke- of gedragsdefecten.

Gerda

Jeroenw

15 augustus 2010, 22:44:17 #3 Last Edit: 15 augustus 2010, 23:03:26 by Jeroen-valkparkiet
Citaat van: Gerda op 15 augustus 2010, 21:44:36
Wat je bedoelt neem ik aan is mutatiekweek.
Dat gebeurt heel vaak, vooral in het begin bij een nieuwe mutatie. De enige manier om dan een mutatie in te kweken is door vader tegen dochter te zetten en moeder tegen zoon.

Met het inkweken van mutaties, krijg je natuurlijk ook eventuele zwakheden die je meekweekt.
Zo was het gedrag van de eerste geelwangen bij broeden een probleem. Vaak verlieten ze het nest voordat de broedperiode afgelopen was, of ze voerden hun jongen niet, of niet voor de volle periode.

Het is echt iets voor gevorderde kwekers, die de gevolgen kunnen overzien. Verder moet dit in ideale omstandigheden gebeuren met gezonde vogels, zonder lichamelijke- of gedragsdefecten.

Gerda

ja dat bedoel ik, zo doen ze het ook met valkparkieten lees ik zo
ja het is riskant voor een niet ervaren kweker om hier mee te beginnen ,ik heb wel ervaring met kwartels kweken. bij hun mag je geen broer en zus met elkaar kruizen sterk inteelt neef groot vader .vader moeder mag en dan weer versbloed in kruizen
verwant schap moet je zo ver mogelijk uit elkaar houden.de hele genetica. goed in de gaten houden. zowaar voor gezondheid .uiterlijk. en innerlijk . leuke hobby
begin met een niet verwante fokpaar als je gaat beginnen let goed op

gr jeroen

intresse om het te zien kijk op you tube http://www.youtube.com/watch?v=knHkgNOW4_Y

deze zijn geen inkruizing het is vers bloed onverwante ouders