6 mei 2025, 07:49:26

Hoe lang mag een eitje koud liggen?

Gestart door Melanie12, 15 augustus 2010, 13:44:43

« vorige - volgende »

Melanie12

In een ander topic heb ik het al gehad over het verlies van mijn popje. Zij liet haar nest achter waar het mannetje in principe nog tot de avond op heeft gezeten. ik denk dat hij er 's nachts af is gegaan en 's morgens vond ik de eieren koud en alleen gelaten. Betekent dit nu automatisch dat alle embryootjes die er in zaten het niet hebben overleefd? Of kunnen de eitjes wel tegen een stootje. ik heb ze 's morgens bij een ander nest gelegd met kuikens om ze in ieder geval weer warm te krijgen. dat is wel aardig gelukt. Ze waren 's middags al weer lekker op temp.

Ik hoor van iemand
Groet Melanie

carco

Ik zou inderdaad niet gelijk de moed opgeven.
Als de eitjes nu onder een ander koppel liggen die goed broeden is het alsnog mogelijk dat ze uitkomen hoor  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Melanie12

Hi Caroline,

Ik ben vanavond even wezen kijken. Heel per ongeluk met mijn nagel een barstje in precies het eitje waar leven in zat. Een beetje bloed maar dat stopte meteen. Ik was er toch niet helemaal gerust op en de eieren voor de zekerheid even onder de lamp gelegd. En van de vier zijn er twee niets. Een weet ik het niet zeker en ja hoor diegene met het barstje daar beweegt duidelijk iets in. Maar ja wat moet ik nu. Er is een beetje bloed gevloeit. Moet ik het laten voor wat het is of iets anders?

Groet Melanie