5 mei 2025, 17:27:52

Megapets, namaak kooien?

Gestart door Marl1, 11 augustus 2010, 11:56:25

« vorige - volgende »

Marl1

Hallo,

Ik heb bij Megapets een kooi gezien: de New York black. Bij Megapets is deze kooi maar €159,00, bij andere sites kost-tie €219,00. Ik vraag me af, of dit geen namaak kooi is. De beschrijving die erbij staat is namelijk geen normaal Nederlands:

This RHRQuality villa is EEN degelijke kwaliteitskooi, sterven Zeer Sterk en Van Boven is open kan. Uniek is DAT ER geheel Rondom Horizontale spijlen zijn en de leefruimte extra Groot is.
EEN VOOR Prachtig meubelstuk Uw Woonkamer nl Veel Ruimte voor Uw Papegaai.
De Maten zijn: (B x D x H in cm voldaan Gesloten geplaatst, ontmoette open top 174 cm) BelgoStat - 66 x 56 x 161 (Zonder opvangranden gemeten. OOK Zonder This opvangranden te Plaatsen.) BelgoStat - 79 x 68 x 161 (Met opvangranden gemeten.) BelgoStat - Leefruimte hoogte: 130 cm BelgoStat - Ruimte Tussen spijlen: 22mm BelgoStat - Spijldikte: 4 mm
- Gewicht: 37,5 kg
Toebehoren:
- 3 Voederbakken
- 2 Zitstokken

Ik wil toch wel graag een 'echte' kooi voor dat geld... Wat denken jullie, kan ik dit doen, of zeggen jullie: kijk maar snel verder! En waar kun je dat aan zien, dat het een 'echte' kooi is?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes Marleen.

Tijntjuh

Hey Marleen,

Ik heb deze kooi ook via hun besteld en volgens mij is het wel een echte.. Anders is het er wel 1 die goed is nagemaakt  ;)

Groetjes,
Martijn

Monky

Het lijkt een mislukte vertaling met een vertaalprogramma of zo.

De rest van de website lijkt ok en verder in normaal Nederlands.

Wat ik wel zie is dat ze beweren bij de thuiswinkel aangesloten te zijn... ze hebben in elk geval hun voorwaarden op de website staan, maar als ik bij Thuiswinkel.org kijk, zijn ze daar niet opgenomen.

Misschien heeft iemand hier ervaring met deze online - winkel?

Succes met je keuze.

Groetjes,
Monky

Kaatje

11 augustus 2010, 13:07:50 #3 Last Edit: 11 augustus 2010, 13:17:43 by Kaatje
Hoi Marleen,

Dit is de kooi van € 159,- bij megapets

De beschrijving hiervan heb je zelf al geplaatst.

En dit is de 'Originele' van € 219,-

Met de volgende beschrijving en dezelfde als jij beschreven hebt:

Deze RHRQuality villa is een degelijke kwaliteitskooi, die zeer sterk is en van boven open kan. Uniek is dat er geheel rondom horizontale spijlen zijn en de leefruimte extra groot is.

Een prachtig meubelstuk voor uw woonkamer en veel ruimte voor uw papegaai.

Alleen bij RHR-Quality: zowel de deur als de voederbakdeuren van deze kooi zijn beveiligd met echte vogelveilige designsloten om uitbreken van uw vogel te voorkomen! De kooi is afgewerkt met de hardste, vogelveilige poedercoating!

De maten zijn: (B x D x H in cm met gesloten top, met open top 174 cm)

•66 x 56 x 161(Zonder opvangranden gemeten. Ook zonder deze opvangranden te plaatsen.)
•79 x 68 x 161 ( Met opvangranden gemeten.)
•Leefruimte hoogte : 130 cm
•Ruimte tussen spijlen: 22mm
•Spijldikte: 4 mm

Toebehoren:

•3 Voederbakken
•2 Zitstokken

Gewicht: 37,5 kg
Kleur: Antraciet

Groet, Karin

Marl1

Hoi Karin,

Bedoel je ermee te zeggen dat er bij de King Play Black wel een logo staat en bij de New York niet? Anders snap ik niet helemaal wat je wilt zeggen...

Groetjes Marleen.

Tijntjuh

Hey Marleen,

De kooi bij MegaPets.nl heeft ook het logo van RHR erop (net onder de deur). Tevens beantwoorden ze je vragen snel en hebben ze mij ook geprobeerd te helpen met het veertje wat ik over hou.

Het is een grote doos die je binnen krijgt en ook daar staat het logo van RHR erop. Levering was slechts 1 of 2 dagen nadat ik hem besteld had.

Naar mijn mening hoef je dus niet bang te zijn dat deze nep zou zijn of dat je hem niet geleverd krijgt..

Groetjes,
Martijn

Kaatje

11 augustus 2010, 15:29:58 #6 Last Edit: 11 augustus 2010, 15:32:40 by Kaatje
Citaat van: Marl1 op 11 augustus 2010, 13:16:31
Hoi Karin,

Bedoel je ermee te zeggen dat er bij de King Play Black wel een logo staat en bij de New York niet? Anders snap ik niet helemaal wat je wilt zeggen...

Groetjes Marleen.

Hoi Marleen,

Ik had even een hele domme fout gemaakt en dus de verkeerde kooi hier neergezet, sorry   ;)

Deze dus, de king black met beschrijving en al ...

Er zit dus naar mijn mening geen verschil in de kooien, alleen scheelt het in de prijs, lijkt mij  ;D

Succes, het is een mooie kooi, en wat Martijn schrijft, ook op de kooi van Megapets staat het logo, niet twijfelen dus !

Groetjes, Karin

Marl1

Hoi Karin, Martijn en Monky,

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Karin en Martijn,

Wat Monky schreef:
Wat ik wel zie is dat ze beweren bij de thuiswinkel aangesloten te zijn... ze hebben in elk geval hun voorwaarden op de website staan, maar als ik bij Thuiswinkel.org kijk, zijn ze daar niet opgenomen.
Dat zit me nog wel dwars...
Maar jullie zullen wel gelijk hebben, dat ik niet moet twijfelen... maar 't is zo'n hoop geld, en dan wil ik toch iets goeds hebben. En ik ben bang dat namaak niet-valkjesvriendelijk is... Maar ja, meerdere mensen zullen ook wel deze kooi hebben. Zucht... Ik ben er bijna uit, denk ik. Ik wacht alleen nog even op reactie over wat Monky schreef, als dat nog komt.

Bedankt! Groetjes Marleen.

bobbie

11 augustus 2010, 16:56:17 #8 Last Edit: 11 augustus 2010, 16:57:48 by bobbie
Hoi hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb al mijn kooien bij www.all4pets.nl gekocht.

http://www.all4pets.nl/index.php?cat_id=212&catname='grote%20vogels'

Hier staat een kooi die hierboven volgens mij ook staat. Die is in de aanbieding, nu 199,00. Misschien iets voor je?

Ik heb met deze webwinkel hele goede ervaringen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen vervoerskosten betaal, omdat ik in een stad naast hun woonplaats woon. Dat is dus maar een klein stukje rijden.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Nog even een link gemaakt naar alleen die kooi:

http://www.all4pets.nl/view_product.php?product=rhr437122.1030

De foto is een beetje uitgerekt :P
Succes met het 'dubben'. ;)

En je hebt gelijk, het is veel geld. Bovendien kan je het maar 1 keer uitgeven.

Doei, Nel :)

Tijntjuh

Citaat van: Monky op 11 augustus 2010, 13:04:53

Ben net op de site geweest en kan nergens vinden dat ze aangesloten zijn. Wel kan ik vinden dat, als je klachten hebt, dat je deze kunt indienen bij Thuiswinkel. Ze hanteren namelijk de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.

Verder staan ze ingeschreven bij de KVK (heb ik ook even gechecked en dat klopt) en hebben ze rechtsgeldig BTW-nummer (heb ik ook nog voor je gechecked)

Over de echtheid zou ik me geen zorgen maken, de namaakversie heb ik namelijk ook gezien in een andere winkel en die heeft niet het logo onder het deurtje zitten, wat bij de kooi van MegaPets wel zo is.

Al met al zijn ze in mijn ogen betrouwbaar (ook omdat ik netjes en snel de kooi heb gekreggen en het contact daarover vlot en goed is verlopen) maar is de keus aan jou..

Groetjes,
Martijn

bobbie

Als Tjintjuh (moeilijke naam) zo'n goede ervaring heeft, zou ik die euro's mooi in mijn zak steken. ;)

Ik ben zelf ook altijd een beetje wantrouwig. Nog niet eens zo lang geleden heeft iemand hier een kooi ergens besteld, betaald en de kooi is nooit aangekomen. Blijkt die vrouw te verkopen, te innen en verder niets te doen. :o >:(
Ik weet alleen niet meer hoe die zaak heet. Ik ga even zoeken.

bobbie

Gevonden:

shop4animals! Daar moet je hem beslist NIET kopen.

Doei, Nel

Marl1

Nou Martijn,

Ik ben wel een beetje moeilijk, geloof ik :P
Maar ik ga hem wel bestellen, je hebt me weten te overtuigen, en ik wil je bedanken dat je alles gechekt hebt. Ik heb ook wel gekeken, maar ik snapte er niet zoveel van ((donker)blond :P). Ik ga hem zo gelijk bestellen, nu is die actie nog en dat scheelt €60,00. Dus Martijn, bedankt!

Hoi Nel,

Jij ook bedankt, en zoals je hier boven leest ga ik die kooi bestellen. Bedankt ook voor die waarschuwing.

Allebei de groetjes van Marleen.

Tijntjuh

Whahaha, ik wou je niet overhalen om die te kopen en bij die zaak hoor  ;)
Geef alleen antwoord op jouw vragen over deze zaak en kooi omdat ik ervaring heb met exact deze combinatie  ;D

Je moet er zelf goed bij voelen en de kooi kopen die jij geschrikt acht voor jouw valkjuhs (Let dus vooral op de maten).