6 mei 2025, 01:51:39

San Remo gekocht?

Gestart door RaymondS, 4 augustus 2010, 10:55:53

« vorige - volgende »

RaymondS

Vandaag aangemeld en meteen al een vraag (wat moet daar van terecht komen  ;) ) !

Voor mijn valkje met toekomstig maatje was ik op zoek gegaan naar een grotere kooi. Via dit forum kwam ik uit bij Montana kooien en ook dat Petgoodies deze kooi kon leveren. In tegenstelling tot sommige andere shops wel een 'echte'.

De kooi is gisteren bezorgd in 2 dozen, met uiteraard alle Montana logo's e.d. op de dozen. Bij het openmaken van de grootste van de 2 viel meteen op dat 1 stukje tralies (eigenlijk is het een houder van de bodemafscheiding) los zat.
Maargoed, kan gebeuren en dat is verder nu ook niet direct een probleem, dat probeer ik met de shop netjes op te lossen.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende, waar kan ik aan zien dat dit een echte Montana kooi is? Op internet lees ik uiteenlopende verhalen over namaak kooien.
Een aantal dingen die ik niet echt kan plaatsen bij een 'kwaliteits' kooi als de Montana zou moeten zijn:

- De bak met 2 lade is van erg zacht plastic, deze vervormd door het gewicht van de kooi best een stuk. Zeker als deze op de standaard word gezet.
- Op verschillende foto's van deze kooi zie ik een groen klemsysteem om de kooi op de onderbak te houden, bij mij is dit een klem uit 'tralies' zoals je bij de meeste kooien in de dierenwinkel ziet.
- Hoort er bij de San Remo een uitgebreide handleiding te zitten? Verder dan een exploded view van de kooi op een klein papiertje heb ik niet. Echt lijkende certificaten van het inpakken door Wagner zitten er bij.

Zal vanavond ook wat foto's plaatsen, in ieder geval alvast bedankt voor enige aanwijzingen.
Carpe Diem

Kimm

hoi raymond,

ik heb 2 san remo kooien. 1 daarvan had ik een certificaat bij van montana en deze kooi heeft groene klemmen. op de opvangbak zit een groen logo van montana cages.

de 2e kooi die ik heb is hetzelfde als wat jij nu beschrijft. klemmen van metaal en een klein papiertje erbij.
ook ik heb altijd in twijfel gezeten of mijn 2e kooi een originele montana is. verder is alles wel hetzelfde.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

RaymondS

Kim, dank voor je reactie.

De bak eronder, daar heb ik inderdaad ook geen stikker op zitten. Is de deze ook van zo'n zacht soort plastic?
Geen idee of je de kooi op de originele standaard hebt staan maak bij mij gaat de onderkant dan bol staan omdat de kooi aan de buitenkanten druk uit oefend op het plastic.

Hoe is dat vergeleken met je andere kooi? Is dat bak daar wel stevig van?

Alvast bedankt!
Carpe Diem

Kimm

ja mijn bakken zijn stevig. ze gaan niet bol staan. dit mag ook niet hoor.
de bakken zijn niet zacht.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

RaymondS

Dankjewel Kim, ik zal vanavond een foto plaatsen. Wellicht kan ik dan meteen het e.a. uitsluiten.
Carpe Diem

Peggel

ik heb 3 kooien van Petgoodies, en op geen van deze kooien staat het merk Montana ???

maar er zitten geen plastic bakken onder, alles is van metaal, en gecoate tralies.

als je ze gaat boenen meot je ze ook stevig vast honden, want ze gaan alle kanten uit.
maar ik ben heel tevreden met deze kooien hoor.

ik het 2 x de Villa casa 3, en 1 Villa Casa 1.

andre28

5 augustus 2010, 15:11:26 #6 Last Edit: 5 augustus 2010, 16:06:45 by Sanna
hallo, ik vind het hele mooie kooien waar wel erg veel geld.
Voor dat geld kan je een mooie voliere laten bouwen van aluminium

RaymondS

Peggel, onder de San Remo (en verschillende andere modellen) hoort een kunstof bak te zitten. De grotere hebben die inderdaad niet.

Op zich is de kwaliteit van de kooi goed, maar mocht het een 'namaak' zijn wie garandeerd mij dan dat er geen giftige stoffen in gebruikt zijn.  ???
Helaas gisteren geen tijd gehad om een fototje te maken, hopelijk vanavond.

Carpe Diem

RaymondS

De 2 foto's alsnog.

Moet er gelijk bij vermelden dat de shop de 2 onderdelen persoonlijk komt omwissellen, komt wel goed dus.  ;)

Blijft nog de vraag of het een echte Montana is of niet, hij lijkt in ieder geval af te wijken van enkele kenmerken van een echte (geen stikkers en metale beugels i.p.v. de groene kunstoffen).
Carpe Diem