9 mei 2025, 03:41:57

Help me dan kan ik het vandaag halen.

Gestart door ziralioness, 16 januari 2004, 14:08:24

« vorige - volgende »

ziralioness

Welk merk/welke grote vogelgrit raden jullie aan? Dan een kalkblok, ik heb sepia in de kooi, moet er dan ook een kalkblok bij? Dan koop ik er nl. vandaag een, wilde toch ook een vitamineblok gaan kopen.... Laat het me ff weten dan haal ik het vanmiddag nog op.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Diane,

Ik heb maagkiezel van Ma-ki en grit van CeDe.

In grit zit doorgaans rode steen en houtskool. Dat is niet echt goed voor vogels als ze er teveel van eten.
Rode steen versneld de spijsvertering en houtskool vertraagd het juist.
In die van CeDe zitten die 2 componenten niet in. Het is dus mooi wit grit.

Verder heb ik er een mineralenblok(kalkblok) inhangen van Vitakraft. Dat is een wit blok en zit verpakt in een kartonnen doosje.
Daarnaast heb ik er nog wel een sepia inhangen. Dus ze kunnen alles naar behoefte nemen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Ik heb alles gehaald. Vitamineblok, Kalkblok, grit van Ma-Ki (was geen Ceedee) en voer en gierst....
En nog iets... kijk vanavond maar eens bij mijn dagboek....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Paul

Hoi Diane,

Die maki is inderdaad niet cede maar Esve dat had Mariska er niet bijgezet.
Ik gebruik dezelfde kiezel ziet er goed uit en je hebt het in vele maten dit is speciaal voor valkparkieten als die er op staan tenminste want je heb dezelfde busjes ook voor grasparkieten en papagaaien daar wel even op letten .

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik heb die met de valkparkietafbeelding. ;)

Ik ben er net als jij heel streng op dat ik 100% zeker weet dat ik ook echt de dingen VOOR VALKPARKIETEN koop!  ;D Eigenlijk (behalve eivoer) staan op ALLE producten die ik gekocht heb de afbeelding van een valkparkiet. Ik wil ter aller tijde voorkomen dat ze iets krijgen wat niet voor hen geschikt is. En vragen bij de dierenwinkel doe ik allang niet meer, vaak hebben ze namelijk zelf er geen flauw benul van...  :-/ Better safe then sorry.

Lique

Hoi Diane,

Op zich maakt het vrij weinig uit of je iets voor valkjes koopt of grasparkietjes ofzo.
Zoals speeltjes, ik heb deze week van die rondjes aan mekaar gekocht voor grasparkieten, maar de valkjes vinden het geweldig.
Misschien gaat het niet zo lang mee, maar dat maakt me niet uit.
Snoepstaven krijgen ze ook vaak van vitacraft, voor grasparkieten.

Zelf ga ik altijd naar de groothandel, en staat er niet altijd op voor wie het bedoeld is.
Maar je kan altijd een personeelslid vragen om hulp0, als je tweifelt.

groejtes Lique

Kolkkie

Mijn vader had laatst van die snoepstaven meegenomen die eigenlijk voor kanaries bedoeld waren.
Er zitten andere zaadjes aan als dat er aan snoepstaven zit voor valkjes, maar ze hebben ze lekker opgesmikkeld.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Lique

Die voor kanaries heb ik nog nooit geprobeerd, maar wel voor grasparkieten.
En het scheelt nogal vergeleken bij de grote staven van vitacraft.

misschien is het een optie, om zoiets zelf te maken, met honing...

groetjes Lique

Kolkkie

Hoi Lique,

Als mijn vader ze uit liefdadigheid meeneemt heb ik er absoluut geen problemen mee :D, kost mij dan toch niets ;D.

Die staven waren bij een dierenwinkel in de buurt laatst in de aanbieding. Twee dozen voor 5 euro, dat scheelde toch al 1,40.
Dan is het nog wel eens leuk om ze te halen.

Groetjes,

Mariska

Lique

Hoi Mariska,

Ja, dat is altijd goed, als je het krijgt.
Hier waren de grasparkieten en kanariesticks in de aanbieding.
3 halen 2 betalen.
Dus heb gelijk 3 doosjes met 3 stuks gekocht.
Scheelt altijd weer, want het is allemaal al zo duur.

groetjes Lique

Paul

Hoi Mariska,

Het maakt wel wat uit of het voor kanaries of parkietachtigen is.
Een kanarie eet hele andere zaadsoorten die voor een parkiet weer minder goed zijn.
Snoepstaven voor een gras of valkparkiet kunnen zonder problemen, in princype eten ze dezelfde zaden alleen kan een valkparkiet ook grotere zaden eten zoals zonnepitten en grasjes hebben daar problemen mee ze kapot te krijgen.
Voor een keer maakt het niet uit hoor met een snoepstok voor kanaries maar als je het een paar keer per week zou geven eten ze veel verkeerde zaden.
Maar snoepstaven krijgen ze maar af en toe en dan maakt het eigenlijk niks uit alleen die voor parkieten zijn wat gezonder.

Groetjes, Paul