|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Ik zou het zelf niet doen, al mijn dieren zijn me even lief en ik zou gewoon niet kunnen kiezen. Je blijft inderdaad iets tastbaars houden maar het levensechte beeld wat er staat zou voor mij te confronterend zijn met het feit dat je dier er niet meer is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerda
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien
|
Ik zou het zelf nooit doen. Ik wil me mijn valkjes herinneren als vrolijke vliegers en niet als stilstaande beelden. (Bij ons zijn ze de hele dag vrij in huis - ongewiekt.)
Hoe mooi ze ook worden geprepareerd en hoe bijna levensecht hun pose ook is, ik zou het niet willen.
Ik persoonlijk denk dat het mij niet helpt met het 'afscheid nemen'.
Maar ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken. Die moeten het dan ook gewoon laten doen.
Gerda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paula
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Ik zou het ook niet doen. Elke dag het dier zien waar je zo van gehouden hebt ... dat lijkt mij uitermate pijnlijk, frustrerend. Het maakt niet uit of het nu een vogel, hond of kat is. Je wordt elke dag opnieuw geconfronteerd met het dier dat er wel is, maar ook weer niet. Zoals Gerda ook al zegt, zal het niet helpen het verdriet te verwerken. Liever heb ik dan een mooie foto of schilderij van het dier (zoals ik die hier in de huiskamer heb hangen van mijn hond en mijn eerste koppeltje kakariki's).  Schilderij Coen en Riekie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaatje
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Paco en zijn harem
|
Ik vind dit een heel moeilijk topic, .... ik kijk er steeds naar maar reageren, nee .... liever niet.
Toch de stoute schoenen aangetrokken. Ik moet er op dit ogenblik nog niet aan denken, maar toen ik ooit hier op de site las dat iemand zijn valkje had op laten zetten was mijn eerste gedachte, dat zou ik dan ook ooit willen.
Ik sluit me dus bij cockatiel aan, ik denk dat de mensen die dit laten doen ook juist heel erg veel van hun valkje gehouden hebben, met een kleine kanttekening erbij .... ik zou mijn valkje nooit achterlaten voor verkoop voor een ander, al kreeg ik er koffer vol duizenden euro's voor!
Hopelijk hoef ik nog heel erg lang niet na te denken over wat ik op dat moment dan zou willen. Wel weet ik, dat ik zal doen wat mijn gevoel me zou ingeven.
Groetjes, Karin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Ik weet dat Valerie haar valkje op heeft laten zetten, maar verder zou ik niet weten wie dat nog meer heeft laten doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Nee, dat van Valerie is al een hele tijd terug.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobske
Kleuter valkje

Geslacht: 

Mijn Spickey
|
Ik zou het zelf niet doen, je bind je met een valkje (of ander dier) door hun karakter en als je dan een dier opzet waar je van gehouden hebt is dat karakter er niet meer. Miss een stom voorbeeld maar als een dierbaar iemand omkomt zet je die toch ook niet op? ik zie dat een beetje hetzelfde. Ik zet liever 10 foto's op de schouw haha;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|