9 mei 2025, 21:47:05

Hoe zit het.....

Gestart door channie, 4 augustus 2010, 11:22:59

« vorige - volgende »

channie

4 augustus 2010, 11:22:59 Last Edit: 5 augustus 2010, 08:51:45 by Sanna
Hier Zijn 3 foto's van mijn donsjes...
Wie kan mijn vertellen welke mutatie's het zijn...

Vader is een wildkleur en moeders is een lutino.

Groetjes Chantal

channie

Oeps :o ze zijn wel wat groot de foto's......weet niet wat ik fout heb gedaan :-\

Rianne

Ik denk dat de bovenste een cinnamon opaline is, de middelste een cinnamon en de onderste is ook opaline maar kan niet zien of het wildkleur of cinnamon is.
Is de moeder een opaline of een cinnamon lutino? Zo niet, dan zijn dit allemaal popjes.

channie

Moeders is een opaline...

Gr Chantal

Rianne

Dan is het geslacht van de opaline jongen onbekend :)

channie

Maar waar komt dan de cinnamon vandaan als pa wildkleur is... ( of is dat het zelfde :-[ :-[ ) :-[ ben wel een beetje blond :D

Gr Chantal

Rianne

Pa is split voor cinnamon en opaline. Je kunt het stukje 'Splits voor beginners' even lezen, hier op het mutatie forum :)

channie

*Manon*

volgens mij zijn de cinnamonnetjes dan toch wel popjes Rianne?
Als de moeder geen cinnamon is, dan moet pa dan toch split cinnamon hebben en zijn de cinnamon popjes?

Groetjes Manon

Sanna

Foto 1 is zowiezo ook bont, want ik zie een geel kuifje en staartje. Foto 3 heeft volgens mij ook een geel kuifje, dus die zou dan ook bont zijn. Volgens mij is deze ook cinnamon.

Groetjes, Sanna

Rianne

Citaat van: *Manon* op  4 augustus 2010, 17:40:15
volgens mij zijn de cinnamonnetjes dan toch wel popjes Rianne?
Als de moeder geen cinnamon is, dan moet pa dan toch split cinnamon hebben en zijn de cinnamon popjes?

Groetjes Manon

Je hebt gelijk :)

Citaat van: Sanna op  5 augustus 2010, 08:54:06
Foto 1 is zowiezo ook bont, want ik zie een geel kuifje en staartje. Foto 3 heeft volgens mij ook een geel kuifje, dus die zou dan ook bont zijn. Volgens mij is deze ook cinnamon.

Groetjes, Sanna

Ik zou juist niet zo snel zeggen dat ze bont zijn, mijn opaline jongen hebben soms ook een erg gele kuif en staart. Misschien dat Channie nog weet welke kleur de kuifjes hadden toen de veertjes net doorkwamen?

Sanna

Citaat van: Rianne op  5 augustus 2010, 09:56:48
Ik zou juist niet zo snel zeggen dat ze bont zijn, mijn opaline jongen hebben soms ook een erg gele kuif en staart. Misschien dat Channie nog weet welke kleur de kuifjes hadden toen de veertjes net doorkwamen?

Echt waar?? Ik dacht in ieder geval een geel staartje toch altijd wel op bont wees....

Groetjes, Sanna

channie

Goedemorgen all,

Van het eerste donsje en het derde donsje was de kuif, toen ie er net door heen kwam geel, en van het tweede donsje was ie meer grijs.....

Gr chantal

Rianne

Kijk Sanna, dit jong heeft ook een gele staart:

Chantal,
je ziet hier een inimini kuifje doorkomen:

Als dat op deze leeftijd al geel is, dan is het een bont jong. Maar we wachten nog wel even af tot ze volledig in de veren zitten :)

Sanna

Inderdaad, nu ik het zo zie.... Ik zat ook net foto's te zoeken ;D. Ik heb nooit een opaline jong gehad, maar wel bont opaline. Maar ik zie toch duidelijk verschil in kuifjes ;).

Groetjes, Sanna