Wat kan ik mijn valkjes allemaal te eten geven tijdens de kweek?

Gestart door Wendy.., 24 juli 2010, 13:59:04

« vorige - volgende »

Wendy..

hoi Allemaal,

Vanmorgen vroeg is er een heel lief schattig valkparkietje geboren. Het wordt zo te zien een witmaskertje met wit dons en donkere oogjes.
Nu is mijn vraag, wat kan ik de ouders allemaal voeren tijdens de kweek. Ik heb in elk geval valkparkieten zaadjes, trosgierst, eivoer, brood en andijvie. Het lijkt me leuk om wat afwisseling te hebben.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Kimm

hoi wendy,

je kan van allerlei groentes geven. ook kan je een beetje pasta gaan geven aan de ouders, wel even koken. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bert_85

Als je met jongen zit, is het belangrijkste dat ze altijd eivoer hebben.
Daarmee worden de jongen hoofdzakelijk gevoerd.

Het is zeker goed om wat variatie te voorzien in het voer.
Helaas leren valkparkieten niet snel nieuwe dingen eten, of althans de mijne toch niet.
Maar de aanhouder wint!  :)

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Peggel

inderdaad het eivoer niet vergeten.
hier aten ze zich zo'n beetje scheel aan, het vreemde was wel dat ze gekker waren op eivoer voor kanaries, en toen ik eivoer voor grote parkieten kocht ze er weinig van moest hebben:(

misschien dat je af en toe een pijnboom pitje kan geven?
is wel vet, maar ze geven zoveel energie aan die kleintjes, en sepia ging hier ook bijna aan de lopende band, wel geven, maar ik denk ook weer niet teveel omdat de botopbouw wellicht te snel kan gaan bij de kleintjes.

om de zoveel dagen een heel klein beetje vitamine druppels door het water, kunnen de ouders ook meteen een beetje aansterken.

hier zijn het niet van die groenten eters, sla af en toe, maar dat is erg vochtig, en goed als het erg warm is.

ik denk dat je het wel weet, maar NOOIT geen avocado.

succes ermee :)

*Manon*

Hoi Wendy,

Gefeliciteerd met je jonge pluisje!!
Een witmaskertje... gaaf hoor  :-*

als er hier jongen in de blokken liggen krijgen ze standaard elke dag:
gekookte macaroni, gekookte rijst, bruin brood, andijvie, eivoer, valkparkietenzaad (wat ik dus meerdere keren geef zodat er voldoende is voor jongen en ouders), trosgierst, fruit en groente, sepia en kalksteen en grit en kiezels wat standaart in de kooi hangt...

In ieder geval in het begin niet te grof eten geven, dat voorkomt kropproblemen bij de jongen. Vaak weten ervaren ouders wel wat ze de jonge pluisjes wel en niet kunnen geven, maar onervaren ouders kunnen nog wel eens te grof voeren.

Succes en geniet er maar lekker van, voor je het weet zijn ze groot!

Groetjes Manon