28 april 2024, 14:35:32

papier eten

Gestart door sylvia, 15 januari 2004, 21:33:52

« vorige - volgende »

sylvia

hallo

ik heb een vraagje mijn valkje kokko (een mannetje)
is hartsikke gek op papier hij perforeert er complete figuurtjes in.
wanneer ik dit zie haal ik het paier meteen weg.
nu heeft hij last van een parasiet en is bijna kaal (op zijn hoofdje en nekje)
ik heb hier medicijnen voor gekregen (lees verder hierover bij spoed jeuk en kale plekjes)
de dierenarts zij dat het goed was om hem afleiding te geven.
zoals stokjes of takjes om kapot te maken.
kokko is hier helaas niet in geinteresseerd.
hij wil echt alleen het papier .
als ik het weg haal wordt hij ook nog kwaad ook.
kan ik hem dit gewoon laten doen of is het echt slecht voor hem.
oh ja ik weet trouwens niet echt of hij het opeet of uitspuugt.

groetjes sylvia

Kolkkie

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Sylvia,

Ik heb hier ook zo'n vliegende perforator en ik heb hier een bakjes staan met die memopapiertjes en die haalt ie er steeds uit en knipt er soms op figuren lijkende dingen uit  :D
Er creatief en kwaad kan dat niet als je witte papiertje gebruikt en die van mij eet het niet op het ligt steeds vol met snippers hier.
Dus ik zou hem gewoon wat schone papiertjes geven dus zonder bedrukking erop.

Groetjes, Paul

giovanni

is het erg als ie ook krantenpapier eet en reclamepapier??
de mijne doen dat, maar ik zie niets abnormaals

Paul

Hoi Giovanni,

Zeker krantenpapier bevat drukinkt en kan giftige stoffen bevatten.
Ze hoeven het niet altijd binnen te krijgen maar wel oppassen dus.
Ik denk dat tijdschriften minder erg is daar zitten ze hier ook wel aan en ik heb ook nooit lsat gehad.

Groetjes, Paul

giovanni

bdkt paul!
ik zal nu opletten met welk soort papier ik onderleg als ik de kooi poets. Ik leg dan altijd wat papier klaar, en ze kunnen er niet afblijven ;), zal dan alleen van tijdschriften e.d. geven

grtjs giovanni

Kolkkie

Hoi Giovanni,

Het is beter om alleen wit papier te gebruiken. In het papier van tijdschriften zit nl. ook inkt, dus dat lijkt mij ook niet zo gezond.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

giovanni

ow, ok heb vanmiddag reclame papier gebruikt. Maar zal in het vervolg toch maar voor de zekerheid wit papier gebruiken. Bedankt voor de reacties  :)

grtjs

Liek

WC rolletjes vinden ze ook leuk!

giovanni

 :D :D :D :D :D

mss, toch niet proberen :D

Paul

Hoi,

In elk papier zit wel wat maar van tijdschriften is de inkt denk ik toch minder schadelijk als verse drukinkt.
Haal je hand maar eens over een verse krant en over een tijdschrift.
Bij de krant is je hand meteen zwart en bij het tijdschrift helemaal schoon.
En in wit papier zitten ook chemicalien om het wit te krijgen zelfs.
Meestal versnipperen ze het hier alleen en ze eten er niet van dus dan kan het meeste papier niet veel kwaad hoor er is er nog nooit een ziek van geworden hier.

Groetjes, Paul

k_van_wilgenburg

 :)Hallo allemaal
Ik hang ook meestal een leeg toilet rolletje op.
Dat vinden ze het einde.
Ze vechten ermee alsof hun leven er van af hangt.
Ik moet alleen oppassen dat het niet op de grond ligt anders gaan ze er met hun koppies in.
Dat zal niet de eerste keer zijn.
Groetjes Karin.

Kolkkie

Hoi Karin,

Coco vind een complete WC rol het einde. Hij gaat er dan bovenop zitten om vervolgens eerst zijn kop erin te steken en daarna als een gediplomeerde sloper aan de slag te gaan.
De stukken wc-papier en wc-rol vliegen mij dan om de oren.

We zijn er allebei zoet mee, hij met slopen en ik met de rotzooi opruimen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,

Hier is Stan de grote sloper en een rolletje van wc papier is met een dag soms helemaal in kleine stukjes veranderd.
Het neemt in elk geval zo minder ruimte in de vuinisbak ik  :D
Ook wilgentakjes en vooral dunnen zijn ze gek op.
Stan heeft een tak van 40 cm lengte nu helemaal verpulverd tot 10 cm lengte en overal vind je dan splinters  :)
Als ie er maar lol in heeft dan maakt een beetje rommel niet uit.
Sommige halen alleen de bast van de takjes af dat is ook een gewilde bezigheid voor ze :-)

Groetjes, Paul

Parkietenmeid

Sorry dat ik zo ff binnen kom vallen,  ben nieuw hier op t forum maar...

NOOIT krantenpapier/folders of tijdschriften geven en laat uw vogel ook nooit van het behang knagen.  :o
UIteraard vinden ze dit leuk, maar het bevat stoffen die dodelijk (kunnen) zijn voor uw vogel, niet direct, maar wel op langere termijn.  :-/  :'(
Gebruik daarom ook nooit kranten of folders als bodembedekking, ook niet onder het zand, want ze knagen hieraan, en ze krijgen tóch beetjes naar binnen ook al eten ze t niet op.  :-/ :'(

Ik geef de voorkeur om helemaal GEEN papier aan te bieden want overal zit wel een lijm in, schadelijk dus.
Geef liever talkjes van wilden of fruitbomen, of bast.
Papier  is er in de natuur ook niet, en aan die takjes/stokjes wennen ze wel hoor, als de knaag nood hoog is weten ze t wel te vinden.  ;D  :D