Onze Grijze roodstaart baby's - heel veel foto's 21-09

Gestart door •=Bonnie=•, 3 augustus 2010, 12:58:45

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Bonnie,

Ik zie net eigenlijk pas dat je ook grijze roodstaart baby's hebt! Wat een lieve snuitjes hebben die zeg, en wat ontzettend gaaf dat er drie eieren zijn uitgekomen.

Ik kan me voorstellen dat je 's morgens graag samen op kraamvisite gaat, het lijkt me echt een wonder om mee te maken en te zien ( dank je wel )  :D

Hehehehe, ja die lens zal wel wat te verduren hebben zo af en toe, maar ach ... alles voor een goed doel, wij zijn erg blij met de foto's  ;)

Groetjes, Karin

Gerdy

wat worden ze al groot en zooooo lief..lijkt me echt een bijzondere ervaring.

ik blijf je hier volgen..vind het helemaal super voor jullie.

gr gerdy

•=Bonnie=•

Nieuwe foto's :)

Deze foto's zijn van het weekend gemaakt, 4 weekjes oud zijn ze.  :hart:
Het gaat erg goed. Beide vogels voeren, zijn beschermend maar verdragen het nog steeds dat we dagelijks het blok openen en een kop koffie drinken voor de ingang. Daarbij kletsen we 100-uit om de kleintjes zoveel mogelijk te laten wennen aan onze stemmen. Mams zit daarbij meestal op de stok voor de ingang, pa bekijkt het vanaf de bovenste zitstok. Ze zijn er kalm onder maar we dienen gepaste afstand te bewaren anders krijgen we klappen  :)

Zoals te zien was het blok wel toe aan een schoonmaakbeurt en of ze het wist... Konden we haar buitensluiten en aan het schoonmaken. Vorig weekend had Lief daarvoor een luikje van gaas voor het buitenluik gemaakt dat we van buitenaf kunnen bedienen. Dan kunnen ze meekijken als we de jongen pakken, Wesly kwam met die tip  :thumsup:

Vandaar de vieze handen van Lief, haha, terwijl hij het blok leeg stond te graven zat ik op het pak houtsnippers met de kleintjes op schoot. Later even geruild voor de foto's :)

Ze zijn wel wat voorzichtiger de kleintjes, blazen soms als we het blok open doen maar ontdooien dan snel weer en schreeuwen niet. Nu hopen we dat als we ze regelmatig even kunnen knuffelen we de onzekerheid binnen de perken kunnen houden. De jongste was ronduit nieuwsgierig toen ze (we noemen het een ze  :-[ ) op schoot zat. Mams was er niet blij mee maar wel met het stukje bio mueslireep wat voor haar klaar lag  :thumsup:  Hopelijk durft ze nu nog naar buiten, vandaag was echt takke weer en dan zien we sowieso alleen pa buiten.

Mams

Paps

Paula

Geweldig! Wat mooi om te zien, vooral die foto waar jouw partner het jong vast heeft!
Veel succes nog met de grote kleintjes.  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Sanna

Oooooo Bonnie, wat zijn ze leeeeeeeeeuk!!!!! :-* :-* :-*
Smelt, smelt, smelt....

Groetjes, Sanna ;D

♪ Marlies

Zo, wat zijn ze gegroeid !! :o

Op deze leeftijd kregen we kleine Jacob, deze zit nu weer al bijna 14 dagen bij z'n nieuwe baasje.

Geniet er maar van, het zijn zo echte vogels. ::) :P

Caroline

Oooh geweldig, Bonnie!!!!

Wat een leukerdjes zijn het, echt fantastisch om dit mee te mogen maken.

Geniet er nog even lekker van.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Dat "even" valt nog wel mee gelukkig, het duurt nog wel een week of 10 voordat ze eventueel vertrekken naar een nieuw baasje  ;)

En reken maar dat wij er tot dan van zullen genieten. Ze zijn zo ongelofelijk leuk.  :-*

Caroline

Was ook symbolisch bedoeld, ik wist dat ze nog een tijdje bij je zouden blijven.  ;)

Maar de tijd vlieg voorbij.

Ze zijn super leuk!!  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Haha, ik weet dat jij dat weet ;)

Ik schreef het eigenlijk omdat je ten opzichte van valkjes baby's eigenlijk veel meer tijd hebt. Komen ze daar tussen 4 en 4 weken het blok uit, hier is dat pas rond 12 weken... Dan zijn de valkjes meestal al weer weg.

Eigenlijk wel grappig want ze groeien best hard vinden wij, alleen vergeleken met de sneltreinvaart van een valkje helemaal niet. Maar goed, als je een groenling ziet... die vliegt na een kleine 2,5 week al uit. Baas boven baas :)

Welke vogel blijft er het langst in zijn nest?

patty_dordtse valkjes

Hoi,

wat zijn ze zekers alweer gegroeid zeg...

die mooie kraaloogjes en het zwarte snaveltje en dat grijze dons HEERLIJK  ;D
Je kan er gelukkig langer van genieten toch  ;D

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

bobbie

:D Wat een schatjes  :D
Zie ik nou op de 2e foto een heel klein rood staartje?

Leuk dat je ook foto's van de ouders er bij hebt gezet. ;D

Geniet maar lekker van het kroost. Slim ook om voor het broedhok koffie te gaan drinken en lekker met elkaar te kletsen. Zo wennen ze inderdaad heel goed aan menselijke geluiden.

groetjes, Nel :)

•=Bonnie=•

Citaat van: bobbie op 24 augustus 2010, 09:05:40
:D Wat een schatjes  :D
Zie ik nou op de 2e foto een heel klein rood staartje?

Leuk dat je ook foto's van de ouders er bij hebt gezet. ;D

Geniet maar lekker van het kroost. Slim ook om voor het broedhok koffie te gaan drinken en lekker met elkaar te kletsen. Zo wennen ze inderdaad heel goed aan menselijke geluiden.

groetjes, Nel :)

Dat heb je goed gezien Nel :) Ik had daar ook nog wel foto's van willen maken maar we waren al met al al zo lang bezig dus maar ff snel knip knip en terug met die kleintjes. Terwijl ze op mijn schoot lagen kon ik geen foto's nemen. Nadeel van die dikke lens  :-\

Als we koffie staan te drinken staat het luikje aan de onderkant van het blok ook open zodat de kleintjes ons kunnen zien. Nog mazzel dat dat luikje aan de goede kant zit, want toen we dat blok neergezet hebben hebben we dus absoluut niet aan practische zaken gedacht.  ::)

Larissa

hey Bonnie

Wat een geweldige foto's, tjee ze groeien echt hard
Trouwens ik wist nie dat een grijze roodstaart zo lang nog in het blok verbleef.
Geniet er lekker van en blijf ons verbazen met je mooie foto's

Groetjes Larissa

Dobske

*hele openbaring* eerste keer dat ik jonge papegaaien zie. Echt mooi om te zien. Heel veel succes ermee!