Onze Grijze roodstaart baby's - heel veel foto's 21-09

Gestart door •=Bonnie=•, 3 augustus 2010, 12:58:45

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Paauwtje op  4 augustus 2010, 13:27:39
Grijze roodstaart jongen  :D , we hebben ze vorig jaar bij jullie gezien helemaal super...
En dan jongen.
Helaas krijg ik Nynke nog altijd niet zo ver...

Ik heb ooit al eens informatie in gewonnen bij een kweker in Friesland.
't koppel uit Sonnega. Aardige en eerlijke mensen wie weet kan je bij hun ook wat extra informatie krijgen.

Groet en heel veel succes,

Erik


Hoi Erik,

Ja ik heb hen destijds toen Koko voor het eerst eitjes legde gebeld. En toen heeft ze me ook heel vriendelijk te woord gestaan. Maar met natuurbroedtips kan ze denk ik niet helpen, volgens mij doen zij ook aan handopfok.

@ Paula: thanks, ik ken ze. Zij doen ook geen natuurbroed volgens mij.

Paauwtje

Hoi Bonnie,

Ik weet dat ze onderandere Ara Serera's middels natuurbroed hebben groot gekregen.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Larissa

hoi Bonnie

Ook ik had al gereageert in je andere boekie maar heb je nu hier ook gevonden

ga me best doen je te volgen, hoe het allemaal reilt en zeilt met de kleine gaaitjes  ;D

Ik kan je geen tips geven omtrent wat je het beste kunt doen kan alleen zeggen volg je hart en doe wat jij goed acht
vindt het onwijs gaaf voor je en geniet er lekker van

liefs Larissa  :-*

•=Bonnie=•

Hoi Allemaal, bedankt voor de leuke reacties :)

Even een update en nieuwe foto's :)

Het gaat goed met de jongen, het is grappig om te zien dat ze alle drie een ander koppie hebben. Jong 3 heeft een bos pluisjes op het koppie  ;D

Ik zou eigenlijk vanaf vandaag of morgen de oudste moeten ringen maar we (Lief en ik) hebben unaniem besloten dat we ze door de dierenarts laten ringen als ze het blok uit zijn. We willen ze toch laten controleren en testen op PBFD e.c.t.

Nu gaan we elke ochtend als ik eten en drinken vervang samen op "kraamvisite". Dat vinden beide vogels prima, Koko was in het begin erg wantrouwig maar ik geloof dat ze er op begint te vertrouwen dat we onze handen thuis houden en alleen kijken. De kleintjes lijken nieuwsgierig en vertonen geen enkele angst. Ik ben bang dat vertrouwen weer te verliezen als ik ga ringen, dat is eigenlijk de hoofd reden het door de DA te laten doen als ze ouder zijn.

Deze foto's zijn van gisteren, vandaag zaten ze echt op hun pootjes. Foto's maken valt niet mee, dat flitsen werkt niet meer omdat de jongen zo groot zijn dat je ze door de slagschaduw die de flits maakt helemaal niet meer ziet. Mijn telefoon flits niet, bovendien zou ik dan dichterbij moeten dan ze goed vind.

Ik heb nu een zaklamp boven op het blok die de jongen door een kier in de deksel verlicht en dan lukt het net om op iso 1600 f2.8 nog voldoende sluitertijd te kunnen pakken de jongen scherp te krijgen, stil zitten doen ze niet meer  ;)

Als ik deze lens ooit wil verkopen zal ik de nieuwe eigenaar moeten uitleggen hoe de krassen op de lenshoed komen. *lach* Daar zet Koko regelmatig een snavel in. Ik moet vrij dichtbij de kier anders zie je veel hout en weinig vogel. Gisteren liet ik haar de foto's zien en toen tikte ze heel zacht met haar snavel 3x tegen het LCD schermpje van de cam om vervolgens met fluistergeluidjes in het blok te kijken. Alsof ze wou kijken of ze daar nog wel zaten. *smelt*

Soms zegt ze "hallo" of "Heeeeeeeeeey jongetjessssssss" als ze terug het blok in gaat. Roxy begroet mij momenteel niet langer met een luide boer of een wind maar een vrolijk HALLoooooooooooooowww en een voldane soooooooooooooooow als de bakjes weer vol zijn.  ;D











Paula

Wauw, mooi om te zien joh. Fijn dat het zo goed gaat.
Deze jongen zullen wel een stukje groter zijn als de jongen van een valkparkiet.  ;) Als je ze zo ziet liggen lijkt 1 vogel me een handvol.
Veel succes er nog mee!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

patty_dordtse valkjes

Geweldig die foto's

en moest wel lachen om dit stukje tekst

Soms zegt ze "hallo" of "Heeeeeeeeeey jongetjessssssss" als ze terug het blok in gaat. Roxy begroet mij momenteel niet langer met een luide boer of een wind maar een vrolijk HALLoooooooooooooowww en een voldane soooooooooooooooow als de bakjes weer vol zijn


Dat zou je een zeer goed en geweldig gevoel geven...echt prachtig...

volgende keer een fimpje ervan maken als ze dat doen  ;D

groetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Paauwtje

Hoi Bonnie,

Super he die zwarte snavels bij die roze lichaampjes met dei grijze gloed.

En dan die geluiden die je beschrijft super.

Weer helemaal genoten van de foto's.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

*Manon*

wat leuk Bonnie...  :-*

Superleuke update ook!!!!

Fijn dat jullie nu besloten hebben om ze te laten ringen door de DA.
Komt helemaal goed met die kanjers...

Groetjes Manon

bobbie

*smelt* wat een poepies zijn het toch he.  :D :D :D

Groetjes, Nel :)

Caroline

Wat een genot dat wij hiervan mee mogen genieten samen met jullie.

Echt geweldig!!!!  :D

Wat een heerlijke foto's, wat zijn ze lief zo klein.  :-*

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Wat een scheetjes. :-* :-*
En ze worden alleen maar leuker. :D

Gisteren nadat je de foto's er op had gezet heb ik gelijk gekeken. Toen ik wilde reageren kreeg ik visite, dus kwam er niks meer van. :-\

Ik hoop toch dat wij geen jaren meer hoeven te wachten op zulke " donsjes ". ::) :P

Geniet er maar van, want eind volgende week gaan ze al veren krijgen, en dan gaat het best wel hard bij die beesten, het lijkt wel of je de veren dan gewoon ziet groeien.

Groetjesssssssss ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op  9 augustus 2010, 06:43:26
Wat een scheetjes. :-* :-*
En ze worden alleen maar leuker. :D

Gisteren nadat je de foto's er op had gezet heb ik gelijk gekeken. Toen ik wilde reageren kreeg ik visite, dus kwam er niks meer van. :-\

Ik hoop toch dat wij geen jaren meer hoeven te wachten op zulke " donsjes ". ::) :P

Geniet er maar van, want eind volgende week gaan ze al veren krijgen, en dan gaat het best wel hard bij die beesten, het lijkt wel of je de veren dan gewoon ziet groeien.

Groetjesssssssss ;)



Bedankt allemaal :)

En ik ken dat hoor Marlies, dat je net de tijd hebt wat te lezen maar dan de kans niet meer krijgt te reageren, geeft nix, het is geen must :)

We genieten er zeker van, en wij kunnen natuurlijk niet wachten tot ze veertjes krijgen. Vanmorgen wou ik nieuwe foto's maken maar dat was te vroeg, ze lagen nog alle 3 op 1 oor  ;D

Sanna

O, ik zie nou pas wat een leuk nestje jij hebt! :D Wat gaaf zeg, die kleine roodstaartjes... Maar ik begrijp dus dat roodstaart-ouders er minder relaxed mee omgaan dan valkjes, als je wilt kijken enzo. Ben je dan niet bang dat het tammaken moeilijker gaat als je daar pas mee kunt beginnen wanneer ze uitvliegen?

Groetjes, Sanna

•=Bonnie=•

Citaat van: Sanna op 11 augustus 2010, 08:59:04
Ben je dan niet bang dat het tammaken moeilijker gaat als je daar pas mee kunt beginnen wanneer ze uitvliegen?

Groetjes, Sanna


Vast wel, maar ik vind het belangrijker dat de jongen bij hun ouders blijven.  ;)  Overigens heb ik van verschillende mensen gehoord dat het nog prima moet gaan als ze 12 weken zijn.