Onze Grijze roodstaart baby's - heel veel foto's 21-09

Gestart door •=Bonnie=•, 3 augustus 2010, 12:58:45

« vorige - volgende »

*Manon*

Wauw!!!!

Wat gaaf Bonnie!

Dit is mijn droom ook nog eens.... een grijze roodstaart!!!
Ook ik besef me degelijk wat er allemaal bij komt kijken... en wil me dus ook eerst echt goed verdiepen in deze vogels.... maar... ze zijn super!!!

Gefeliciteerd met deze drie mooierdjes...  ;D

Groetjes Manon

*Yvon

Citaat van: bobbie op  3 augustus 2010, 16:46:35


Nog een link:

http://forum.sennapapegaaien.nl/index.php
Bij deze kweekster hebben wij onze Maccus(BB) en Kinky(Meyertje) toen gekocht.
Corina,de beheerster van het forum,kweekt met verschillende gaaien en haalt ze uit het blok om ze groot te brengen met de pap.
Als je vragen over de zorg van baby-gaaitjes hebt,kan je ze altijd mailen en ze zal je altijd antwoord geven.
  :)


Hoi hoi

Wat een ontzettende gave verrassing is dit voor je/jullie !!  ;D
Eerst de schrik en dan ineens.......... VERRASSINGGG !!  ;D

Gefeliciteeeeeerd !!  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

bobbie

4 augustus 2010, 07:46:39 #17 Last Edit: 4 augustus 2010, 08:57:11 by bobbie


Om vergissingen te voorkomen :P:

het bovenstaande in het kader is niet door mij geschreven, alleen de link is van mij.
De rest in het kader is geschreven door Yvon; per ongeluk in het kader geplaatst.  ;) Ander zou ik helemaal een berg papegaaien hebben  :-X ::) :P ;)

Groetjes, Nel :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

LOL dat was wel duidelijk hoor Nel  ;D

Het gaat goed met de kleinen, als het goed is krijg ik via Marlies ringen, die moeten dan in principe op tijd binnen zijn.

Maar.........

Ze zijn zoooooooo beschermend, en ze doen het zo goed nu, ik ben als de dood dat ze na het onvermijdelijke gevecht om de jongen eruit te halen veranderen in hun gedrag... Nog meer beschermend, agressiever...  Kijk ik kan nu niet echt foto's maken maar ze springen niet het hok uit om me te grijpen. Dus de jongen zien ook niet van die onzin en als ze straks het blok uitkomen zou ik het fijn vinden om in de vlucht te kunnen stappen om daar contact te kunnen maken.

Ik heb ook al gehoord dat sommige koppels stoppen met voeren na het ringen, of de jongen verminken al dan niet om de ringen eraf te halen... Iews :(

Mijn man heeft een hele grote voorkeur om niet te ringen en dan als we toch naar de DA gaan om dit met knijpringen te doen. Daar voel ik eigenlijk ook wel voor... dus misschien dat ik de ringetjes van Marlies om mijn nek ga hangen als aandenken aan onze 1e kuikens  ;)

Gisteren had ik een kweker aan de lijn die echt nonstop zat te pushen om die kuikens eruit te halen. Ik kon ze zo bij hem brengen hij kon me er alleen niet veel voor geven want het aanbod was zoooooo groot. En voortaan kon ik de eitjes ook wel bij hem brengen als we geen jongen willen maar daar gaf ie niets voor. *grin* Jah... en dan hij ze wel pappen waar ik tegen ben en aan jan en alleman verkopen als ie ze maar kwijt is. Dikke L 3 bier dus.

Ze moeten uiteindelijk een nieuw huis, maar er is plaats om ze  zo maar 3 jaar te houden, allemaal. Dus ze gaan alleen weg tegen een normale prijs naar normale fijne lieve leuke mensen. Anders eten we ze net zo lief zelf op  :P

bobbie

Heb je al aan chippen gedacht? Of moeten ze dan ook geringd zijn?

Je zou eens aan ervaren hobbykwekers (bv Wesley) kunnen vragen hoe het ringen het best gedaan kan worden. Ik las wel op de andere site dat voor je zo'n jong oppakt, je je handen in de bodembedekking moet rollen, oftewel de lucht van hun hok aannemen.

wow, meid. Wat maak je ineens allemaal mee he. Hihi. Er zijn er zat jaloers op je denk ik.

succes, Nel :)

*Manon*

Groot gelijk dat je ze niet aan die kweker doet zeg!!
Inderdaad gaat hij er waarschijnlijk dingen die mee doen, die jij juist wilt voorkomen!

Groetjes!!

Caroline

Jeetje, wat een zorgen ook gelijk, allemaal dingen waar je eerder niet bij stil staat.  :-\

Ik moest ook wel een beetje lachen bij sommige zinnetjes van  je.

Geniet maar lekker van je kinders.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: bobbie op  4 augustus 2010, 10:16:09
Heb je al aan chippen gedacht? Of moeten ze dan ook geringd zijn?

Je zou eens aan ervaren hobbykwekers (bv Wesley) kunnen vragen hoe het ringen het best gedaan kan worden. Ik las wel op de andere site dat voor je zo'n jong oppakt, je je handen in de bodembedekking moet rollen, oftewel de lucht van hun hok aannemen.

wow, meid. Wat maak je ineens allemaal mee he. Hihi. Er zijn er zat jaloers op je denk ik.

succes, Nel :)



Dat weet ik nog niet, of ze ook geringd moeten zijn als ze chippen. Ik ga zo even bellen naar de kliniek in Drachten he dat allemaal zit.

Rianne

De ringen insmeren met ontlasting, zodat het niet meer glimt, wordt ook wel eens gedaan.
En wat een idioten heb je erbij zeg, denken zeker dat je achterlijk bent.

•=Bonnie=•

4 augustus 2010, 10:57:37 #25 Last Edit: 4 augustus 2010, 11:05:01 by •=Bonnie=•
Nou ik heb ondertussen al even gebeld...

Ze kunnen een knijpring met vogelpaspoort krijgen. In het paspoort komt dan het ringnummer en de datum.

Daar kan ook een handtekening bij met de leeftijd op dat moment. Omdat je een knijpring natuurlijk altijd later nog kunt laten zetten en dat geen echt bewijs van leeftijd is.

Inclusief geslachts bepaling, chlamidia, pbfd, polyoma, de daarvoor vereiste bloedafname en het consult kom je dan per vogel op 186,- euro.

Ja dan ben je natuurlijk een heel stuk goedkoper uit door zelf te ringen en door zelf bloed af te nemen en dat op te sturen naar Gendika voor PBFD, POLYOMA en Geslacht. Dat kost 70,- incl. verzendkosten en de jongen hoeven niet gepakt, in een door, vervoerd, gepakt, geprikt, in een doos en weer vervoerd...

Maar dan heb je geen chlamidia want dat kan alleen middels een swap afgenomen door de DA.

Hm  ::)



Rianne

Heb je je eigen grijsjes ooit daarvoor laten testen? Want hoe groot is de kans dat de jongen chlamydia hebben?

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  4 augustus 2010, 11:02:19
Heb je je eigen grijsjes ooit daarvoor laten testen? Want hoe groot is de kans dat de jongen chlamydia hebben?


Ja vorig jaar heb ik middels een mengmonster de hele bende hier laten testen op alles. Die kans is dus heel klein, maar dat geld ook voor de andere ziekten aangezien ik er geen nieuwe vogels bij gezet heb.

Maar... de vogels komen wel buiten, en wilde vogels kunnen dragers zijn.

Paula

Misschien zou je ook eens kunnen informeren bij Dieca, een papegaaienspeciaal zaak. De zaak en eigenaar staan goed bekend vanwege zijn goede omgang, verzorging en kennis van de vogels.
http://www.dieca.nl/
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paauwtje

Grijze roodstaart jongen  :D , we hebben ze vorig jaar bij jullie gezien helemaal super...
En dan jongen.
Helaas krijg ik Nynke nog altijd niet zo ver...

Ik heb ooit al eens informatie in gewonnen bij een kweker in Friesland.
't koppel uit Sonnega. Aardige en eerlijke mensen wie weet kan je bij hun ook wat extra informatie krijgen.

Groet en heel veel succes,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer