29 april 2024, 01:28:20

Geliefde plant?

Gestart door Allesea, 2 augustus 2010, 22:12:53

« vorige - volgende »

Allesea

Hebben valkparkieten een plant waar ze voorkeur aan stellen? Een plant dus die ik in huis kan zetten waar hij liever op gaat zitten en aan knaagt zonder dat alle andere planten eronder leiden ?? :P

Hier in huis is geen een plant veilig voor dat gekke beest, tot ergenis van mijn moeder, die haar huis het liefst zo vol mogelijk heeft staan  ::)
Wij vroegen ons dus af of er een plant is waar hij dus liever op zit dan al het andere... ?

Peggel

geen idee of een Valk een voorkeur heeft, meestal toch voor dingen waar ze niet aan mogen komen :-X

je zou een bak met kattengras neer kunnen zetten, dit is behalve 1 cactus het enige wat in in de woonkamer heb staan, maar niet 1 vogel die ernaar omkijkt... ::)
maar dit mogen ze tenminste wel hebben, of zelf vogelzaad in een bak zaaien en uit laten komen, misschien dat je ze kan leren dat ze daar wel van mogen eten?

succes ermee;)

Allesea

Bedankt voor de reactie :)

Hij knaagt inderdaad aan alles wat niet mag. Heb een hele tijd terug een aantal speciale vogel speeltjes voor hem gekocht, maar daar kijkt hij nog nieteens naar om... Het is natuurlijk niet leuk iets kapot te maken wanneer dat juist mag  ::)

En dat kattengras gaat denk ik niet werken... Er staan hier complete tropische planten in huis... in elke hoek van bijna elke kamer, zowel net als echt... En echt alles gaat eraan... En dan zet mijn moeder ze zo dat ze denkt dat hij er niet bij kan, dan nog verzint hij een manier om erbij te komen  :o

Zal morgen eens kijken bij de dierenwinkel voor kattengras... Zolang hij daar aan knaagt, knaagt hij in ieder geval nergens anders aan ;)

*Manon*

Hoi,

Niet elke plant is goed voor je valkje... hier op het forum staat ook een lijst met giftige planten.... kattengras is altijd goed,maar ja, alles wat mag is niet zo leuk hé....

http://www.valkparkiet.com/nl/files/planten.htm

Groetjes Manon

Sanna

Hier zijn ze bij mij nogal wild van ;):

http://www.golliwoog.nl/

Groetjes, Sanna

Paauwtje

Bij ons is kattegras altijd erg geliefd..
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer