10 mei 2025, 23:11:27

slaperig valkje

Gestart door tomw, 29 juli 2010, 18:07:22

« vorige - volgende »

tomw

29 juli 2010, 18:07:22 Last Edit: 29 juli 2010, 19:25:46 by tomw
hallo iedereen

ik heb laatst al een vraag gesteld over mijn valkje chico dat ging over zijn gewonde pootjes daar gaat het nu wel goed mee de wondje is alweer bijna genezen maar er is wel dat ik denk dat zijn nagel afsterfd.

maar mijn vraag was:
chico die eet en drinkt verder goed maar hij slaapt heel veel en heeft waterige poep en maakt bijna geen geluid alleen als je de kamer uitloopt en als je je vinger door de tralies steekt.
nou heb ik op een paar andere site gelezen dat nou de rui periode is van eind juli tot begin augustus.
kan dit de reden zijn van zijn gedrag?

alvast bedankt

gr tom

ps : in de bijlage zit een foto van mijn valkje

Kimm

hoi tom,

hoe oud is je valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

tomw

hoi Kim

ik weet niet precies hoe oud hij is maar ik schat hem een jaartje of 2 want ze hadden ons verteld dat hij nog vrij jong was.
we hebben hem gekregen via een kennis en die werkt in een speelpark waar ze ook vogels hebben en daar was hij gedumpt.
dus we hebben er ook niet aan info erbij gekregen.
en in de voliere werd hij ook steeds achterna gezeten door andere vogels.

en hij is alleen actief als je hem uit de kooi haalt en met hem bezig bent en als je hem dan weer terug in zijn kooi zet dan gaat hij weer slapen.

gr tom

Sanna

Hallo Tom,

Als ik zo de foto bekijk zou je valkje best in de rui kunnen zijn. Eigenlijk hebben valkjes niet echt een specifieke rui-periode. Meestal verliezen ze voor de zomer en voor de winter aardig wat veren, maar ze kunnen het hele jaar door zo nu en dan eens wat veren laten vallen. Ik heb vier valkjes en het gebeurt zelden dat ze allemaal tegelijk vreselijk in de rui zijn. De vraag is, vind je veel losse veertjes?

Het is wel normaal dat hij in de kooi rustiger dan erbuiten is hoor. Hier gebruiken ze de kooi-tijd ook meestal om te poetsen en te dutten.

Groetjes, Sanna

tomw

hallo sanne

bedankt voor de info en wat betrefd de veertjes zijn er eigenlijk vrijwel geen die op de bodem van de kooi liggen.

gr tom