4 mei 2025, 23:28:57

Spirit

Gestart door moonwitch (diana), 14 januari 2004, 22:43:38

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hallo

Zoals sommige van jullie al wisten, had ik een nieuw valkje aan geschaft.
Niet echt erg slim, want hij zag er niet bepaald gezond uit.
Kalig kopje en ontstoken oogjes en ook zijn veren pak is niet echt geweldig.
Dit valkje heb ik half november gekocht en heeft ruim 5 weken apart gestaan van de andere vogels binnen.
Inmiddels staat zij al weer 2 weken beneden nog wel in een aparte kooi maar toch bij de andere vogels.
Ze eet goed en drinkt ook goed en heeft ook belangstelling voor de andere valkjes binnen.
Inmiddels is ze ook in de rui.
Haar oogjes zijn nog steeds niet echt goed, maar voor de rest doet ze het aardig goed.
Ik heb haar spirit genoemd omdat ze voor een zo armzalig valkje toch een hoop pit heeft.

Als het goed is zie je nu een foto van spirit toen ze pas hier was.

En deze foto is gemaakt na de kerst.
Binnenkort maak ik weer een foto van haar zoals ze nu is
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

Hoi Diana,

Spirit is een mooie valk.
Geen lutino, maar een echte gele.
Ik vind dat ze enorm is opgeknapt vanaf het moment dat je haar hebt.
En hopelijk komt ze er helemaal bovenop.
Ze ziet er wel gelukkiger uit op de 2e foto.

groetjes lique

Tara

Hoi Diana,

Spirit is toch een schatje vind ik hoor, en ze heeft een goede thuis, waarvan ik zeker bent dat alles in orde komt met haar!

Groetjes, Tara

moonwitch (diana)

hoi lique en tara

bedankt voor jullie snelle reakties. Spirit is inderdaad erg geel en dat maakte eigenlijk dat ik haar hebt gekocht. Hoewel ze ook wit in haar veren pak heeft zitten hoop ik toch dat ze overwegend geel blijft ze lijkt gepareld.
Ook weet ik niet hoe oud ze is daar ze geen ring om heeft.
Ze is ook nog niet echt tam maar met veel aandacht (en die krijgt ze ook) wordt dat hopelijk vanzelf beter.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

ziralioness

Wat goed dat ze al zo opgeknapt is! :)
Gelukkig maar ook, arme valkjes die ZO worden behandeld...  :'( Bij ons in de dierenwinkel zie je ze ook vaak zitten. Soms zou ik ze allemaal willen redden.... Maar dat kan gewoon niet... Maar zielig is het zeker!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

giovanni

hello diana
het is toch een mooi valkje hoor!  ;)
met wat goede verzorging (die ze ongetwijfeld wel gaat krijgen van jou), komt ze er snel weer door :)
grtjs

ziralioness

Ik bedacht me net nog iets... misschien dat wat vitamines en wat druivensuiker ook wonderen doen voor dit valkje. :) Het is zeker een mooi beestje. Eventueel nog een wormenkuurtje als dat nodig is.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

pietie

Hallo
Spirit is een knoelige valkparkiet!!
Alleen zielig van het oogje :'(
Maar veel beterschap aan Spirit!
Groetjes claudia

Peewee! :D