8 mei 2025, 22:11:15

verbrande snavel

Gestart door annemiek_botter, 13 januari 2004, 21:34:29

« vorige - volgende »

annemiek_botter

Hallo allemaal

Dit berichtje wil ik eigenlijk alleen maar plaatsen als waarschuwing, bij mij is alles gelukkig goed afgelopen.

Amstel was gisteren aan het knagen aan de snoer van de lamp. Dit doet ze wel vaker, hoe vaak ik haar daar ook weg jaag, de snoer afplak, of er dingen voorzet, ze weet er altijd weer bij te komen.
Gisteravond dus ook, en ineens een knal en een lichtflits!! Ik snel tellen of ze er alle drie nog waren, en gelukkig zaten ze geschrokken op de kast. Amstel rook verbrand en haar snavel en tong waren zwart en een paar veertjes rond de snavel ook.
Ik probeerde haar water te laten drinken, maar dat wou ze niet, eten deed ze wel, maar erg voorzichtig.

Nu is alles wel weer goed, ze eet nog wel voorzichtig, maar er is niks meer zwart en ze ruikt ook niet meer verbrand.

Ik heb de lamp nogmaals afgeplakt en er dingen voorgezet, maar ik laat de vogels zeker niet meer onbewaakt vliegen en hou ze goed in de gaten!!!

Pas dus goed op voor snoeren!

Groetjes van een geschrokken annemiek

Tara

Hoi Annemiek,

jee echt wel schrikken om dit te lezen :o, gelukkig is alles goed gegaan .... Kan het me voorstellen dat je nogal schrok, ze heeft geluk gehad in ieder geval ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Annemiek,

Wat een geluk dat het goed afgelopen is.
Ik heb hier vier keer een knal gehad en twee keer in het donker gezeten door kortsluiting.
De laatste keer zat er een valkje op de lamp die die knal gaf maar hij had verder niks gelukkig.
Ik heb nu iets dikkere draad en hoop dat ze dat met rust laten en om een andere lamp heb ik een kokertje heen gedaan.
Meestal hebben we de lampen waar ze op zitten ook uit en als je ze dan aan doet is het altijd weer een verrasing wat je gaat horen  ;D

Groetjes, Paul

giovanni

ow :o gelukkg is er niet veel met je valkje gebeurt! heeft ie het nu al geleerd dat ie daar niet mag aanzitten?? Je kan mss ook proberen om tijdschriften op de draad te leggen(als de draad horizontaal loopt)

grtjs

annemiek botter

Hoi

Amstel heeft er helaas niks van geleerd. Ze bijt niet meer aan de snoer van de lamp die  knalde, maar aan andere snoeren bijt ze nog wel steeds, net als de andere twee valken. Ik heb alles goed afgetaped met plakband en probeer de snoeren zo goed mogelijk weg te werken, maar helemaal voorkomen lukt dus niet. In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!!

Groetjes Annemiek

Paul

Hoi Annemiek,

Bij de praxis bijvoorbeeld kan je een soort spiraalafscherming kopen die je om de snoeren heen kan winden dan zijn ze extra beschermd.
Het is plastic van 1 a 2 mm dik wat je als een soort tape om het snoer heen kan draaien en er ook weer af kan halen en opnieuw gebruiken.
Misschien een idee om zoiets te proberen.
We gebruikte het altijd op het werk om kabelbomen mee te maken.
Op het plaatje krijg je misschien een klein beetje een idee hoe het eruit ziet.
Wij noemde het altijd Spirap en de nederlandse naam is spiraalband.

Groetjes, Paul

annemiek botter

Hoi Paul

Ik zal zeker even langs de praxis gaan voor die snoerbeschermers. Is ook erg handig straks in ons nieuwe huis, geen aangevreten snoeren meer! Bedankt voor de tip

groetjes annemiek

Liek

Getsie wel een beetje eng hoor!
Kan me voorstellen dat je nogal geschrokken bent!
Gelukkig maar dat het goed is afgelopen.
Gelukkig zitten mijn valkjes nooit aan snoeren. (even afkloppen)

Liek