1 mei 2025, 02:37:39

Sam zomaar boos

Gestart door Gerdaaaa, 25 juli 2010, 18:55:56

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

Hallo all,

Long time no seen  *bloos*

Sinds een dag of 2 wordt Sammie (mannetje,grijze) zomaar boos en agressief naar Moosje (vrouwtje).
Er is totaal geen aanleiding voor.
Zo zitten ze nog te wipwappen.. zo sprint hij achter haar aan en wil haar bijten.

In de kooi idem.

We hebben Sam nu in een andere kooi (meer dan de helft kleiner als waar ze samen in zaten) gezet , naast hun eigen kooi waar Moos in zit.
Hij vind het er niet leuk (logisch)

Wat kan dat zijn dat hij zomaar zo boos is ?
Wat kunnen we het beste doen nu?
Ze moeten toch weer samen kunnen in de kooi..

Hellup?

Sanna

Hoi Gerda,

Hoe agressief is Sammie? Bijt hij haar echt, heb je gezien dat hij Moosje verwond heeft? Zo niet, dan denk ik dat je het beter gewoon even aan kunt kijken in plaats van Moosje in zo'n kleine kooi apart zetten. Dat geeft haar waarschijnlijk ook veel stress.

Als ze hebben zitten wipwappen zijn ze broeds. Waarschijnlijk Sammie een beetje erger dan Moosje. En van broeds zijn worden ze inderdaad een beetje agressiever.

Als ik jou was zou ik Moosje gewoon weer terugzetten in de kooi en goed opletten wat er dan gebeurt. Soms lijkt het alsof valkjes elkaar erg pijn doen, maar als je goed oplet zie je dat het voornamelijk alleen maar bluf is.

Wat je ook nog kunt doen is de kooi helemaal anders inrichten, eerst Moosje erin en dan na een half uurtje ofzo Sammie erbij. De kooi is zijn territorium en als je dat verandert gaat hij waarschijnlijk wel even een beetje dimmen. Als Moos er dan als eerste inzit zal hij wel niet zo'n grote bek meer tegen haar hebben.

Succes ermee.

Groetjes, Sanna