29 april 2024, 18:13:07

de speciaalste mutatie is?

Gestart door Lin, 13 januari 2004, 18:11:28

« vorige - volgende »

Lin

Hallo,

Wat is nou een mutatie die niet veel verkocht wordt? Ik wil later bij mijn lutino (popje?) een mooi mannetje die er bij past.

groeten,
Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja wanneerik ooit jonge geparelde/lutino/albino valkjes wil waar moet ik dan de lutino pop mee kruizen? De ouders waren beide wildkleur.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

De specialere mutaties ... Zijn er veel hoor, je hebt dan wel albino en zwartkoppen tot nu toe als de zeldzaamste, maar natuurlijk zijn er nog veel mooie 'zeldzamere' mutaties.

Als je die zal willen kruisen met een lutino, zal je meerdere valkjes nodig hebben. Als je een lutino met een witkop man kruist, krijg je wildkleur. Als je een wildkleur man, die dan split voor lutino en witmasker is, kruist met een witkop pop, heb je een beetje kans op albino's.

Voor geparelde jongen, zal het je ook niet lukken met je lutinootje, want een geparelde man met een lutino pop, verkrijgt wildkleur split voor gepareld/lutino, jammer wel, maar met de mutatie lutino alleen red je het helaas echt niet.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Lin,

ALs je een speciale mutatie koopt zijn ze heel duur vaak.
Een albino bijvoorbeeld kost rond de 50 euro.
Alleen krijg je dan geen speciale jongen zoals Tara al zegt.
Je kan beter een valkje wat split is nemen dan kan je bijvoorbeeld wel geparelde jongen krijgen.
Neem je bijvoorbeeld een wildkleur mannetje split voor gepareld dan kan je geparelde popjes krijgen maar de meeste zullen wildkleur zijn welke mutatie je ook neemt van het mannetje.

Groetjes, Paul

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

giovanni

hoi lin!
heb nog gehoord dat een geelwang & een olijfkleurige valk ook zeldzaam zijn. Wel nog nooit gezien.

Lin

Hoi,

Ik had enige tijd geleden een reactie van iemand en die had geelwangen. Dus als ik daar eentje van kan krijgen, kan ik dat beter doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hebben jullie misschien ook een foto van een witmasker zilver gepareld en hoe later het mannetje eruit gaat zien? Of van andere witmaskers?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

giovanni

hello lin!
heb hier een paar plaatjes van witmaskers, er zit van alles tss  :D hoor. En de namen komen vanop de site  waar ik ze heb gevonden, dus sry als de namen fout zijn. ;)
dit is een geparelde witmasker pop:

en dit een elf factorig zilver pop:

en hier heb je ene geparelde zilverman:

hier is dan een witkop fallow:

hier zie je een witkop cinnamon geparelde:

en hier een plaatje van een witkop cinnamon:

aanschouw hier een witkop grijspastel geparelde:

hier bewonder je een witkop grijspastel:

en hier nog een shoot van een bonte witmasker:

en tot slot nog een witmasker dominantzilver man



hopelijk heb ik je ermee geholpen  ;) ;)

grtjs giovanni

giovanni

ow, zie nu pas dat je witmaskers bedoelde, en heb een paar witkoppen tssgestopt. Weet eigenlijk het verschil niet ??? dus hoop ik dat dit hetzelfde is ;)

Paul

Hoi Giovanni,

Witkop en witmasker is precies hetzelfde dus je had het goed :-)
Alleen is witkop eigenlijk niet de goeie benaming omdat niet de hele kop wit is meestal maar alleen het masker.
Dus vandaar dat ik ze zelf witmaskers noem.
Sommige noemen ze ook nog witkopmaskers maar dat is een beetje dubbelop.
Mooie foto's trouwens :-)

Groetjes, Paul

giovanni

21 januari 2004, 17:51:48 #11 Last Edit: 21 januari 2004, 17:53:23 by giovanni
hoi paul!

bdkt!
jah, gelukkig is dit hetzelfde  ;) had anders verkeeerde getoond ;) En heb weer wat bijgeleerd; hè :D

Lin

Dank je voor de mooie foto's. Alleen het kiezen is nu wel heel moeilijk..

GReetz, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

23 januari 2004, 17:14:33 #13 Last Edit: 23 januari 2004, 17:15:24 by Mandy
Hoi Lin, :)

Het lijkt me sterk dat iemand je zomaar een geelwang zal geven, want die zijn nogal kostbaar en daarnaast is het probleem bij geelwangen dat ze geen eieren uitbroeden, dus dan heb je een ander broedend koppel nodig waar je de eieren bij over kan leggen.
En de enige manier om niet alleen wildkleur jongen uit je lutino pop te krijgen is een man die split voor lutino is te vinden, alleen dan kan je wildkleur en lutino valken krijgen.
Beter is om geen lutino man te nemen, want uit 2 roodogigen valken kweek je zwakkere jongen.
En als het je niet zoveel uit maakt wat voor jongen er gaan komen, als dat allemaal al gaat lukken, zou ik gewoon een valk nemen die je mooi vindt en dat is voor iedereen anders.
Succes ermee. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

allereerst zou ik willen zeggen dat ik gewoon niet weet wat de mooiste mutatie is. volgens mij is de mooiste mutatie de kleur die JIJ het mooiste vind.

dan nog
Citaat want die zijn nogal kostbaar en daarnaast is het probleem bij geelwangen dat ze geen eieren uitbroeden

waarom broeden geelwangen geen eieren uit???  ???

en die fotos dat zijn nu echt  wel toppers. dat is gewoon het perfecte voorbeeld van hoe een mutatie moet zijn, dus zo zal je ze niet zomaar vinden hoor :)

SDC:D