29 april 2024, 07:19:56

Nieuw valkje??

Gestart door Annouschka, 13 januari 2004, 17:11:37

« vorige - volgende »

Annouschka

Hallo,

hier ben ik alweer met een vraagje.
Ik heb een mailtje gekregen van die mevrouw die valkjes tekoop heeft, ze zijn nu anderhalve week (denk ik) en ze vraagt me nu of ik een wilde of een handtamme wil.

De keuze ligt misschien voor de hand maar als ze vanaf 10 dagen oud al met de hand opgevoed worden (eten krijgen), krijgen ze dan wel genoeg vitamines enzo mee?
Wat zouden jullie doen?  Zoals eerder gezegd is het de bedoeling om een maatje te kopen voor Chewy die maar halftam is.

Hopelijk weten jullie het, ik twijfel (weeral ;D)

Groetjes
Annouschka

luukluuk

als je je valkje zo met 6 weken krijgt ,en het is nog jong ,kan je het zelf ook heel gemakkelijk tam krijgen nog hoor !
zijn die die dan al tam zijn zeker duurder he ?
ik heb trouwens ook nog een vraagje aan iedereen
waar kan je vinden of er een kweker bij je in de buurt woont ,ik woon vlak bij utrecht ?
gr Margot

Mandy

Hoi Margot,

Utrecht lijkt me toch vrij centraal? Heb je al bij de link "Kwekers" gekeken? ::)
Je kan misschien bij iemand van ons een valkje vinden? Paul woont in Rotterdam en heeft regelmatig jonge valkjes, Karin woont in de buurt van Leiden en heeft momenteel jonkies, kijk maar in d´r dagboek! :P
Bij Peter en Angelique in Zwolle en bij mij in Hoogerheide is ws iets te ver?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

luukluuk

ik heb nog niet bij de link kwekers gekeken ,staat deze op de site ?
ik zoek wel een speciaal valkje
een popje en liefst een witkop ,of anders een lutino !
en dan zo 6 weken ,het is voor mijn valkje koppie ,en dat is een man '
ik heb wel eens valkjes in breukelen gekocht ,bij een kweker ,maar heb er geen tel nr van ?
hij stond op deze site bij te koop toen ?
mischien komt hij er wel weer bij te staan ,maar heeft hij nu gewoon geen jonkies ?
gr Margot

Mandy

Citaatik heb nog niet bij de link kwekers gekeken ,staat deze op de site ?

Kijk maar eens naar de linker balk hiernaast, en klik dan het 9e knopje van onderen aan. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annouschka

Hoi mensen,

hier nog een update van dit verhaal:

volgende week zaterdag is het zover!!! (yes,yes,yes)  :)
Dan mag ik nieuwe valkje halen, ik had gisteren een mailtje van de kweekster gehad.
Het valkje is nu 4 weken oud en groeit als een kool, het heeft eergisteren voor de eerste maal gevlogen en zit al volledig in de veren.  Het is een zeer vlot en rustig diertje en begint ook al op trosgierst te knabbelen.  

Ik kan bijna niet meer wachten tot dan, ben zo ongeduldig ;D.

De naam van het valkje ga ik nog even voor mezelf houden, dat wordt een verassing ;).

Groetjes
Annouschka, Chewy en ....

Annouschka

Dag mensen,

mag ik jullie even voorstellen?  Zijn naam is Yoda en is nu 5 en 1/2 week oud.  Hij is supertam en eet flink z'n papje, ook lukt het met Chewy aardig, ik heb ze op advies van de kweekster direct samen in de kooi gezet en ze zitten al lekker op dezelfde stok.  Lichamelijk contact is er bijna nog niet geweest want Chewy is nog een beetje bang van Yoda, dat was wel te verwachten.

Terwijl ik dit berichtje typ, zit Yoda lekker te slapen, flink op de stok op 1 pootje.  Een echte flinke vent.  Alhoewel we het pas zeker gaan weten na de jeugdrui, denken we (de kweekster en ik) toch dat het een man is.  

Ik heb een paar kenmerken van Chewy gegeven en zij denkt dat het een pop is, hetgeen ik ook al (stiekem) een tijdje dacht.  

Hierbij voeg ik nog een foto van Yoda.  
Een trotse 'mama'.

Groetjes,
Annouschka, Chewy en Yoda

luukluuk

lief hoor ,zo,n kleintje ,en eet hij zelf al zijn pap ?
veel plezier met hem hoor  ;)
gr Margot

Annouschka

Hoi,

ja hoor, die eet al flink zelf, ik moet hem gewoon maar nemen en bij het papje neerzetten infeite.  Ook eet hij al flink trosgierst en een beetje zaadjes.  T'is echt een schatje, hij maakt zo van die brabbelgeluidjes als hij pap krijgt, mijn hart smelt iedere keer.

Ook gaat het echt goed met Chewy, ze delen de pap, de trosgierst en de zitstokken.  Alleen gisteravond wou Yoda dicht bij Chewy gaan zitten en dat mocht niet van Chewy.  Maar ja, ik weet dat Chewy een avondhumeur heeft, hij blaast dan op alles en iedereen.  Het zal wel loslopen.  

Ook kan Yoda al een flink stukje vliegen hoor, echt een flink valkje voor z'n leeftijd.

Groetjes
Annouschka, Chewy en Yoda

Nes

Hey Anoushka,

eindelijk is ie er! Wat een schatje   :) en wat een leuke naam.
Het is echt nog een klein hummeltje....
Heel veel plezier met Yoda.

Groetjes Nes.

luukluuk

wat voor pap krijgt hij dan ?en wat leuk dat die ander ook de pap eet zeg,
ik hoop er ook nog eentje bij te krijgen in het voorjaar van zo 6 weken ,
het is zeker een schatje hoor !
gr Margot

Annouschka

Hoi,

ja, ik ben ook heel blij hoor dat hij er is, t'is zo'n schatje en al een flinke vogel voor z'n leeftijd.  Ik heb vanmiddag al een soort van fluitconcert gehad, hij heeft ook iets met hoofden en alles waar haar op zit: hoofd, wimpers, wenkbrauwen.. en hij is maar van 1 ding bang: van pluisjes.  Echt een geval apart.
Chewy is wel nog een beetje jaloers maar dat zal wel beteren denk ik.  T'is normaal he, als je ineens al je aandacht met zo'n klein dingetje moet delen, alhoewel zo klein is hij nu ook weer niet, hij weegt al 90 gram.  Gelukkig vechten ze niet echt, wel een beetje blazen naar elkaar maar ze hebben ook hun momenten dat het wat beter gaat.

Ik weet niet welk merk van pap dat het is, de kweekster heeft het me wel getoond maar ik ben het vergeten.  Ze heeft me een zakje meegegeven.
Ik moet de pap mengen met eivoer van elks 1 deel.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,

Ik denk dat je cede handvoeding hebt dat zit in een geel pak en dat moet je inderdaad vermengen met eivoer.
Het is goede handvoeding ik heb er hier ook al een paar met succes mee grootgebracht :-)
Heel fijn dat het zo goed gaat met de kleine :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

neen, het is niet cede hoor Paul.  Het is een witte doos.  Maar vraag me de naam niet meer, die ben ik al lang vergeten.  De kweekster zei dat ze onlangs overgestapt was op dat merk en dat ze er zeer tevreden van was.  Hij hier eet het ook graag.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,

De meeste merken zijn goed met de handvoeding volgens mij.
In Nutribird zitten alleen bacterien voor de darmflora en dat schijnt goed te zijn.
Zeker voor hele jongen valkjes die net geboren zijn is dan de kans groter dat het goed gaat.
Maar zeker als je valkje dat gewend is dat zelfde gewoon blijven gebruiken.

Groetjes, Paul