hoe kan ik mijn vogel uit de kooi halen of laten v

Gestart door claudia, 6 januari 2004, 22:32:44

« vorige - volgende »

claudia

Hallo
Ik heb 2 valkparkieten.
Als ik het deurtje van de kooi openzet komen ze niet eruit.
Ik moet wel zeggen dat ze al wat ouder zijn.
Eentje is tam maar als ik hem op de vinger wil laten komen dan bijt ie naar me alleen in de kooi.
Als ik hem laat fluiten en ik duw de vinger tegen zijn pootjes dan stapt ie wel op alleen zo krijg ik hem dan uit de kooi.
Heb ik hem op mijn hand dan wil die eraf en springt aan de buiten kant van de kooi naar de tralies en gaat bovenop de kooi zitten en daar blijft ie dan de hele tijd zitten ik moet hem dan zelf weer terug zetten.
Ik weet niet of ik hem nog wat kan leren want hij is ook al wat ouder.
Heb je wat tips?
Groetjes claudia

TimOw

zelf had ik een parkiet die ook zo deed, wat je er precies aan kan doen weet ik niet want ik was nog aan het experimenteren toen die dood ging :-/.
=xx= en veel geluk
yanike

Tara

Hoi Claudia,

je valkje ziet je hand als indringer in zijn kooi, daarom bijt hij als ie in de kooi is, als hij eruit is, niet. Velen zitten graag in/op hun kooi, daar vliegen ze dan ook naar toe, het is gewoon normaal gedrag hoor.

Groetjes, Tara

claudia

Maar als ie ergens heen vliegt naar de kaast of weer terug op de kooi blijft ie daar zitten en vliegt niet ergens anders heen. :-/.
En dat vind ik wel jammer want als ik hoor wat andere valkjes doen als ze los vliegen die komen es bij je zitten of gaan streeken uithalen en dat doet die van mij niet :(

Tara

Hoi Claudia,

tja, dat ken ik wel, een valkje die bij je komt zitten, is wel supertam hoor, dat ken ik ook ;).

Als je 'm los laat, kan je'm eerst enkele minuutjes bij jou nemen, en dan moet je'm maar zijn zin laten doen ofzow.

Groetjes, Tara

Didi

Hey Claudia,

Kan je hem al aaien? Zo ja, dan kun je hem een tijdje bij je nemen en hem dan lekker gaan aaien. Ook kun je hem dan wa lekkers geven. Hij merkt dan vanzelf dat het leuk is om bij jou te zijn en gaat dan waarschijnlijk ook spontaan naar je toe vliegen. Dit vergt wel veel geduld.
Mijn valkje heeft dat nog maar een paar keer gedaan, maar ik hou hem steeds een tijdje bij me en aai hem. Ook zit hij graag boven op de kooi, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Groetjes Diane