3 mei 2025, 15:54:55

Wat maakt valkparkieten zo populair?

Gestart door Skippy, 10 januari 2004, 23:05:40

« vorige - volgende »

Skippy

10 januari 2004, 23:05:40 Last Edit: 10 januari 2004, 23:21:09 by Paul
Proberen we het nog een x :D

Paul

Skippy Schreef:

Dit wil ik eigenlijk is gewoon weten
 :)

Paul

10 januari 2004, 23:17:06 #2 Last Edit: 10 januari 2004, 23:18:15 by Paul
Banter schreef:

Hoi Skippy,
Wat ze bij mij zeer populair maakt, is dat bewegende kuifje, wat alle stemmingen aangeeft, hun karakter.
Hun geluidjes en hun liefde voor hun eigenaar.
Groetjes Banter

Paul

Hoi Skippy,

Ik vind valkjes zo populair omdat ze zo slim zijn en een echt eigen karaktertje hebben.
Ook het kuifje vind ik heel speciaal en dat ze dingen nafluiten is ook heel leuk.
En wat ook heel belangrijk is  dat ze heel erg tam kunnen worden en dat ze het heerlijk vinden om aangehaald te worden.
En wat misschien ook meespeelt is dat ze een hoge leeftijd kunnen berijken van zelfs 20 jaar of nog veel ouder.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatHoi Skippy,

Ik vind valkjes zo populair omdat ze zo slim zijn en een echt eigen karaktertje hebben.
Ook het kuifje vind ik heel speciaal en dat ze dingen nafluiten is ook heel leuk.
En wat ook heel belangrijk is  dat ze heel erg tam kunnen worden en dat ze het heerlijk vinden om aangehaald te worden.
En wat misschien ook meespeelt is dat ze een hoge leeftijd kunnen berijken van zelfs 20 jaar of nog veel ouder.

Groetjes, Paul

Helemaal roerend mee eens  ;D.

En het zijn lekkere donderstenen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi,

Ik vind het zo leuk dat elk valkje zijn eigen karakter heeft.
Ze zijn allemaal daardoor uniek.
Ze zijn nieuwsgierig, leergierig en zien er grappig uit.
Bovendien hebben ze ook een leuke maat, niet te klein en ook niet zo groot dat andere mensen ( die op visite komen) er bang voor zijn.

Het zijn gewoon GEWELDIGE vogels !!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Alles wat Paul en Marianne zeggen is gewoon waar.

Hun karakter, diverse kleuren, kuifje, aaaaaaah ze zijn gewoon prachtig, kan nie zonder :D

cora

ik vind het zo bijzonder dat ze zo heel tam zijn en zo lang bij je willen zitten.
en natuurlijk ook hun karakter, aparte melodietjes en hun uiterlijk met kuif en gekleurde wangetjes

Speedy

Hoi,

Ik vind ze leuk, omdat ze zo ondeugend kunnen zijn.
En dat ze inderdaad goed laten zien of ze naar je luisteren, met het op en neer gaan van het kuifje.
De melodietjes die je ze aanleert, dat ze die zo goed kunnen nabootsen.
Ja eigenlijk zijn ze gewoon heel lief.

Groetjes,
    Trudie

giovanni

hello!
 heb nu nog maar de poll gezien en ik heb gekozen voor de rode wangetjes. Want niet veel vogels hebben dit, dus dit is ook wel een beetje eigen aan een (gewoon) valkje. Wel jammer dat je de optie 'kuif' niet hebt tss gestoken, want persoonlijk viel ik meer op het kuifje die constant beweegt ;)

Theetje

hoi,

ik heb voor alles gestemd. Zijn toch enorm leuke beestjes. kijken intelligent uit de oogjes, zijn grappig, doen leuke kunstjes kortom wat wil je nog meer in een vogel!

Groetjes

Theetje

liekje

Hoi hoi...

Ik ben het met iedereen eens en ik vindt het ontzettend gaaf dat ze zo intelligent zijn en soms echt lijken te begrijpen wat je zegt.(bv als je ze tam maakt en je leert ze op je vinger te stappen en je leert dat met een commando bv. stap en ze doen dat na verloop van tijd echt net of ze echt snappen dat ze moeten stappen.)en ze zijn gewoon heel grappig als ze met hun eigen dingetjes bezig zijn.

Groetjes liekje

Sanna

Tja ... wat is niet leuk aan valkjes?? :D
Zonder gekheid, de rode wangetjes zijn enorm schattig, dat maakt dat ze altijd blij kijken. Het kuifje geeft zo heerlijk de stemming aan en of hij, ondeugend als hij is, gaat proberen speels in je lip te bijten. De groote is perfect: past precies in je hand ;D. Het je tenminste wat te knuffelen. En ze accepteren mensen volledig als hun soortgenootjes en hun allerliefste maatjes.
Het moge duidelijk zijn ... kan niet meer zonder ze! :P

Nes

Hihi  :) alles is eigenlijk al zo'n beetje gezegd.
Wat ik eigenlijk heel speciaal aan valkjes vind is dat ze zo zachtaardig en verdraagzaam zijn jegens 1-ieder. Het worden echt je vriendjes en ze willen graag bij je zijn en lekker gekroeld worden.
Dat vind ik het allermooiste. Had nooit geweten dat een vogel zo tam kon worden  :)

Groetjes Nes.

roaneric

Hoi

Ik vind ze gewoon grappig, leuk, mooi, lief, vrolijk en ergelijk meer dan op te noemen.  Kijk maar naar deze foto.

Groetjes
Marijke