10 mei 2025, 17:54:58

Welke kleur?

Gestart door Manchot, 18 juli 2010, 22:22:19

« vorige - volgende »

Manchot

Hoi allemaal,

uit eigen fok hebben we een valkparkiet gehouden. Het is een man, maar hij ziet er precies zo uit als onze wildkleur pop. Heeft iemand een idee hoe je deze kleur noemt?

Alvast bedankt!

*Yvon

Hoi hoi

Alle jonge wildkleurmannen lijken op wildkleurpopjes.
Hij krijgt zijn gele koppie pas na de 1ste of 2de rui.

Hoe weet je dat het een man is ?

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hoe oud is het valkje??

Is het al in de rui geweest??

Als het na de rui nog steeds eruit ziet als een wildkleur pop, is het een wildkleur pop.

Een wildkleur man krijgt altijd een effen grijze staart en een gele kop.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Manchot

Hij is 2 jaar oud, dus kun je wel met zekerheid zeggen dat hij al geruid heeft. Ik weet dat het een man is, omdat 2 dagen nadat er een pop bijkwam hij er boven op zat en er nu eieren zijn waar op gebroed word.  ;)
Dus het is wel zeker een man. Kan het niet zo zijn dat hij bont is ofzo?  ???

Bert_85

Een bonte vogel kan inderdaad een grijze kop hebben, ook als het een man is.
Heb je misschien geen foto van je vogel?

Twee popjes kunnen zich soms ook gedragen als een koppel: paren, eieren leggen en erop broeden.
Maar natuurlijk komen er dan geen jongen uit.

Dus ik ben heel benieuwd naar de broedresultaten  :D

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Caroline

Citaat van: Manchot op 19 juli 2010, 19:40:03
Hij is 2 jaar oud, dus kun je wel met zekerheid zeggen dat hij al geruid heeft. Ik weet dat het een man is, omdat 2 dagen nadat er een pop bijkwam hij er boven op zat en er nu eieren zijn waar op gebroed word.  ;)

Sowieso kunnen inderdaad 2 poppetjes ook een hetero-relatie simuleren. Zij treden dan echt en ook legt één van de dames en soms allebei, eitjes.

Net wat Bert schrijft uiteraard zijn deze niet bevrucht en komen er geen jongen uit.

====

Is het valkje wel 100 % zeker een man, kan het nooit het uiterlijk van een vrouwelijke wildkleur hebben, dan vergis je je denk ik in hoe een vrouwelijke wildkleur eruit ziet.

Heb je een foto voor ons van het valkje waar je het hier over hebt??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Manchot

Citaat van: Caroline op 20 juli 2010, 09:50:01
Citaat van: Manchot op 19 juli 2010, 19:40:03

Sowieso kunnen inderdaad 2 poppetjes ook een hetero-relatie simuleren. Zij treden dan echt en ook legt één van de dames en soms allebei, eitjes.

Net wat Bert schrijft uiteraard zijn deze niet bevrucht en komen er geen jongen uit.

====

Is het valkje wel 100 % zeker een man, kan het nooit het uiterlijk van een vrouwelijke wildkleur hebben, dan vergis je je denk ik in hoe een vrouwelijke wildkleur eruit ziet.

Heb je een foto voor ons van het valkje waar je het hier over hebt??

Groetjes van Caroline

Hoi iedereen,
ten eerste bedankt voor alle reacties.
Verder had Caroline gelijk, ik haalde even 2 kleuren door elkaar.
Het blijkt een gepareld bont mannetje te zijn. Er is al een ei uitgekomen, dus het is zeker dat het een man is omdat de pop al eerder eieren had gelegd.
Nogmaals bedankt allemaal! ;D

*Manon*

hoi hoi,

De pareltjes zullen dan al verdwenen zijn of aan het verdwijnen zijn... een mannetje verliest de pareltjes  :)

Groetjes Manon

Bert_85

Citaat van: *Manon* op  4 augustus 2010, 17:55:01
hoi hoi,

De pareltjes zullen dan al verdwenen zijn of aan het verdwijnen zijn... een mannetje verliest de pareltjes  :)

Dat is waar Manon, maar bij een bonte valkparkiet kan dat lang duren.
Ik heb het onlangs eens aan een keurder gevraagd (die zien veel vogels) en hij wist me te vertellen dat hij al heel wat mannelijke bonte valkparkieten heeft gezien die zeker tot hun 3 jaar nog veel pareltekening in het verenkleed hadden.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

*Manon*

Inderdaad Bert, ik heb zelf een bonte man, die ik gekocht heb als man maar toch ging twijfelen omdat hij zijn parels behield... Hij is nu 2,5 jaar en heeft nog parels terwijl ik het bewijs van Gendika heb dat het toch echt wel om een mannetje gaat  ;)

Groetjes!!

Manchot

@Bert en Manon,
hij is ongeveer de helft van zijn parels al kwijt. Hierdoor weet ik dus nog zekerder dat het een man is, haha.
Bedankt! :-*