11 mei 2025, 14:33:15

is 15 euro duur....

Gestart door breezer, 10 januari 2004, 21:28:46

« vorige - volgende »

breezer

hoi,

Ik zag net bij te koop/gevraagd dat iemand jonge valkparkieten aanbood, een lutino wat ik grrag wil hebben, nu vragen ze daar 15 euro voor is dat duur voor een lutino valkje?

hij verkoopt jonge valken wildkleur en lutino van 4-5 weken oud is de kans groot dat daar een lutino man bij zit en zijn ze dan al zelfstandig?

groetjes Ramona

Inger m

Hoi Ramona,
15 euro vind ik zeker niet duur voor een lutino valkparkiet, lijkt mij een prima prijs. In een dierenwinkel zitten ze veel duurder (tussen de 40 en 90 euro heb ik ze gezien...)

4-5 weken lijkt mij nog wat aan de jonge kant. Ikzelf verkoop ze een paar dagen of een week nadat ze zelf zijn uitgevlogen, maar dan zijn ze wel een week of 6-7. Ik zorg dan dat ik ze wel zelf heb zien eten.

Ik zou eerst eens vragen of hij ze zelf laat uitvliegen of dat hij ze uit het nest haalt, in het laatste geval zou ik er nog eens goed overdenken, want dan bestaat de kans dat je ze nog moet bijvoeren.

Volgens de verkopers is dat dan heel makkelijk en worden ze tammer, maar het is ook veel werk en er komt helaas ook vaak ellende van, ik heb al een hoop rotte voorbeelden met ook slechte afloop gezien op dit forum, helaas...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

10 januari 2004, 22:31:30 #2 Last Edit: 10 januari 2004, 22:33:15 by Paul
Hoi  Ramona,

Zoals Inger al zegt zal een valkje van 4 a 5 weken nooit zelf eten en zal met de hand gevoerd moeten worden.
Dit is wel heel leuk om te doen maar voor de jonge valkjes nooit zo goed als dat de ouders voeren.
Ze krijgen van de ouders bepaalde stoffen die een mens ze niet kan geven hoe goed je ze ook voert.
Dit kan zelfs op latere leeftijden nog gevolgen hebben soms.
De valkjes die hier geboren worden gaan meestal met 6 weken weg volledig zelfstandig dus die kunnen echt zelf eten.
Als je een valkje met de hand voert eten ze vaak pas met 9 weken volledig zelfstandig want het is heel moeilijk om ze snel van de pap op gewoon zaad over te zetten.
Een valkje wat je met de hand voert is meestal wel meteen tam maar een valkje van zes weken krijg je als ie al aan mensenhanden gewend is net zo tam in een paar dagen.
15 euro is trouwens voor een hangevoerd valkje heel erg goedkoop.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Ramona,

15 euro is zeker niet duur, hier kosten volwassen valkjes al zoveel, voor met de handgevoerde valkjes, lutino's, wordt vaak meer dan 50 euro gevraagd ...

Is zeker goedkoop hoor.

Je kan moeilijk zeggen wat de kansen zijn hoe groot ze zijn dat er een lutino man tussen zit, hangt af van de ouders, de kans is er natuurlijk wel altijd, meestal zijn het wel mannetjes denk ik. En een jong van 4-5 weken is idd nog niet zelfstandig hoor ...

giovanni

yo!

zoals al gezegd is €15 zeker en vast NIET duur! Gewoon kopen :D! Er zijn niet veel mensen die valkjes verkopen voor veel minder hoor

breezer

hoi,

ik koop hem niet want hij heeft aleen popjes en ik wil een man.....

groetjes Ramona

giovanni

jmr... Maar als je natuurlijk een koppel wil, kan je toch niet anders, hè  ;)

Tara

Hoi,

hoe weet die dat nu al zo zeker dan, dat het popjes zijn? Volgens mij kan er evengoed een mannetje bijzitten :-/.

Wel jammer dan, als je er geen kan nemen ...

Groetjes, Tara