28 april 2024, 18:33:58

Nieuw hier:)

Gestart door Miss_Fine, 10 juli 2010, 18:58:14

« vorige - volgende »

Miss_Fine

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik opmerken dat dit een onwijs mooie site is waar we al veel nuttige informatie op gevonden hebben.

Mijn vriend houdt al enige jaren een volière, en als vriendin ben ik ook meer geïnteresseerd geraakt in de hobby.

We hebben naast wat kleiner spul ook twee valkparkieten, die dit jaar eindelijk een nestje mochten grootbrengen(eigenlijk is de volière te klein voor meer valkjes). Er kwam een ontzettend mooie lutino uit(verrassing!) en ook mooie wildkleur. We hebben ze na enkele weken regelmatig even gehanteerd, vooral omdat we graag een valkje tam wilden maken. Dit zou aanvankelijk de lutino worden. Deze hebben we dan ook vanmorgen apart gezet in de huiskamer. T viel ons op dat hij erg stil en rustig blijft(wat normaal is volgens de informatie). T broertje/zusje is ook maar blijven roepen. Mijn schoonmoeder en ik vonden dit erg zielig  :-\ Eind van het verhaal is dus dat we ze nu alletwee maar houden 8). Iets wat ik heel leuk vind, ik had die andere niet graag verkocht.

We hopen hier terecht te kunnen met vragen. Mijn vriend heeft al eerder twee valkjes handtam gemaakt(de ouders nl). Maar ik heb er nog niet zoveel verstand van, en ik vind het erg belangrijk dat die beestjes de beste behandeling/opvoeding krijgen. Dus ik zal hier nog veel te vinden zijn!

Groetjes
Renée

Sanna

Hallo Renée,

Ik zie dat nog helemaal niemand je verwelkomd heeft op dit mooie, dus bij deze! ;) Heel veel plezier hier en ik hoop dat we je met z'n allen kunnen helpen met alle vragen.

Groetjes, Sanna