8 mei 2025, 08:16:34

lichgroene ontlasting

Gestart door Angelique05, 8 juli 2010, 13:55:51

« vorige - volgende »

Angelique05

Hallo allemaal,

Ondertussen zijn wij geslaagd voor een leuk vriendje/vriendinnetje voor onze koco, maar ik heb het nu een weekje aangekeken, maar nu valt het mij op dat de poepjes van sam(nieuwe vogeltje)3x zo groot zijn als die van koco en ze zijn een stuk lichtergroen, maar wel een heel mooi poepje, niet dun ofzo, eerder heel erg vast/kleiig.
Verder is het vogeltje gewoon erg aanwezig, eet goed, drinkt goed, komtom vermaakt zich verder prima

Moet ik dan zorgen maken om de ontlasting? even gezien de kleur zeg maar...
ik ben erg benieuwd naar jullie reactie

Hoop snel van iemand te horen.

lieve groetjes
Angelique
Lieve groetjes
Angelique
http://hobby-angel.blogspot.nl

Kimm

hoi angelique,

het kan ook zijn door de omschakeling van de voeding. verder zou ik het wel de komende week in de gaten houden en anders evt de ontlasting na laten kijken.
zolang de ontlasting wel goed vast is, is het vaak wel goed. ook hebben valkjes vaak niet dezelfde ontlasting. dus koko heeft bv een andere kleur dan sam.
als het dunner gaat worden of witter en geler dan moet je het wel na laten kijken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Angelique05

Hoi die kim,

Bedankt voor je reactie, ik ga het dan morgen even de da bellen, er schijnt er hier 1 dicht in de buurt te zitten, dus breng ik de poepjes even langs, ga morgen ff bellen.

lieve groetjes en een fijne avond
Angelique
Lieve groetjes
Angelique
http://hobby-angel.blogspot.nl

Hermien

Hoe jong is je valkje? Zelf waren de poepjes van mijn valkjes, toen ze nog jong waren, ook lichtgroen en wel stevig. Kan volgens mij ook te maken hebben met het eventueel bijpappen door de kweker. Het heeft dan even tijd nodig om zijn 'volwassen' kleur te krijgen. Bij Binky, mijn gele kanarievalkparkiet heeft er zelfs nog maanden over gedaan....
'k Zou me dus maar niet meteen al te veel zorgen maken. Ga maar lekker van je gevleugelde vriendje genieten, hoor!