27 april 2024, 10:53:42

Het verhaal van onze Charlie

Gestart door Marloes468, 5 juli 2010, 20:08:05

« vorige - volgende »

Marloes468

Hoi iedereen,

Over het touw: in de toekomst koop ik er wel een voor hem en hij mag er dan mee spelen als hij uit zijn kooi is. Dan ben ik er toch bij :).

Gisteren veel visite gehad. Charlie bleef rustig en deed erg lief. 's Avonds ging hij lekker tutten en slapen terwijl de visite er gewoon was. Hij voelde zich wel op zijn gemak dus.
Ook had hij 's middags zijn bouwvakkersfluitje laten horen  ;D.

Hij heeft zich ook lekker laten aaien, maar zodra hij op iemand anders zijn/haar hand zat, fladderde hij heel gauw naar de schouders van mijn vriend of mijzelf. Hij weet dus wel bij wie hij moet zijn :P.
Dat was echt heel lief. Ondanks hij werd afgeleid met armbandjes, kettingen en zijn nijntje, vloog hij dus toch naar ons ;D.

Groetjes,

Marloes

Marloes468

Hoi iedereen,

Weer even een update :)
Met Charlie gaat het goed ;D, hij fluit nog steeds veel en kan nu ook een soort kusjes geluidje maken. Dan maakt hij heel veel snelle kusgeluidjes achterelkaar aan + fiet fieuw.
Wel merken we dat hij ons ook steeds langer, vaker en harder aan het roepen is als we even de kamer uit zijn.
Soms nog best moeilijk om het te negeren, want het is zó hard.

Momenteel fluit hij ook :P.
Sinds een paar dagen doen we 's avonds als we gaan slapen, een donkere handdoek over de bovenkant van zijn kooi. Dan zit hij dus eigenlijk in de schaduw van die handdoek.
Dit doen we omdat hij doordat het zo vroeg licht is buiten, ons heel vroeg wakker fluit. Wij hebben ook nachtrust nodig :P.
Gelukkig werkt het echt, want hij fluit ons niet meer wakker.

Komende week mag zijn badje weer aan zijn kooi. Ik ben benieuwd wat hij er mee gaat doen. Een maand geleden toen we de veerluis ontdekten, hadden we Charlie nog maar net en was hij nog niet tam. Toen heeft hij dus nog niet de tijd gehad om echt aan zijn badje te wennen. Hij zag het badje meer als een uitgang naar buiten :P, dus botste hij er steeds tegen met zijn kopje.

Groetjes,

Marloes

*Esther*

Leuk om te lezen dat het goed met hem gaat.

gr Esther

Serita

ah gut, ik zie hem al steeds tegen zijn badje op botsen awww.. Benieuwd hoe dat gaatinderdaad.

Dat negeren is moeilijk he? Maar het helpt hoor, hier helpt het ook, langzaam wordt het geroep minder. Ze zijn hier nu gelukkig ook met zn tweeen dus steeds meer hebben ze niet eens door dat ik weg loop. Negeren is in iedergeval de beste, maar wel de moeilijkste, oplossing!!

Marloes468

Charlie kent kiekeboe:D hij moet het alleen nog beter articuleren. ;D ;D ;D

Marloes468

Hoi iedereen,

Sinds een aantal dagen heeft Charlie zijn badje weer terug. Hij heeft er volgens mij nog niet in gezeten. Wel uit gedronken :P.

Bij het fluiten doet hij ook een beetje mannelijk.. als ik het goed zie. Hij loopt heen en weer, van voor naar achter over zijn tak met zijn kop wat omlaag.

Ook valt me op dat hij sinds gisteren wat hele kleine veertjes verliest. Hoe hij ze verliest weet ik niet, waarschijnlijk met wassen. Ik heb ze net geteld en hij is er een stuk of 10 verloren in totaal.
Charlie is nu 3 maanden en een week, is dit al een begin van de rui? Hij is nog wel erg jong..

Charlie is nu het adams family liedje aan het leren. Hij kent het eerste stukje al  ;D

Groetjes,

Marloes

Caroline

Hoi Marloes,

ik kom zomaar in je boekje gevallen en heb even gebladerd.  ;)

Ik las je berichtje in het rijtje recente berichten staan, zodoende.  :)

3 maandjes is inderdaad erg vroeg om al in de jeugdrui te gaan, meestal is het vanaf een maand of 4. Natuurlijk heb je er valkjes bij die wat eerder zijn maar ik las ook over de luisjes die Charlie heeft gehad en de het spuiten wat niet zo goed voor zijn veertjes is. Misschien komt het verliezen van de veertjes daardoor of is de rui hierdoor wat eerder begonnen.

Ik zou het wel een beetje in de gaten houden. Tijdens de jeugdrui worden alleen de kleine donsveertjes verwisseld. De grotere veren, slagpennen en staartveren worden pas verwisseld tijdens de eerste grote rui,  op latere leeftijd.  :)

Nog veel plezier met Charlie, ik kom af en toe nog wel eens lezen in jullie boekje.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marloes468

Hoi iedereen,

Weer even een update over Charlie ;D.
Charlie is nu bijna 4 maanden jong. We hebben hem bijna 2 maanden in huis nu.
Hij verliest nog steeds zo nu en dan wat kleine donsveertjes, dus het zal wel gewoon het begin van zijn rui zijn.
Charlie is vrolijk aan het fluiten en leert steeds meer.
Terwijl hij fluit gaat hij met zijn lijfje en kopje op en neer en hij fluit ook tegen zijn speeltjes. Het ziet er schattig uit.

Charlie doet sinds een week ook de telefoon na en kan de eerste helft van de Adams family fluiten.
Ook doet hij een soort zeehonden geluid na. Mijn vriend denkt dat hij het van de zeemeeuwen heeft geleerd.

Ook krijst Charlie zo nu en dan zachtjes, niet roepen maar echt krijsen. Het is gelukkig niet heel hard en lang, dus kunnen we het goed negeren.

Charlie gebruikt zijn badje ook een beetje, al baddert hij niet heel uitgebreid.

Hij heeft ook geleerd dat vingers door de tralies niet eng zijn en ik hoef mijn vinger in het voorbijgaan maar even door de tralies te steken en hij komt al aangehupt.
Hij houd zijn kopje dan helemaal omlaag en hij merkt ook echt dat als hij te ver weg zit, ik er niet bij kan haha. Dan komt hij met zijn lijfje tegen de tralies aan en laat zich lekker kroelen.

Ik vind het zo leuk dat ik hem echt overal mag aanraken, ik kan de gekste dingen met hem doen. Hij vind het ook heerlijk als ik zijn snavel en neusje aai. Soms zit hij dan met een veertje in zijn snavel die hij er niet uit krijgt en ik mag het veertje er dan ook rustig uit halen zonder dat hij het erg vind ;D.

Het veerluisprobleem dat Charlie een maand geleden had, is helemaal opgelost. De bogena birdspray heeft goed geholpen en alle luizen zijn voorgoed uitgeroeid :P

Groetjes,

Marloes en een kiekeboetje van Charlie :-*


Marloes468

Hoi :)

Charlie heeft sinds een week ongeveer een nieuwe manier van aandacht vragen bedacht.
Momenteel haalt hij zijn voer en drinkbakje los van de tralies en dan ligt alles over de bodem van zijn kooi.

Hij begint er mee door aan het bakje te rammelen, alsof hij wil zeggen 'hier ben ik'. Aandacht krijgt hij wel.. maar goed, even later liggen ze dus toch op de bodem.

Moeten we hier op ingaan, door het gewoon weer op te hangen, zodat hij het weer los kan maken? ???

Groetjes,

Marloes

Caroline

Persoonlijk denk ik dat het niet echt aandacht vragen is hoor .... ik denk gewoon spelen.

Ik heb hier ook 2 mannetjes die altijd met de voerbakken spelen net zo lang tot ze vallen met een kleine paniek als gevolg ....

Zelf heb ik in de kooi waar deze mannetje zitten de voerbakken vast gezet met tyribs (ik weet niet hoe je dit schrijft  :-[ )

Misschien een tipje. ;)

Groetjes van Caroline 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marloes468

Hoi! :)
Dankjewel voor je reactie!
We hebben ze vast gezet en nu krijgt hij ze niet los.

Hij verzamelt nu alle grotere langwerpige houtstukjes en losse veertjes. Hij gooit ze in zijn badje zodat het mooi drijft. Ook gooit hij precies die stukjes door de tralies uit de kooi. Heel grappig om te zien :P
De boef :-*

Groetjes,

Marloes

Marloes468


Rianne

Grappig filmpje! Hij maakt er wel z'n eigen versie van ;D Die kusgeluidjes doen ze hier ook :)

*Manon*


Marloes468

Hey ;D bedankt voor de leuke reacties op het filmpje.

Hier even een update over Charlie.
Charlie heeft inmiddels 2 houten schommels versleten :P
Hij knaagt net zo lang het hout weg, totdat het schroefje los is.
Maar er ligt al weer nieuw speelgoed in de la (voor dierendag).

Charlie is flink in de rui nu. De meeste veertjes liggen in zijn kooi, maar 1 keer flink wapperen met zijn vleugels en er liggen er 50 op de grond (ik heb ze snel geteld).
Tot nu toe 1 grote veer verloren.. ik vermoed van de vleugel.
Die heb ik bewaard :P ;D.

De laatste tijd begroet Charlie ons door uitbundig te gaan  praten tegen ons of onze visite. Als je bij de kooi komt staan, komt ie op je af met zijn vleugeltjes een klein beetje wijd (macho) en begint druk te 'ttttt' 'fiet fieuwen' en te kiekeboe-en'  :-*
Hij maakt hele lieve geluidjes er tussen door.
Wij kletsen leuk met hem mee en zo maken we er een heel verhaal van.

Charlies ochtendgroet dat is standaard door een dikke poep te laten als we bij hem zijn. Zelfs als we eerst even iets anders doen in de kamer, wacht hij tot we bij hem komen zodat ie hem kan laten :P. De grapjas  ;D ;D ;D.

Ook komt hij vaak naar de tralies toe, zet zijn ene beentje er tegen aan en schiet als het ware zo zijn poep op/tussen de tralies ::)  :o viezerik  :-X.

Voor de rest heeft hij zo zijn drukke tijden..verschillend op de dag. Maar als hij schreeuwt/roept en je loopt langs dan verandert dat schreeuwen direct in zachte lokkende 'ttt' of kiekeboe geluidjes, zodat je vaak geneigd bent om er toch op in te gaan. Hij weet blijkbaar wel dat we van die lieve geluidjes houden  :-*.

Sinds 2 weken hebben wij ons konijn Rikkie weer naar binnen gehaald voor de winter. Charlie vond het hartstikke interessant en heeft al geleerd om het 'drinkflesjesgeluid (met dat balletje)' na te doen.
Ook zegt Charlie sinds kort iets in de trant van 'ikke'.. maar ik vermoed dat het afstamt van Rikkie.

Voor de rest heeft Charlie sla leren eten. Ijsbergsla en gewone sla. Hij vind het heeeerlijk. Maar we geven het maar heel af en toe een klein stukje.

Hier even een foto van Charlie en zijn geliefde sla:


Dit was het nieuws over Charlie weer:)

Groetjes,

Marloes en Charlie