27 april 2024, 09:05:06

Het verhaal van onze Charlie

Gestart door Marloes468, 5 juli 2010, 20:08:05

« vorige - volgende »

Marloes468

Hoi iedereen,

Na heel veel te hebben gelezen op dit forum heb ik toch maar besloten om lid te worden. Altijd handig om ervaringen te delen. :)

Vorige week maandag hebben mijn vriend en ik ons allereerste valkparkietje gekocht (toevallig bij Rianne)!
Hij heet Charlie. Charlie is een lutino split opaline mannetje en is 2 maanden jong ;D.

In Charlies eerste week heeft hij ontzettend veel meegemaakt.
Toen we Charlie in zijn nieuwe kooi hadden gezet begon hij meteen rond te klimmen en de boel te verkennen. De eerste dagen was hij erg stil en zat alleen maar op de grond.

Zijn voer/waterbakjes die bij de kooi zaten vond hij maar niks dus hebben we de dag er na direct nieuwe gekocht die meteen geaccepteerd werden.

Van de kunstof zitstokken die bij de kooi zaten gleed hij steeds af dus hebben we houten natuurlijke stokken voor hem gekocht. Hij vind ze prachtig en zit er graag op.

Na 2 dagen maar eens voorzichtig geprobeerd hem trosgierst uit de hand te laten eten. Dit ging gelukkig vrijwel meteen goed. Charlie is nu zo ver dat hij al op mijn open hand durft te zitten en daar vanaf durft te eten.

De eerste paar dagen blies Charlie nog naar ons maar nu al een paar dagen niet meer. Ook lezen mijn vriend en ik hem kinderverhaaltjes voor waar hij graag naar luistert. Hij zit dan ondertussen te snavelknarsen. :D

1 ding doet Charlie nog niet en dat is fluiten. Charlie laat heel af en toe een soort van schreeuwtje horen. Ook ongeveer 2x per dag een schattig priiii geluidje.
Is het normaal dat een mannetje van +/- 2 maanden nog niet kan/wil fluiten? Het kan misschien ook wel zijn omdat we hem nog maar een week hebben.

Groetjes,

Marloes




Serita

Hoi Marloes, Welkom op dit forum!

Zoals ze meesten waarschijnlijk gaan zeggen, pas maar op dat je niet met het Valkenvirus besmet wordt ;)

Heel goed van Charlie dat hij al op je hand durft te zitten. Rustig aan blijven oefenen dan komt het vast helemaal goed!! Lekker blijven kletsen en belonen, dan win je vanzelf vertrouwen!

Er is natuurlijk een grote verandering geweest voor Charlie, dus het fluiten kan nog komen natuurlijk!!

TheaV

Welkom op dit forum...!!  Is zòòòò`leuk hier!!!
Maar pas op.... mijn voorgangster zei het al...... hou het virus buiten de deur.
Of juist niet.
Ik ben ook  een paar maandjes geleden  begonnen  met 1 valkje en een dagboekje.
Toen kwam er nog 1 .
Nu een logé erbij.
En mijn  volgende 2 zijn in de maak......
Dus....... veel plezier hier en hou ons op de hoogte.
We zijn allemaal  hier ook gek op foto's.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Marloes468

Hoi!

Leuk :) al 2 reacties.
Met Charlie gaat het goed. Deze foto heb ik gisteren gemaakt toen hij zich aan het wassen was. Hij vind de camera nog wel erg interessant en een beetje eng. Ik zal dus nog even moeten oefenen voordat ik een hele mooie foto van hem kan maken.

Bij deze een foto van hem ;D.



Groetjes,

Marloes

patty_dordtse valkjes

hoi,


Allereerst Welkom op het Forum en Gefeliciteerd met Charlie.
Leuk dat je ook een boekje bij gaat houden over je EERSTE valkje :P.
Zo kan Rianne deze man ook blijven volgen.
Hopelijk gaan we veel van deze mannetje veel lezen en zien op foto's

ennuh oefening baart kunst  ;D

Charlie staat er toch mooi op op de foto.

groetjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Marloes468

Hoi iedereen!

Vandaag heeft Charlie een mooie grote bel gekregen in zijn kooi :P. Hij vind hem geloof ik wel leuk.
Charlie voelt zich naar ons idee wel op zijn gemak nu. Hij zit her en der in zijn kooi en scharrelt gelukkig niet meer alleen over de grond. Vanochtend hebben we zijn kooi schoon gemaakt.
Bang voor de stofzuiger is hij gelukkig ook niet. Hij vind de stofzuiger zelfs wel leuk ;D

Ik heb wat nieuwe foto's van Charlie gemaakt terwijl hij trosgierst zat te eten:).

Hier zijn ze:



en



en



Groetjes,

Marloes

Serita

Wat een mooiert is ie zeg!!

Hoe gaat het met op je hand stappen enzo??

Marloes468

Hoii!
Dankjewel :D. Het op stappen gaat nog een beetje hetzelfde.
Hij stapt makkelijk op om te eten maar op commando enz. nog niet.
Wat ik net ontdekte tot mijn schrik, is dat hij veerluis heeft. Ik zag een langwerpig zwart beestje over zijn vleugel lopen :o :'( arme Charlie.  Morgen meteen naar de dierenwinkel om er iets voor te kopen. Moet ik nu zijn hele kooi gaan ontsmetten?

Groetjes,

Marloes

ManjaV

Hoi Marloes,

Charlie is  een mooi valkje zeg :D

W.b. de veerluis, je kan hiervoor Birdspray van Bogena kopen. Daarmee moet je hem inspuiten (kijk uit voor zijn oogjes enzo, gebruiksaanwijzing staat erop) en dan na twee weken nog eens herhalen.
Ik zou dan ook voor de zekerheid de kooi daarmee inspuiten.
Heb dat ook wel eens gehad, maar het was daarna meteen weg. Zou t meteen ff halen, want het irriteert nogal voor ze.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marloes468

Hoi ;D.
Dankje dat je hem zo mooi vindt. Tis een lekkerding.
Ik heb vanochtend om 09:00 inderdaad de Birdspray van Bogena gekocht voor Charlie.
Charlie hebben we heel goed ingesprayd er mee. Wel met een handschoen gepakt en een doekje over zn hoofdje.
Wat kon hij schreeuwen zeg hihi. Hij vond het niet zo leuk.

Toen we zijn vleugeltjes spreidden, zagen we ook een klein wondje o.i.d. op de punt van zijn vleugel. Kan dat ook door de veerluizen komen? Het zag er niet echt ontstoken uit geloof ik.

We vonden het wel een beetje eng om zijn vleugels zo maar te spreiden, want hij wilde nog weleens wat bewegen. Ik heb gelezen dat valkparkieten al gauw iets breken. Gelukkig ging het allemaal goed.

We hebben zijn kooi helemaal schoongemaakt. De tralies, speeltjes, hoekjes en gaatjes en zelfs z'n beukensnippers helemaal ingesprayd. Ik hoop dat het werkt. Charlie leek (nog) geen last van de beestjes te hebben. De rest van de dag is hij weer precies de Charlie geweest zoals de dagen er voor :).

Kunnen die veerluizen ook uit de kooi, bij ons in de vloerbedekking e.d. gaan zitten? En zijn ze schadelijk voor mensen?

Groetjes,

Marloes

ManjaV

Hoi Marloes,

Neehoor, het is niet schadelijk voor mensen. En nu je hem heel goed hebt ingesprayt, zal je er geen last meer van hebben. Over twee weken nog eens herhalen.
Ze gaan ook niet in de vloerbedekking zitten hoor, don't worry ;D

Ik weet niet waar het wondje van is, misschien heeft hij een keertje met zijn vleugels ergens tegenaan geslagen. Gewoon eventjes in de gaten houden.

Geef hem maar een knuffeltje van mij :D

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marloes468

Hoii!

Thnx voor de snelle reactie.
Het wondje kan idd zijn van het wilde fladderen, toen we hem wilden pakken... maar onder z'n vleugeltjes, in zijn oksel zegmaar, zit vrij weinig veer. Hoort dat er zo uit te zien? Ik zie zijn roze huidje daar een beetje.

Ook heeft hij gister avond zijn mineralen pik steen ontdekt. Nu hij daar een stuk vanaf heeft gepikt, zit het een beetje in zijn neusgaatjes. Krijgt hij dat spul er zelf uit?

Groetjes,

Marloes en Charlie :P

ManjaV

Hoi Marloes,

Volgens mij is het normaal hoor met de veertjes, de een heeft meer veertjes dan de ander?

Ik weet niet of het zelf uit zijn neusgaatje verdwijnt. Soms als ze hier wat in hun neusgaatje hebben, gaat het er vanzelf uit. :D ;D

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd met je valkje hoor :D
Ik geloof dat er meer met 1 zijn begonnen :D
Groetjes Petra.

Marloes468

Jeej! Zijn neusje is weer schoon :P ;D ;D ;D