8 mei 2025, 22:07:50

Huize Henk en Otje

Gestart door Henk_en_Otje, 3 juli 2010, 19:04:59

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

3 juli 2010, 19:04:59 Last Edit: 3 juli 2010, 19:39:33 by Henk_en_Otje
hallo allemaal ! Henk en Otje zijn nu  2 jaar , en hebben al talloze eitjes gelegd. Steeds met 'buiten spelen '(voor het raam staan) vergaten ze de eieren en werd het nooit uitgebroed. (wel bevrucht)  tot afgelopen woensdag!  Jah ! Het eerste kleintje !  Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, of met opzet gedaan. ik heb geen broedkast, niets! Ze krijgen goed eivoer, kalk ,lekker snoep, en andere gezonde dingen. nestmateriaal schuiven ze weg, dus ja. dan maar op hun manier !  donderdag is de 2e geboren, en vrijdag de 3e.  er liggen nu nog 3 eieren, en alles gaat helemaal goed, het voeren, enz enz. je ziet al duidelijk verschil tussen de 1e en de 3e... zo leuk!  ik heb talloze filmpjes en fotos gemaakt, die zal ik ook nog plaatsen. ik ben zo trots, dat ze zo goed gezond zijn, dat de natuur zijn weg toch wel vind.  alleen,  zit ik straks waarschijnlijk met 6 kleine valkparkietjes, en dat kan ik echt niet kwijt. 2 erbij kan nog, maar meer kna mijn huisje echt niet aan.  dus , zal ik straks toch een ander huis voor ze moeten zoeken. ze gaan niet zomaar met iemand mee, maar wil dat er iemand met liefde voor gaat zorgen. desnoods breng ik ze bij een kweker, die er meer verstand van heeft.  kan iemand mij vertellen, hoe dit in zn werk gaat, of hebben jullie het ook al eens meegemaakt ?

zie hieronder de fotos van de gezonde pollewopsjes ! zoo leuk!

liefs, mariska

Henk_en_Otje

3 juli 2010, 19:06:07 #1 Last Edit: 3 juli 2010, 21:32:24 by Henk_en_Otje

Henk_en_Otje

3 juli 2010, 19:06:45 #2 Last Edit: 3 juli 2010, 21:27:05 by Henk_en_Otje

Henk_en_Otje

3 juli 2010, 19:07:31 #3 Last Edit: 3 juli 2010, 21:29:54 by Henk_en_Otje

Henk_en_Otje

3 juli 2010, 19:08:20 #4 Last Edit: 3 juli 2010, 21:34:29 by Henk_en_Otje

patty_dordtse valkjes

Hallo,

Allereerst welkom op het forum met je nieuwe dagboekje.
Je moet even de foto's aanpassen want we zien de foto's namelijk niet 60kb en je kan ze hier uploaden op het forum .

ben benieuwd naar de kleintjes

en natuurlijk gefelieciteerd  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Henk_en_Otje

verdorie het lukt niet om een foto up te loaden ?

*Yvon

Hoi hoi

Welkom op deze forum !!  :D
Ik neem aan dat je een dagboekje begint en niet dat dit een advertentie is.  ::)
Een dagboekje met foto's en filmpjes zijn we hier erg gek op.  ;) ;D
Je zou voor de foto's en filmpjes ook een account kunnen nemen op bv. photobucket.
Dan kan je de foto's kleiner maken en makkelijker plaatsen,zo ook met filmpjes.  :)

Succes en nog gefeliciteerd met de donsjes !!  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Henk_en_Otje

kijk aan , handige tip, thnx !
nou nog ff de maat aanpassen haha. wat een scheetjes zeg.
maar, na hoevele dagen kan ik proberen t beestje op mn hand te zetten en wanneer begint het zelf te eten... dat de ouders het niet meer voeren ?
ik heb 2 boekjes gekocht maar daar staat het niet in.
ik hoop dat het mannetje het accepteert als ik m pak, want t mannetje is niet tam,en beschermt de jongen heel erg. t vrouwtje wel trouwens,  en accepteren ze het jong dan nog terug als ik er heb aangezeten ?

:D

Henk_en_Otje

vraagje, ik heb inmiddels 4 jongen,  en de vader is er heel erg mee bezig !  het is echt een dagtaak om alles te voeden ... ik hoop maar dat het goed gaat. gebeurt het soms wel , dat de mens even met de hand moet bijvoeden... omdat het anders gebeurt dat eentje het niet haalt ?  of heeft papa goed genoeg door dat ie ze om beurten eten moet geven :D

*Esther*

Hoi,

Welkom hier.

Er zijn natuurlijk altijd zaken die extra aandacht nodig hebben bij een nestje. Maar als eerste nestje voor jou en van je valkjes, zou ik gewoon de natuur maar zijn gang laten gaan.

Zelfstandig eten, dat  duurt nog zo'n 6 weken.  ;)

Ik zou pas een klein valkje pakken als beide ouders wat minder vaak op de kleintjes zitten. Dan is het nog vroeg genoeg.

Als zo'n nestje eigenlijk niet de bedoeling was?, dan kun je de volgende keer beter de eitjes vervangen door nepeitjes. Dan weet je zeker dat er geen nestje komt.

gr Esther

Henk_en_Otje

ik had nepeitjes gekocht, al hele lang geleden, maar die waren net te groot, die accepteerden ze niet. daar trapten ze niet in :D  het is niet zo van shit, niet gepland, als het komt dan komt het , en zal ik een liefdevol thuis zoeken. haha ik vind het geweldig, dit meemaken.

hoe oud zijn ze als ze weg 'mogen'?

Henk_en_Otje

daar ben ik weer!
een vogeltje, die als laatst geboren is, krijgt naar mijn idee niet genoeg eten , elke vogel heeft een grote zak met voedsel voor zich, maar de kleine uk niet... ik heb advies gevraagd in een dieren shop, en ik ga met de hand bijvoeren. dat ging prima, ik heb m bij de papa terug gezet en t ging helemaal super ! alles word geaccepteerd. zelf de kooi lekker verschoond.  alles gata boven verwachting, de allereerst geborene, deed vandaag voor het eerst zn oogjes open. super leuk ! hij probeert ook af en toe te 'staan'(rekken met die beentjes haha)  zie de fotos hieronder,
x mariska

Henk_en_Otje

Henk_en_Otje