16 mei 2025, 01:01:25

vogels dood door schrik ???

Gestart door Henk_en_Otje, 23 juli 2010, 23:09:51

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

ik heb 3 kleintjes, en ze zaten op de bank, te slapen. ik plofte ernaast,  en ze schrokken ervan! zo erg dat er nu 2 dood zijn, de andere (laatse) zit wat onrustig geschrokken te ademen, maar wat kan  ik nu het beste doen ik wil neit dat deze ook dood gaat !
wel eens eerder voorgekomen door de schrik ???? what the hell ???

Saar

zijn ze tegen de muur aangevlogen ofzo?

Kimm

hoi ,

jeetje wat verschrikkelijk. ik heb dat nog nooit gehoord.  ???
het kleintje wat nu zo hijgt is helemaal gestressed. dus deze zou ik nu in een doosje zetten in het donker.
verder kan ik je geen zinnig advies geven. het is te hopen dat dit kleintje het redt.
veel sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Heyo,

Volgens mij kan je wel een hartstilstand krijgen van de schrik. (gebeurt bij mensen ook) Jongen zijn natuurlijk nog wat zwakjes dus als ze erg schrikken, kan ik me voorstellen dat het wel eens de dood tot gevolg kan hebben.

Ik denk dat het advies wat Kim gegeven heeft over in het donker zetten, het beste is wat je nu kunt doen voor het jong. Of het jong weer terug bij de ouders zetten.

Heel veel sterkte met het laatste jong.

Groetjes,
Monky

amazingleeuwtje

Hoe klein is klein? Moeilijk om te begrijpen wat er precies is gebeurd, zeker kunnen in dit geval van de schrik een hartstilstand krijgen.. Maar kan even geen beeld vormen wat er nu precies is gebeurd, buiten het feit dat je op de bank plofte ;)

Caroline

:o :o :o

Weet je zeker dat je er niet per ongeluk bovenop bent geploft??

Dit heb ik nog nooit gehoord.  ??? ::)

Sterkte met het verlies, ik hoop dat je andere het gered heeft.

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe oud de kleintjes waren.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Paula

Ik weet wel dat het bij de kakariki nog al eens voorkomt. Zelf heb ik het ook een paar keer meegemaakt dat een jonge vogel zomaar, zonder reden doodbleef. Over het algemeen wordt dan aan een hartaanval gedacht. Of dit zo bij een valkparkiet ook kan, weet ik niet. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk.

@ amazingleeuwtje en Caroline:
Ik heb even teruggezocht naar het dagboek over deze kleintjes. Ze waren 3 weken.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

coolsille2

wow ben er niet goed van :'(