16 mei 2025, 20:22:16

pootje uit de kom?

Gestart door kellytjuh, 2 juli 2010, 16:21:18

« vorige - volgende »

kellytjuh

Hallo,

Ik heb jonge valkparkieten zitten van mijn eigen kweek. Deze heb ik samen in een grote papegaaienkooi gedaan. nu heeft sinds 2 dagen een valkje last van zijn pootje. Hij zet hem wel neer om de stok maar pakt er de stok niet mee vast. als ik hem op wil laten stappen springt hij op een pootje over op de stok. en hij heeft als hij op mijn hand zit erg veel moeite met evenwicht houden. bij het klouteren aan de kooi zet hij zijn pootje wel neer maar zet niet echt veel kracht. maar hij kan zijn pootje dus nog wel bewegen maar zijn arm zeg maar niet denk ik. mijn vraag kan ik of de dierenarts hier iets aan doen? kan dit beter worden? heeft iemand dit ook meegemaakt. het ziet er echt heel zielig uit want hij eet en drinkt wel gewoon goed maar hij strompelt echt door de kooi heen.

groetjes kelly

patty_dordtse valkjes

hoi,

zou je mss een foto kunnen plaatsen van het pootje waar het omgaat.
ik zou dan zekers ook een da bellen om langs te gaan met het valkje.

mvg
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

kellytjuh

2 juli 2010, 16:53:08 #2 Last Edit: 2 juli 2010, 16:54:42 by kellytjuh
ik heb het net geprobeerd maar dan krijg je zo´n kruis te zien hoe kan ik foto´s toevoegen?

patty_dordtse valkjes

hallo,

Het plaatje mag niet groter zijn dat 60Kb

boven aan staat een balkje met index help zoeken profiel kalender upload die moet je hebben

jonge valkjes te koop

kellytjuh

2 juli 2010, 17:19:36 #4 Last Edit: 2 juli 2010, 17:33:10 by kellytjuh
Het is gelukt!! Ik ben benieuwd wat je er van zegt.

Hier zie je dat hij zijn rechterpootje niet vastklemt aan de stok maar alleen op de stok laat rusten.

op deze foto zie je dat als hij op de grond staat hij zijn rechter pootje omhoog houd, zijn vleugels zitten over elkaar.

Hier zit hij op de schommel, hij heeft moeite om zijn evenwicht te bewaren en slaat veel met zijn rechtervleugel. ook zit hij scheef naar links leunend.

patty_dordtse valkjes

zie je zelf dat er iets aan het pootje aan de hand is dat er iets uit steekt een wondje of een wondje onder het voetje....

ze steunt er iedergeval wel op dus er zit gevoel in lijkt mij.

ik zou gewoon even een arts bellen en langsgaan

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
jonge valkjes te koop

kellytjuh

Ik heb gekeken maar ik zie er niks aan, er zit geen wondje en als ik het pootje aanraak trekt hij het niet terug.

patty_dordtse valkjes

hoi,

was benieuwd of je al een da heb gebeld?

groetjes
jonge valkjes te koop

kellytjuh

hallo,

sorry voor me heeeeeeeeeeeeeeeeele late reactie :-\
maar ik heb het toch nog een paar dagen uitgesteld ik had al wel informatie gevraagt aan de da. maar na een paar dagen ging het wel iets beter en nu gebruikt ze hem gewoon weer. echt kracht zetten doet ze niet maar ze gebruikt hem wel gewoon goed.

groetjes Kelly

Sanna

Ik denk dat het pootje gekneusd was. Dat geneest alleen met rust. En denk maar aan als jezelf iets kneust, dat kan heel lang duren. Maar fijn dat het langzaam beter gaat.

Groetjes, Sanna