10 mei 2025, 14:49:36

valkparkiet en hond

Gestart door dimi859, 23 juni 2010, 21:59:59

« vorige - volgende »

dimi859

hey ik heb al een maandje een jong valkparkietje die ik zelf al tam heb gemaakt ;D
maar het probleem is: ik heb ook een hond ( een kleine maltheser) die ook vaak in de kamer zit waar het valkje (kuifje) zit. tot nu toe haal ik heb eruit als de hond weg is maar dat kan niet blijven duren. de hond is wel een beetje te nieuwsgierig en dan wordt ze wild. niet dat ze zou bijten maar ze zou er naartoe sprinten. om dit te voorkomen wil ik ze aan elkaar laten wennen. Maar ik heb geen flauw idee hoe?
iemand tips, adviezen of mensen die dit probleem ook hadden???

grtjs

the duke

ik zou het niet weten maar mijn malteser is de grootste dierenvriend van de wereld

Coekiemonster

Hoi hoi,

Ik heb pas ook net een jong valkje en 3 hondjes!!!
Met 2 gaat het super goed die vinden het bijna niet interesant hahaha.
Ik kan Lou Lou zelfs op Bibi en Coopers rug zetten.
Chanel daar in tegen is helemaal geobsedeerd van Lou Lou.
Ze zit bijna de hele dag te staren te piepen haha maar het word wel minder hoor.
Om hun aan elkaar te laten wennen zet ik Lou Lou wel is op de grond dan kan die vrij rond lopen en blijf ik erbij zitten.
Soms op me schouder en dan Chanel op me schoot en dan hou ik haar vast met 2 handen.
Dan laat ik haar afentoe snuffelen voorzichtig.
Het lukt wel !!! maar je moet gedult hebben :D:D
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

dimi859

ok bedankt voor de tip  ;)

Paula

Het ligt natuurlijk ook helemaal aan het karakter van het dier.
Zelf heb ik een Westhighland White Terrier en een kat.
(Ik doe het natuurlijk niet!!) maar ik zou Chicco nog eerder alleen laten met de kat dan met de hond! De hond vertrouw ik absoluut niet met Chicco.
Hiervoor heb ik een Alaska Malamute gehad. Die zou ik dan weer wel alleen hebben durven laten met de vogel. Er was geen grotere dierenliefhebber (van eigen huisdieren) dan zij.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

andre28

Ik heb thuis 3 katten, waarvan 1 jong katertje van 18 weken.
Dit jaar een jong handtam valkparkiet Snowy nu 14 weken nadat Lucky na 10 jaar overleden was.

Snowy zit gewoon op mijn schouders en de katten op mijn schoot en tonen totaal geen interesse naar de vogel.

Boven heb ik ook kanaries zitten en als ik op de vogel kamer ben mag de katten ook gewoon op die kamer komen, en dat gebeurd iedere dag.

Ik weet dat de van de vogels afblijft omdat het eigen is.
Buiten proberen de katen wel vogels te pakken.

the duke

ik heb vier honden een whippet  die wefstrijden gelopen heeft een australische silky terrier die van een jager was een affenpinscher een fel klein ding die alles normaal jaagt alleen alles in huis niet en de malteser onze goede cooler als honden ruzie hebben hij gaat er tussen
en geen van de honden doet wat aan de vogels ik heb er nu ff tellen 13 en die vliegen door de kamer en de honden liggen gewoon te kijken zonder dat ze een reactie geven maar het ging over een malteser vandaar dat ik alleen de malteser genoemd heb

dimi859

ja, maar de malteser hier reageert er wel op
als hij begint te vliegen springt ze al omhoog, heb haar al alsmaar tegengehouden maar ben er niet gerust in om haar los te laten. bijten doet ze niet maar is zeer nieuwsgierig

grtjs