27 april 2024, 14:27:46

1 jong kleiner dan ander jong

Gestart door pirpir, 20 juni 2010, 23:09:26

« vorige - volgende »

pirpir

20 juni 2010, 23:09:26 Last Edit: 20 juni 2010, 23:13:12 by pirpir
Hoi, heb ondertussen 2 jonge valkjes die met 1 dag verschil geboren zijn, maar de 1ste groeit sneller dan de andere, terwijl er maar 1 dag tussen zit, hij wordt wel gevoerd door de ouders en hebben wel een volle krop maar blijft wel klein, wat kan/zal/moet ik doen?
gewoon afwachten of bij gaan voeren?
kijk regelmatig in het blok en hou een oogje in het zeil, haal ze om de dag eruit en neem ze in mn handen, om te wennen, hoor de ouders ze voeren, maar het is mij opgevallen dat die gewoon langzaam groeit, en blijf altijd opletten voordat er iets mis(kan) gaan..

hier een foto van vandaag...beide ogen zijn al open, op de foto zijn ze gesloten..


Kimm

hoi,

ik zie dat je nog geen reactie hebt gehad, maar hoe gaat het nu met ze en hoeveel wegen ze nu?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

raf315

hoe is het afgelopen met de baby valkparkiet ,ik het hier het zelfde probleem

carco

Ik denk niet dat je nog antwoord krijgt op een bericht van 4 jaar geleden.
Klik op het plaatje voor onze site!




raf315

daar vrees ik ook voor maar de baby valkparkiet hier gaat sterk achteruit de ene is nu 75gram en de andere is terug gevallen van 25gr naar 19gr ,ik vrees dat het te laat is hij pakt ook bijna niks aan ,maar ik blijf proberen

carco

Hoe oud zijn de jongen?
Dat verschil is wel erg groot ja.
Wordt de kleinste wel gevoerd?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




raf315

het jong is helaas dood gegaan  :-[ ,er was 1 dag verschil .
het is de ouders hun eerste nest ,ik heb gelezen dat het meer voor komt bij het eerste nest.
de laatste doet het zeer goed hij is nu 105 gram op 3 weken ,een beetje te zwaar volgens de tabellen naar ja beter zo dan te weinig.

groeten raf