tam of niet tamme valkjes in een voliere

Gestart door Margreet1981, 20 juni 2010, 20:39:01

« vorige - volgende »

Margreet1981

Hoi,

Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Toen zat ik nog te twijfelen om een valkje bij mijn grasjes te doen. Ik heb toen voor grasjes gekozen. Ik heb nu een groepje van 6 grasjes (3man+3pop).

Maar nu ga ik binnenkort met mijn vader een grote voliere bouwen in onze broeikas. Hier komen de 6 grasjes in en andere vogels. Ik wil er sowiezo 2 valkjes in doen. Maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik kan 2 valkjes kopen die handtam zijn (ze worden nu met de hand opgevoed) of ik kan 2 "gewone"jongen kopen.

Mijn vraag aan jullie, blijven tamme valkjes wel tam zodra ze in een grote voliere zitten met meerdere/andere vogels??

Yves_P

De valken zullen minder tam worden, omdat ze continu in een omgeving met andere vogels zitten. Maar toch nog tammer dan gewone valken. Kan me goed voorstellen dat ze bv tegen de draad zullen komen hangen als je er staat, of op jou komen zitten als je in de voliere bent.

Als het de bedoeling is van ook te kweken is het beter om 2 "gewone" vogels te kopen. Met een beetje aandacht kun je die ook wel zo ver krijgen dat ze bv bij jou komen zitten. Aanraken en/of strelen wordt dan wel weer moeilijker.

Hoop dat je er wat aan hebt. Groeten
Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten

Margreet1981

Bedankt voor de reactie.

Nou ik wil er niet mee kweken, ik wil gewoon dat als ik er ben ze na me toekomen en als ik in de voliere ben ze niet "bang"zijn voor mij.

Maar ze gaan denk ik eerst 2 weken in een kooi en daarna in de voliere. We zijn nu druk bezig met de voliere (hij moet nog gemaakt worden). En ik kreeg net vanmiddag te horen dat ik de valkjes over ongeveer 2 weken kan ophalen.

Hoop ik alleen dat  ik ze wel kan missen als ik ze eenmaal op mijn kamer heb gehad  ;)

coolsille2

ik zou ze niet echt helemaal tam maken.
Maar toch een beetje dat ze niet bang zijn wanneer je de voliere binnengaat.