13 mei 2025, 23:32:38

Pap voor baby valkparkieten

Gestart door Lieke, 17 juni 2010, 20:12:05

« vorige - volgende »

Lieke

Hallo,

Een van mijn koppeltjes heeft hun nestje van 2 jongen in de steek gelaten. Ze zijn nu zo'n 3 - 4 weken oud. Ik heb op dit moment geen nutribird in huis en ze moeten echt gevoerd worden. Weet iemand een recepje hoe ik zelf een simpel nood papje kan maken voor mijn valkjes?

Groetjes, Lieke

Lin

oei, weet je zeker dat ze wel in de steek zijn gelaten? op deze leeftijd worden ze veel alleen gelaten en beginnen ze zelf wat  te scharrelen. waar woon je ongeveer? wellicht woont er een kweker bij je in de buurt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

noodoplossing maar geen ervaring mee:
nutrix of bambix daar kan je dan nog wat vitamines bij doen. of wat eivoer of pellets mengen met water en op een lepeltje voeren, niet met een spuit dus!

Lieke

Hallo,

De ouders zijn er de afgelopen dagen amper bij ze geweest en ik merkte net echt dat ze honger hebben. Heb 2 min. geleden toevallig gezien dat de moeder er weer bij zit, dus dat is in ieder geval goed nieuws :)

Ik ben op dit moment niet in staat om naar een andere kweker toe te gaan.

Weet iemand toch toevallig een recept voor handopfokvoer, mocht het een van deze dagen fout gaan. Dan weet ik wat ik dan het beste kan doen om ze bij te voeren.

Verder lijkt het me ook helemaal geen goed idee om ze helemaal uit het blok te halen etc. ik laat ze gewoon in het blok.

Groetjes, Lieke

Lieke

Hallo Lin,

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb hier thuis ook Brinta liggen, denk je dat dat geschikt is mocht het fout gaan?

Groetjes, Lieke

Lin

je kan morgen toch naar de dierenwinkel gaan voor pap? dan heb je tenminste voor een volgende keer ook.

Lieke

Hallo,

Ja, denk dat dat inderdaad het handigst is  :)

Hoop dat de moeder ze nu ook voert...

Groetjes, Lieke