28 april 2024, 00:39:52

Nieuwe valkje of niet?

Gestart door febvisje, 17 juni 2010, 19:22:45

« vorige - volgende »

febvisje

Beste mensen

Ik ben lang weg geweest, maar ik hoop dat sommigen van jullie zich mij nog herinneren, vooral Gerda.
Ik heb een probleem, spijtig genoeg moet ik medelen dat vandaag mijn lief klein valkje Lizzy overleden is bij de dierenarts door een ei dat vastzat in haar buik.
Het is gelukkig allemaal heel rap gegaan.
Met tranen over mijn wangen moet ik wel verder denken aan mijn andere schatjes.

Ik had drie poptjes, nu dus nog twee, waarvan 1 door mij opgevoed geweest is met de hand en dus niet in andere valkjes geïnteresseerd is, Yanki, die een koppeltje vormde met het nu gestorven vogeltje is dus nu alleen.

Ik maak me zorgen om haar. Sinds Lizzy weg is is ze heel stil en teruggetrokken. Ik ben bang dat ze vereenzaamt en daardoor ziek zal worden.

Nu is mijn vraag aan jullie, denken jullie dat ik een derde valk erbij moet halen zodat Yanki niet alleen is?

Please geef mij antwoord, want om nog een van mijn schatjes te verliezen, zou ik niet kunnen verdragen.

Met triestige groetjes

Jane


Kimm

hoi jane,

ten eerste, heel veel sterkte met het verlies van je lieve lizzy  :'(  :'(
rust zacht lieve lizzy :-*

je kan er gerust een ander valkje bij gaan zetten.
toen mijn popje overleed, had het mannetje ook verdriet. hij was erg stil en hij zong ook niet meer. dit heeft wel een paar weken geduurd.
valkjes kunnen inderdaad verdriet hebben om het gemis van hun partner.
dus ja, ik zou er een nieuw valkje bij gaan zetten en kijken hoe dit zal verlopen. misschien heeft hij hierdoor weer wat afleiding ;)

sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Lieve Jane,

Wat sneu om te horen dat Lizzie er niet meer is. Maar ik weet in ieder geval dat ze bij jou een heerlijk leventje heeft gehad. Verdrietig voor jullie. Maar ik vind het dubbel verdrietig voor Yanki.
Zelf zou ik je aanraden een nieuw valkje er bij te nemen, voor Yanki.

Wat is legnood toch verschrikkelijk!

Neem een valkje van een thuiskweker dat geheel zelfstandig is, maar dat is raad die je zelf ook wel weet.

Ik hoop dat je een lief valkje vindt die een beetje de leegte die Lizzy achterlaat kan vullen.

Sterkte en liefs, Gerda

Slaap zacht lieve Lizzy

febvisje

Vriendelijk bedankt voor jullie reactie's.

Het was misschien een beetje rap, maar wij hebben vandaag voor twee nieuwe valkjes gekeken en gevonden. Mijn eenzame Yanki zat al heel de dag stil van onder op de grond, zonder te bewegen of te reageren.
Ik hoop door de twee nieuwe bewoners, dat er daar binnenkort verandering in komt.
Ik heb ze nog in een andere kooi zitten, naast de grote en alles gaat goed.

Hopelijk blijft dat zo en zal alles binnenkort weer beter worden.

Vriendelijke groetjes

Jane