16 juni 2024, 08:17:45

Valkparkiet is in de soep gevallen.

Gestart door Angie1989, 13 juni 2010, 20:36:07

« vorige - volgende »

Angie1989

13 juni 2010, 20:36:07 Last Edit: 13 juni 2010, 20:37:51 by Angie1989
Hallo, ik heb een valkparkiet genaamd Moosie, hij is 2 dagen terug in de kippensoep gevallen, ik heb hem geprobeert te wassen onder de douche met dreft, maar het vet blijft er nog steeds in zitten. Wat moet ik doen om het vet eruit te krijgen??
Hopelijk kan iemand mij tips geven, want hij blijft naar de kippensoep ruiken en zit onder het vet. Moosie is normaal heel druk, maar sinds hij in de kippensoep is gevallen, is hij heel stil.

Groetjes Angie

Rianne

Ik zou niet meer met Dreft wassen, want de veren van een valkje zijn van zichzelf ook wat vet. Dit smeren ze er zelf overheen vanuit de vetklier aan het begin van de staart.
Regelmatig douchen met een sopje van eucalyptusreiniger is een betere optie.

Paula

Of misschien appelazijn in het badwater (douchen met appelazijn)?
Ik kan mij niet voorstellen dat Moosie zo rustig is als gevolg van het vet op zijn veren. Was de soep erg heet? Heeft hij geen last van zijn pootjes die ook zeer waarschijnlijk in de soep terechtgekomen zijn?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Angie1989

Nee de soep was al best afgekoeld. Als ik de kooi open doe, dan komt Moosie er altijd gelijk uit, sinds dat die de soep is in gevallen, blijft hij gewoon op zijn stokkie zitten. Moosie zit zich wel de hele dag te wassen.

Bedankt voor de tips!

Groetjes Angie