27 april 2024, 21:26:23

Wat kan samen?

Gestart door nijhuis-r, 8 juni 2010, 21:35:52

« vorige - volgende »

nijhuis-r

hallo ik heb zelf pas 2 valkparkieten gekocht toen ze 12 weken oud waren, als het goed is zijn het 2 poppen en wil graag nog 1 valkparkiet erbij, kan ik dan een mannetje nemen of gaat dat botsen heeft iemand voor mij duidelijke informatie over hoe en wat het samen gaan van koppels of ik er dan eigelijk 4 moet nemen inplaats van 3 of dat 2 poppen wel met 1 mannetje gaat of juist niet. ik hoor graag van jullie.

Geo

Zolang je niet gaat kweken zal er niks aan de hand zijn, heb hier zelf met 5 mannen en 1 pop gezeten in de voliere. Totdat ik blokken ging ophangen(ik wist toen niet dat mijn 2 lutino's mannen waren) maar daar kwam ik snel achter, de pop had geen leven meer. Dus maar gauw aan het ruilen gegaan.

nijhuis-r

hallo, voorlopig ben ik zker niet van plan om te gaan kweken zijn ze nog te jong voor vind ik persoonlijk. maar ik zat er aan te denken om er een mannetje bij te doen bij 2 vrouwtjes dus dat zou geen kwaad kunnen ?

want ik weet de verhoudingen niet echt hoor namelijk vaak dat bijv je wel 1 man en 2 pop samen kan doen maar andersom weer niet.

nijhuis-r

hallo,

ik heb een korte vraag maar zou wel snel informatie willen,

ik heb 2 valkparkieten van 9 maanden een wildkleur en lutino allebei pop, ik heb een redelijk groote kooi van 60 bij 60 bij 1 m hoog kooi staat elke avond open en weekend ook vogels zijn vrij van wat ze willen doen en kunnen zich lekker uitleven. alleen ik zou het liefst 1 valkparkiet bij willen hebben en wel een man graag
KAN DIT ?

bedankt alvast voor uw reactie

mvg rocky en shannon

Paula

Ik denk niet dat het verstandig is om een oneven aantal parkieten bij elkaar in een kooi te houden.
Beter lijkt het mij om de vogels koppelsgewijs bij elkaar te zetten.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Esther*

Citaat van: Paula op 22 augustus 2010, 01:21:36
Ik denk niet dat het verstandig is om een oneven aantal parkieten bij elkaar in een kooi te houden.
Beter lijkt het mij om de vogels koppelsgewijs bij elkaar te zetten.


Precies.

Ik vind het een mooie maat kooi voor 1 koppel. of zijn ze er geregeld uit?

gr Esther

Sanna

Het kan prima hoor. Ik heb 1 man bij 3 poppen. De man en 1 van de poppen zijn een koppeltje. Wanneer ik met ze ga kweken gaan ze altijd in een aparte broedkooi en dan hebben de twee dames de rest van de kooi voor zichzelf. Als je kooi ruim genoeg is, is er geen reden waarom een man en 2 poppen niet samen zouden kunnen gaan.

Groetjes, Sanna

nijhuis-r

hallo,

ik hoor veel verschillende verhalen over wel of niet doen, maar ik hoor vaak verhalen dat het wel goed gaat als er meerdere vrouwetjes zijn dan mannetjes en ik heb 2 rustige vogels allebei pop en ze zijn er elke avond uit minimaal 3 uurtjes en ze vliegen gewoon in het rond en komen weer terecht op hun kooi dat is altijd zo mooi om te zien.

maar ik zou dus heel graag er nog 1 bij willen en de kooi is tog niet zo klein om er 3 in te doen, ooit ben ik wel van plan om een grotere kooi aan te schaffen.

en kweken dat doe ik nog niet ze zijn nog jong en ooit zou ik er wel aan willen beginnen maar daar moet ik de tijd voor nemen.

dus mensen kan het nu echt totaal niet.
of zeggen jullie van liever niet?
of wel doen.

nog bedankt voor jullie reacties.

gr rocky en shannon

Sanna

Hallo,

Zoals je wel uit alle antwoorden tot nu toe hebt kunnen zien, zijn de meningen erover verdeeld. De ene zegt: "niet doen", terwijl de andere zegt: "geen probleem". Iemands antwoord is over het algemeen gebaseerd op eigen ervaringen met de situatie. Jij zult dus zelf ook uit moeten vinden of het gaat of niet. Als jouw popjes heel rustig zijn verwacht ik geen problemen. Maar ieder pietje heeft ook zijn eigen karakter, dus je kunt nooit van tevoren zeker weten dat er geen problemen komen. Je zult toch op je eigen oordeel af moeten gaan.

Groetjes, Sanna