6 mei 2025, 18:48:09

Voliere in de garage

Gestart door Cassie, 6 juni 2010, 18:45:52

« vorige - volgende »

Cassie

Ik ben van plan om een valkparkietje te gaan verzorgen,  echter heb ik een probleem:

Mijn moeder is bang voor alles wat vliegt, en met name kleine vogeltjes.

Echter is er genoeg plaats in de garage, mijn moeder had daar vroeger een Voetraflex-salon en daardoor is de garage verdeeld in 2 stukken: 1 echt garage deel waar het erg tochtig is etc. en bijna even koud/warm als buiten.

En een deel dat helemaal tochtvrij is, deze kamer is afgesloten met een branddeur van ons gewone huis, waardoor het meestal kouder is in deze kamer (ook in de zomer). Deze kamer is redelijk goed geisoleerd, maar beschikt bijvoorbeeld niet over dubbel glas. Ik weet daarom dat de temperatuur 's nachts enkele graden zal dalen. Het is verder een mooie normale kamer.

Zou een valkparkiet in deze kamer kunnen leven, ik ben van plan om een hele grote binnenvoliere te kopen. Ik vraag dit omdat ik op het forum steeds lees over het probleem dat Valkparkieten niet tegen temperatuursverschillen kunnen. Of word hiermee bedoeld plotselinge temperatuur verschillen. Ik zou hier graag enkele informatie over willen hebben

Deze kamer is voor de rest best saai, ik heb nu 3 maanden vakantie waarin ik grotendeels thuis ben en veel tijd voor het tam maken van de parkiet heb.

Ik denk dat het verstandiger is eerst 1 parkiet tam te maken, en vervolgens een 2e parkiet te kopen als ik weer minder tijd heb zodat die ook tam word.

Weten jullie nog erg handige tips voor iemand die nog nooit een parkiet heeft gehad?

Geo

Geen enkele vogel kan tegen plotselinge temperatuurs verschillen, maar als dit geleidelijk aan gaat kunnen valken er goed tegen. je moet er uiteraard wel voor zorgen dat er genoeg zuurstof/ventilatie aanwezig is. Verder lijkt het mij geen probleem om in deze ruimte valken te houden.

TwinkyenPico

Hallo,

Wij hebben afgelopen winter twee valkjes gehouden die bij ons in de woonkamer zitten. Ook die kamer koelt in de winter wel af als het goed vriest buiten. Ik heb nooit geconstateerd dat ze hier problemen mee gehad hebben. Kan het mij ook niet voorstellen omdat ze in de natuur natuurlijk ook wel te maken krijgen met dit verschijnsel.
Mocht het extreem koud worden kan je het altijd verwarmen toch?

Wat betreft de valkjes. Je zou kunnen kijken voor een kweker die je parkiet handtam aflevert. Vooral je nog geen valkjes gehad hebt zelf is het misschien wel verstandig. Zo zijn wij ook begonnen.

De tweede valk die we een jaar later gekocht hebben was wat minder tam maar door het tamme gedrag van de andere hielp het ons om hem ook echt tam te krijgen.

Nu hebben we zelfs een nestje van 4 valkjes gehad, die we zelf van begin af aan tam moesten maken. Het kost tijd, meer dan je denkt en je moet er echt voor gaan.

Wat ik ook zat te bedanken is dat de valk alleen zit in een garage (geen mensen om hem heen) en dat het misschien verstandig is om met twee tamme jonge valkjes te beginnen in plaats van 1. Een valkje heeft graag een vriendje/vriendinnetje. Dat kan jij zijn of een ander valkje.

Groetjes en succes.
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Cassie

Citaat van: TwinkyenPico op  6 juni 2010, 21:43:08
Hallo,

Wij hebben afgelopen winter twee valkjes gehouden die bij ons in de woonkamer zitten. Ook die kamer koelt in de winter wel af als het goed vriest buiten. Ik heb nooit geconstateerd dat ze hier problemen mee gehad hebben. Kan het mij ook niet voorstellen omdat ze in de natuur natuurlijk ook wel te maken krijgen met dit verschijnsel.
Mocht het extreem koud worden kan je het altijd verwarmen toch?

Wat betreft de valkjes. Je zou kunnen kijken voor een kweker die je parkiet handtam aflevert. Vooral je nog geen valkjes gehad hebt zelf is het misschien wel verstandig. Zo zijn wij ook begonnen.

De tweede valk die we een jaar later gekocht hebben was wat minder tam maar door het tamme gedrag van de andere hielp het ons om hem ook echt tam te krijgen.

Nu hebben we zelfs een nestje van 4 valkjes gehad, die we zelf van begin af aan tam moesten maken. Het kost tijd, meer dan je denkt en je moet er echt voor gaan.

Wat ik ook zat te bedanken is dat de valk alleen zit in een garage (geen mensen om hem heen) en dat het misschien verstandig is om met twee tamme jonge valkjes te beginnen in plaats van 1. Een valkje heeft graag een vriendje/vriendinnetje. Dat kan jij zijn of een ander valkje.

Groetjes en succes.

Dankjewel voor alle reacties, ik ben druk bezig met het zoeken naar goede kooi voor mijn nieuwe valk(jes). Ik denk dat dit een goede koop is: http://www.uwdierenwinkel.nl/vogel/vogelkooien/vogelkooi-home-xl-zwart.html

Ik zal er ook genoeg speeltjes gaan kopen etc. (geen spiegeltjes), alleen nu nog de vraag: Waar haal ik mijn valkjes vandaan. Heeft iemand een site waarop een leuk overzicht staat van kwekers in Overijssel? Dit is namelijk heel moeilijk te vinden op het internet!

*Yvon

Hoi hoi

Iets snap ik even niet.  ::)
Je zegt:

CitaatZou een valkparkiet in deze kamer kunnen leven, ik ben van plan om een hele grote binnenvoliere te kopen.

En dan laat je zo'n kooitje zien ??  ::)
In de garagegedeelte kunnen best wel wat valkjes gehouden worden. :D
Ze kunnen ook tegen wat temp. verschillen zolang dat maar niet ineens een graadje of 10 verschil inzit.
Alleen ik vraag me wel af hoe gezellig vind jij het om daar een poos te blijven zitten ?
In  het begin is het natuurlijk leuk  :D ,maar daarna ?
Weet je het helemaal zeker dat je je eigen daar ook kan vermaken zodat de valkjes voldoende aandacht blijven krijgen ?
Als ze in zo'n aparte ruimte komen te zitten ,zou ik ook voor 2 bijna tegelijk gaan.  ;) :D
Eerst voor een maandje 1 en een maandje later de 2de.
Zo kan de eerste eerst goed aan jou wennen en dan komt het meestal vanzelf goed met de 2de.

Heel veel succes !!  ;) :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Landiej

Citaat van: *Yvon op  7 juni 2010, 08:51:28
Hoi hoi

Iets snap ik even niet.  ::)
Je zegt:

CitaatZou een valkparkiet in deze kamer kunnen leven, ik ben van plan om een hele grote binnenvoliere te kopen.

En dan laat je zo'n kooitje zien ??  ::)

Ik denk dat de kooi op het plaatje groter lijkt dan hij daadwerkelijk is. Als je aan een grote kamervoliere denkt waar een valkje lekker de ruimte in heeft zul je nog een stuk groter moeten gaan zoeken! Deze is namelijk eigenlijk niet groot genoeg voor twee valkparkieten.

Geo

Ik vind deze kooi ook te klein, ik zag de maten erbij staan:
Breedte 52 cm
Diepte 41 cm
Hoogte 108 cm
Deze is net groot genoeg voor 1 valkje, en dan wil jer nog allemaal speeltjes inhangen, wat ook weer van de ruimte afgaat. Ik zou hier zeker geen 2 valken indoen.

Cassie

Citaat van: Geo op  7 juni 2010, 21:58:43
Breedte 52 cm
Diepte 41 cm
Hoogte 108 cm
Deze is net groot genoeg voor 1 valkje, en dan wil jer nog allemaal speeltjes inhangen, wat ook weer van de ruimte afgaat. Ik zou hier zeker geen 2 valken indoen.

Oke dit is duidelijk! Ik ben nu ook gewoon weer van plan om een voliere te kopen!

TwinkyenPico

Citaat van: Cassie op  8 juni 2010, 19:32:45
Breedte 52 cm
Diepte 41 cm
Hoogte 108 cm

Oke dit is duidelijk! Ik ben nu ook gewoon weer van plan om een voliere te kopen!

Goede keuze. Wij hebben een kamer Volière waar onze twee valkjes altijd met veel plezier in gezeten hebben. Wel zou ik zelf gaan voor een volière met een dak van tralies als je die kan vinden en geen dicht dak zoals je vaak ziet. Er komt meer licht binnen en je kan leuke speeltjes ophangen. Een dicht dak verpest dat. Ook vinden de valkjes het leuk om als ze eruit zijn altijd even op het dak te klimmen. Het kan wel met een dicht dak, maar dan moet je het iets aanpassen zodat ze er niet vanaf glijden.

Succes met je zoektocht. Ik weet zeker dat je een valkje echt heel leuk gaat vinden.

Groetjes
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Cassie

Citaat van: TwinkyenPico op  8 juni 2010, 23:16:25
Citaat van: Cassie op  8 juni 2010, 19:32:45
Breedte 52 cm
Diepte 41 cm
Hoogte 108 cm

Goede keuze. Wij hebben een kamer Volière waar onze twee valkjes altijd met veel plezier in gezeten hebben. Wel zou ik zelf gaan voor een volière met een dak van tralies als je die kan vinden en geen dicht dak zoals je vaak ziet. Er komt meer licht binnen en je kan leuke speeltjes ophangen. Een dicht dak verpest dat. Ook vinden de valkjes het leuk om als ze eruit zijn altijd even op het dak te klimmen. Het kan wel met een dicht dak, maar dan moet je het iets aanpassen zodat ze er niet vanaf glijden.

Succes met je zoektocht. Ik weet zeker dat je een valkje echt heel leuk gaat vinden.

Groetjes

Dan vallen de voliere's van het merk RHR Cages dus af, deze hebben een vast dak, en ook nog is verticale spijlen!

Weet iemand echt een top voliere voor mij? Mijn budget voor een kooi is €200, hier moet toch een redelijke voliere voor gekocht kunnen worden? Het bedrag is nog wel een stukje op te schroeven ;)

Landiej

Deze misschien?

Volgens de informatie kan het dak eraf. Weet alleen niet of er dan tralies onder zitten, of dat je dan alsnog een dichte bovenkant hebt. Misschien even een mailtje naar petgoodies om dat te vragen?

Cassie

deze vind ik inderdaad ook erg mooi, het dak kan er inderdaad af, en er is een mogelijk om er een badje aan te hangen etc.

Ik denk dat het deze gaat worden!

jeroenn

waarom bij je in dat deel van de schuur zelf geen voliere?
kan je zelf ook bepalen hoe groot en hoe duur hij word.
je kan hem dan van hout maken is ook nog goedkoper dan aluminium.
dan moet je het gaas zelf wel spannen.

Sorella

Als het deel van de garage afgesloten is van het andere deel kan je dat deel dan niet gebruiken als vogelkamer ?
Zo hoef je geen kooi te kopen en hebben de vogels alle ruimte.
Of is dit een raar idee ?

jeroenn

je dat had ik ooook al bedacht danword het ook niet zo duur alleen een voor panneel met een sluis en dan mooi aankleden.