10 mei 2025, 22:12:54

welke kunnen samen?

Gestart door deproostrinze, 6 juni 2010, 14:04:54

« vorige - volgende »

deproostrinze

6 juni 2010, 14:04:54 Last Edit: 6 juni 2010, 14:18:17 by deproostrinze
ik heb 3parkieten, nu heb ik een grote kooi staan van 3m op 6 meter en zou er heel graag nog andere vogelsoorten bij zetten, alleen weet ik niet welke er bij kunnen zitten. ik had gedacht aan GOULD AMADINE.  kan iemand mij helpen?

Rianne

Valkparkieten zijn vrij tolerant naar andere soorten, ik weet niet hoe Goulds zijn. Ik heb zelf Catharina parkieten erbij gehad (1 koppel) en dit ging over het algemeen vrij goed, alleen in broedseizoen was het mannetje erg dominant over de blokken, maar goed, in jouw voliere kun je die verder uit elkaar hangen.

Geo

Gouldamadine's kunnen goed bij valken, alleen moet je voorde winter wel een tochtvrije plek of liefst een tochtvrij nachthok voor de amadine's hebben. en zorgen dat als je gaat broeden met de koppels, dat de blokken ver genoeg van elkaar hangen. en zorgen dat je de juiste maten voor de invlieggaten hebt, zodat de valken niet in de gouls's blokken kunnen komen.

lavendel1987

hallo
weet iemand of ik mijn tame valkje een pezier doe om hem een tame gras parkiet als gezelschap te geven.
aangezien mijn tame valkje altijd gezelschap  had van een ander tame valkje maar deze van deeen op de ander dag in eens dood in zijn kooi lag.  en bij de gras parkiet kooi er naast die zelfde dag ook zijn vrouwtje dood lag. nu ziten bijde vogels al 2 weeken naast erlkaar in aparte kooien. maar aangezien ik erg groote kooien heb (kamer voljare) zat ik er over te denken om ze samen in 1 kooi te zeten. buiten de kooi kunen ze het in iedergeval heeeeeel goed vinden. want ze kroelen kontenu en poetsen elkaars veeren. maar in de kooi
is dit verstandig.?