valkparkiet van 3 jaar oud tam maken?!

Gestart door belan, 12 mei 2010, 12:16:17

« vorige - volgende »

belan

hey ik probeer mijn valkparkietje die 3 jaar is ofzo tam te maken. Als ik naar haar toeloop gaat ze heen en weer van links naar recht , dan ga ik terug en loop ik weer naar haar toe dan blijft ze stil zitten. dan gaat ze zeg maar soort happen mond open dan weer dicht enz. dan geef ik haar wat trosgierts dan houdt ze op. als ik me hand in de kooi doe dan raakt ze niet echt in paniek maar loopt weg. als ik me hand in de kooi doe met trosgierts erop dan blijft ze gewoon op de plek en gaat trosgierts uit me handen eten.

Lang verhaal  :P maar heeft iemand tips om haar tam te maken.?

MvG belan

amanda

Hoi hoi,

Tja dat is moeilijk..
Ik heb een verwaarloosd popje opgehaald een half jaar geleden ( misschien wel langer geleden ) maar die was eerst ook was bang en wegloperig! Geef je valkparkiet vooral tijd en ruimte. Als je veel geduld hebt komt alles vanzelf. Als je veel tegen hem praat kun je hem misschien ook wat gerust stellen! Probeer anders ook is gewoon wat pitjes te voeren. Daardoor is onze minder bang geworden van handen die richting haar kwamen!

Heel veel succes!

Groetjes Amanda

johan D

Wat ik al heb gedaan is er een tam valkje bijgezet en dan zien ze dat het ander valkje op je hand gaat zitten uit je hand gaat eten etc... en dan durven ze dat ook!! Bij mij was dat het geval toch! Ik heb dit gedaan met een valkje uit een buitenvoliere die echt superveel schrik had van mensen en hij is nu ook al aardig tam:) niet zo tam als het andere maar toch!

Veel geluk!!

Groetjes Johan D