27 april 2024, 19:41:01

Zeer agressief valkje

Gestart door xeran, 3 juni 2010, 00:01:43

« vorige - volgende »

xeran

Hoi,

Ik heb ruim 2,5 jaar geleden 2 valkjes gekocht en die waren al redelijk tam. dat is een jaar goed gegaan en toen kwamen we er achter dat we een man en een pop hadden en ze dus eieren hadden gelegd terwijl ze geen broed blok hadden.

Vanaf dat moment is de man Zeer agressief gedrag gaan vertonen en de pop die bleef maar eieren leggen.

het mannetje (croco) wordt zeer agressief als ik al in de buurt van de kooi kom met mijn handen (blazen en tikken tegen de tralies) en als het me al lukt hem uit de kooi te lokken door eerst de pop er uit te halen dan gaat het heel even goed en dan is ie rustig en dan zit ie gewoon bij mij, maar na een paar minuten gaat hij agressief doen en bijt hij weer in mijn hand.

Ik heb gelezen dat als je gebeten wordt je hand niet moet terug trekken en niks moet laten merken. dit doe ik dus ook niet meer maar tot nu toe nog weinig resultaat. hij blijft bijten totdat heel mijn hand dus zeer doet.
Heb wel al het puntje van zijn snavel af geveilt omdat hij zo hard beet dat mijn hand ging bloeden...

Heeft iemand nog tips om hem iig niet meer te laten bijten? want als dit zo doorgaat moet ik hem weg doen omdat hij gewoon te agressief is...

En dan nog een vraag.
Hoe kan ik er voor zorgen dat het vrouwtje stopt met eieren leggen? want ze legt ze op de bodem van de kooi en die komen ook nooit uit.

Het lijk me ook niet echt goed voor haar om eieren te blijven leggen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Wesley Bakker

xeran

ps. hij valt soms ook het popje aan zonder enige reden :S

anneke

Hallo! Ben nieuw hier en heb een dringende vraag. Ons valkparkiet koppeltje heeft sinds 2 weken drie eitjes. Het mannetje broedt daar het grootste gedeelte van de dag op (de eitjes liggen op de bodem van de volière, naar het broedblok hebben ze nooit omgekeken!). Sinds een dag of twee is het mannetje ontzettend agressief naar het vrouwtje, hij zit haar vaak achterna in de kooi en valt haar aan. Ik heb het idee dat hij de eitjes wil beschermen, ik geloof ook niet dat zij er 's nachts op broedt. In de volière zitten ook nog 4 grasparkieten maar de agressie is echt tegen de pop gericht. Enig idee wat ik kan/moet doen? Alvast bedankt voor jullie reactie!  :)

mieke_06

hoi xeran,

ik denk dat je man last heeft van zijn hormonen. maar het kan ook gewoon puberaal gedrag zijn het beste is om zijn agressieve gedrag te negeren.

wat je popje betreft haal jij de eitjes weg zodra ze ze gelegd heeft?
zo ja, niet doen laat haar haar eitjes (uitbroeden) of leg er nepeitjes voor in de plaats. je popje gaat er vanzelf vanaf als ze doorheeft dat er niets uitkomt.